Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM Actie 2017

Gestart door OlivierV, 22 december 2016, 18:03:36 PM

Michael

Vandaag zijn beide locomotieven ook n Swifterbant aangekomen, morgen even inrijden op de rollenbank
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Op Vaerwegh Dok heeft er ook een zijn rondjes gereden  ;)

20171221_205401 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

jb

Ah ze worden geleverd, mooi. Oei ik ben niet thuis tot half januari, hopelijk zetten ze het dan niet op den dorpel zoals hier eerder vermeld stond. Maar negen van de tien zal het dan wel terug gestuurd worden naar de afzender
... ineens goed excuus om nog eens te gaan shoppen daar  ;)

Jurgen

Ik heb eens een vraag over de inzetbaarheid van dit model.

Op de MSM-website lees ik het volgende:
CiteerVoor wat de gele versie betreft werd geopteerd voor de stelplaats Brussel-Zuid, wat de loc situeert tussen 10 maart 1975 en 2 mei 1984. Tijdens zijn aanhechting aan de stelplaats Charleroi werd de loc vanaf 7 maart 1996 ingezet in haar nieuwe blauwe livrei tot de schrapping op 5 februari 2003.

Als ik dan naar het overzicht van de stelplaatsen ga kijken in het boek "Elekrische locomotieven reeksen 22, 23, 25, 25.5" van Märklin/Trix, dan zie ik het volgende overzicht:

17-2-1954   Brussel-Zuid
29-6-1954   Oostende
16-1-1956   Kinkempois
1-7-1957   Oostende
1-5-1967   Kinkempois
27-9-1970   Monceau
2-5-1985   Saint Ghislain

Hier eindigt dit overzicht uit het boek omdat dit toen het boek gepubliceerd werd de recentste info was.

Volgens MSM was de laatste stelplaats Charleroi en werd de loc toen uitgerangeerd. Volgens de info van Bfoto was de laatste stelplaats Monceau.

Dus, wat de inzet met stelplaats Brussel-Zuid was zou volgens het stelplaatsoverzicht niet kloppen. De vraag hier is, in hoeverre klopt dit overzicht en de info van de website van MSM?

Daarnaast vraag ik mij nu ook af hoe het verdere verloop van de stelplaatsen was en van wanneer tot wanneer de blauwe versie nu echt ingezet kan worden zoals het in model werd geproduceerd?

Kan iemand me helpen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco


Jurgen

Heb je toevallig ook een correct overzicht van de stelplaatsen?
Of waar kan ik dit ergens vinden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.