Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM Actie 2017

Gestart door OlivierV, 22 december 2016, 18:03:36 PM

Thommy

Citaat van: SuSke op 16 januari 2017, 11:56:18 AM
Breng ze niet op gedachten, elke maand een stukje van het "jaarmodel" bij je MSM. 8) 8)

Ik ben pro  ;D
Greetz

Thommy

bollen neus

Mr Dooms, en is er geen mogelijkheid voor spoor O model? Denk aan een MX of TMX Nohab model, moet zelfs geen "B" zijn voor mij en er mogen fouten inzitten, deze haal ik er met plezier dan wel uit. Prijs is van minder belang bij mij.
Den Eric.

stevend

Wat dacht je van het I3 rijtuig ?  ;D
En /of een korte ric wagon , al of niet samen ?
Als we dan toch moeten wachten , dan zal het zeker via msm actie volgend jaar zijn ! ;D ;D
Ik weet het , bij sommige fabrikanten zijn deze aangekondigd maar ...


Michiel

Of misschien een model in een reeks schalen: 1 - 0 - H0 - N - Z. Kwestie van hetzelfde, maar dan wat groter of kleiner. H0 heeft al een serie MSM-Actie-modellen gehad. Die mogen nu ook in grotere of kleinere varianten uitgebracht worden, hoor. Ik hou jullie niet tegen. ::)  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stevend

a ja , een goed geprijsde belgisch startset in N .
En misschien daaraan koppelend de minibaantjes wedstrijd op de msm-beurs ?

argilla

Citaat van: SuSke op 16 januari 2017, 11:56:18 AM
Breng ze niet op gedachten, elke maand een stukje van het "jaarmodel" bij je MSM. 8) 8)


waarom niet ? nog zo geen slecht gedacht.. bij elke aflevering van MSM een stukje ... moet kunnen ! ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

755philippe

Hallo,
Wat dachten jullie van deze loc. Hier heeft enkel Mehano destijds een model van gemaakt. Als deze als aktie voor 2017 zou komen kan dit ook als specialleke doorgaan. Hier is trouwens als ik het goed voor heb ook maar 1exemplaar van gemaakt.

   

Mvg

755philippe

OlivierV

Spijtig genoeg zijn daar weinig grootbedrijffoto's van te vinden ... :/
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

eric

Mehano heeft destijds de 5001 moeten dumpen aan zeer lage prijzen om er vanaf te geraken.  :'(
Dus ik weet niet of daar veel animo voor gaat zijn.

GDE

#144
Het kleur van die mehano was ook niet echt correct te noemen . Ja de 51 of 50 in dit geval daar wacht ik nog altijd op van vanbiervliet . Sommige niet maar als vanbiervliet die brengt met dezelfde afwerking en goede detaillering als hun porto 60 zal het volgens mij wel een topper worden . Piko mag hem anders ook wel uitbrengen hoor  ;) 

https://flic.kr/p/rCnzuN
Misschien wel een donker foto uit de verzameling van Geert Nauwelaerts op Flickr maar de schildering was zeker niet zo bleek als die van mehano . Jammer dat de kopramen te klein waren en trappen op de neus zo dik of anders hadden we een heel mooi model voor een zeer correcte prijs .

ceuleer

Citaat van: geert desc op 16 januari 2017, 18:28:45 PM
Het kleur van die mehano was ook niet echt correct te noemen .

https://flic.kr/p/rCnzuN
Misschien wel een donker foto uit de verzameling van Geert Nauwelaerts op Flickr maar de schildering was zeker niet zo bleek als die van mehano . Jammer dat de kopramen te klein waren en trappen op de neus zo dik of anders hadden we een heel mooi model voor een zeer correcte prijs .

Hier is vroeger ook al discussie over geweest, en blijkbaar was de kleur vrij goed.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=2029.345

Wanneer is een modelbouwtrein 100% correct ?
Misschien weet jij een voorbeeld zonder fouten ?

GDE

#146
Citaat van: ceuleer op 16 januari 2017, 20:02:45 PM
Citaat van: geert desc op 16 januari 2017, 18:28:45 PM
Het kleur van die mehano was ook niet echt correct te noemen .

https://flic.kr/p/rCnzuN
Misschien wel een donker foto uit de verzameling van Geert Nauwelaerts op Flickr maar de schildering was zeker niet zo bleek als die van mehano . Jammer dat de kopramen te klein waren en trappen op de neus zo dik of anders hadden we een heel mooi model voor een zeer correcte prijs .

Hier is vroeger ook al discussie over geweest, en blijkbaar was de kleur vrij goed.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=2029.345

Wanneer is een modelbouwtrein 100% correct ?
Misschien weet jij een voorbeeld zonder fouten ?
Gunter , wat betreft diesels zijn de 60ers van vbv toppers voor mij . Ik ga niet onmiddellijk de schuifmaat uithalen en klinknagels gaan tellen maar een model zit goed als je op het eerste zicht al geen tekortkomingen ziet . Ook de piko rangeerdiesels zijn topmodellen . Helaas brengt men soms modellen uit waarvan je fouten onmiddelijk ziet zonder dat je moet gaan opmeten . Het blijft modelbouw dus alles 100% juist krijgen zal misschien niet kunnen maar we krijgen toch al heel mooie en fijne modellen . Met de technieken van vandaag en gezien boven vermelde modellen is het mogelijk om heel fijn en correcte modellen te brengen . Waarom zouden we dan tevreden moeten zijn met loc's met te lange koplampen , te kleine ramen , te dikke ladders ... het kost evenveel om het juist te maken . De 60 proto van roco of van vbv , prijs was toen die uit kwam ongeveer gelijk . De details waren niet gelijk. De discussie over de kleur van die 5001 zal er toch wel met een reden gekomen zijn . Alle oude foto's die ik al ben tegen gekomen van die loc tonen een donkere kleur dan die van mehano of de 5001 van het tsp . Nergens een foto van de echte gezien die er zo bleek uitziet. Natuurlijk kan men daar oneindig over discussiƫren want de weersomstandigheden, ouderdom van de verf ...hebben daar een invloed op . Maar naar mijn mening is het verschil wel groot .

GDE

Als ik het goed lees dan is de msm actie 2017 al beslist . Dan maar voor de fun een gokje wagen op wat ik denk dat het zou kunnen worden ( en niet wat ik graag zou hebben )een 65 of 75 vbv  ;) ik heb het voordien al altijd verkeerd geraden dus ben benieuwd  :D

stoomlokje


Houdini