Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Overstappen van AC naar DC

Gestart door Dirk, 02 januari 2017, 17:28:56 PM

SuSke

Hier ook een Tillig Elite (code 83) fan  8) Vaerwegh Dok ligt er vol mee  ;) ;)

20161012_000521 by Frans Peeters, on Flickr

Ook het schaduwstation is er mee gemaakt. Geen problemen met overgangen  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ben

Nou, we zijn er uit. Het wordt dus Tillig.  ;D ;D

TBCédric

Citaat van: Ben op 06 januari 2017, 11:53:50 AM
Nou, we zijn er uit. Het wordt dus Tillig.  ;D ;D

Ik vind Roco line ook meer dan behoorlijk goed. En ik dacht dat Roco ietsje goedkoper is dan Tillig. Ook code 83. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Helemaal gelijk Cédric, maar daar zitten van die scharnieren in die wisseltongen...  ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

Citaat van: SuSke op 06 januari 2017, 14:39:05 PM
Helemaal gelijk Cédric, maar daar zitten van die scharnieren in die wisseltongen...  ;) ;) 8)

Heb ik eerlijk gezegd geen probleem mee. Ik vind ze persoonlijk er nog steeds goed uitzien.   ::) ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Klaas Zondervan

De scharnieren in de tongen zijn een bron van elektrische storingen. Als je b.v. je spoorstaven roestig schildert, dan kun je het elektrisch contact wel vergeten. En als je ze niet schildert doet de tijd wel zijn werk in de vorm van corrosie.

OlivierV

Citaat van: Klaas Zondervan op 06 januari 2017, 15:34:20 PM
De scharnieren in de tongen zijn een bron van elektrische storingen. Als je b.v. je spoorstaven roestig schildert, dan kun je het elektrisch contact wel vergeten. En als je ze niet schildert doet de tijd wel zijn werk in de vorm van corrosie.
Zowel puntstuk als tongen polariseren dan maar, ahoi. Dat doe ik met de oude tilligs ook, bij de nieuwe enkel het hartstuk en dat klein stukje van de tongen dat apart zit, de tongen voed ik met de standaard voeding van de rails. zeg maar vaarwel tegen slechte contacten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: OlivierV op 13 januari 2017, 00:47:15 AM
Citaat van: Klaas Zondervan op 06 januari 2017, 15:34:20 PM
De scharnieren in de tongen zijn een bron van elektrische storingen. Als je b.v. je spoorstaven roestig schildert, dan kun je het elektrisch contact wel vergeten. En als je ze niet schildert doet de tijd wel zijn werk in de vorm van corrosie.
Zowel puntstuk als tongen polariseren dan maar, ahoi. Dat doe ik met de oude tilligs ook, bij de nieuwe enkel het hartstuk en dat klein stukje van de tongen dat apart zit, de tongen voed ik met de standaard voeding van de rails. zeg maar vaarwel tegen slechte contacten.
Foei!  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.