Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

A not so mainstream timesaver.

Gestart door nick_9450, 30 december 2016, 21:49:05 PM

nick_9450

Goeiedag te samen.

Al van in het begin van men modelspoordagen was en ben ik opgegeten van shunting, timersaver puzzels.
http://www.wymann.info/ShuntingPuzzles/shunting-puzzles.html
Nu ik een klein kamertje( 3m op 4m) tot beschikking heb wil ik toch wat meer.
Het rangeren is tof maar ik zie ook graag me loc rondrijden.

Dit is wat ik tot nu toe heb kunnen er van maken.
Maar hier val ik stil


Wat uitleg.
thema industrie? met laadkades?
De opening Rechts onder daar zit de deur en zou worden overbrugt met een stuk wegneembare module zodat er rond de kamer kan gereden worden.
Het is een enkel spoor traject en zo zou ik het ook houden.
Maar wat met de overblijvende stukken... Daar zit de pijl in de knie
Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven

3rail met c-rail. digitaal bestuurd.
groeten nick

OlivierV

Je zou ook een heus schaduwstation onder je modules kunnen bouwen met achter een achterwand een spoor dat naar 1 dubbele spiraal loopt zodat je heel veel treinen onder je baan kan opstellen...

(moet je niet telkens alles in en uit het doosje doen).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Ik zou de overblijvende stukken niet te vol leggen met rails. Een trein op zijn eentje door een stukje landschap is ook mooi  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Het idee lijkt goed.
Ik ben het eens met Gerolf: niet te veel rails leggen. Maar dat is mijn smaak hé.

Ik besef dat jouw keuze voor rails al gemaakt is, maar blijf het jammer vinden dat mensen railsystemen zonder flexibele rails kiezen.
Dat is een serieuze beperking om een mooi railplan te maken.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

nick_9450

Ik heb me zwaar gebaseerd op deze afbeelding.

Zou deze willen opnemen in de baan en ze maken dat er op de "main" line kan worden rond gereden.

Citaat van: OlivierV op 30 december 2016, 22:35:02 PM
Je zou ook een heus schaduwstation onder je modules kunnen bouwen met achter een achterwand een spoor dat naar 1 dubbele spiraal loopt zodat je heel veel treinen onder je baan kan opstellen...

(moet je niet telkens alles in en uit het doosje doen).
Een schaduwstation vind ik zelf niet nodig.De loc and wagons hangen nu in de vitrine en dat gaat niet snel veranderen.

Citaat van: Gerolf op 31 december 2016, 09:13:39 AM
Ik zou de overblijvende stukken niet te vol leggen met rails. Een trein op zijn eentje door een stukje landschap is ook mooi  ;)

Citaat van: doomslu op 31 december 2016, 10:54:23 AM
Het idee lijkt goed.
Ik ben het eens met Gerolf: niet te veel rails leggen. Maar dat is mijn smaak hé.

Ik besef dat jouw keuze voor rails al gemaakt is, maar blijf het jammer vinden dat mensen railsystemen zonder flexibele rails kiezen.
Dat is een serieuze beperking om een mooi railplan te maken.  :-\

Ik zou het overige traject enkelsporige willen houden die zoals gerolf zegt door een landschap gaat.
De keuze van C-rails is het feit dat ik nog een hele partij rails liggen heb van een paar jaar geleden.

groeten nick