Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM Actie 2017

Gestart door OlivierV, 22 december 2016, 18:03:36 PM

mark7758

Of reeks 84. Of reeks 92.
Doe eens gek.
Of eens een leuke betaalbare stoomloc. (Reeks 29)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

modelbaanHO

Een koe en kalf mag het voor mij ook wel zijn.

Maar waarom geen 64 (dieselreeks) ?
Kast bijna of helemaal identiek aan de 60/61, en die heeft VBV al.
Nadeel : er zijn er in het echt maar 6 van geweest.
Langs de andere kant is dat niet iets wat VBV tegenhoud : ze brengen de 65/75 ook uit en dat was ook maar een reeks van 6 locs.

Van de reeks 23 kunnen ook nog een heleboel speciale schilderingen als worden uitgebracht, zoals de zebra...

Volgens mij zijn er heel wat mogelijkheden.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

#17
Allemaal mooie voorstellen. Luc weet ondertussen wel al weer over wat te praten met VBV of een andere leverancier.

Ik zie wel wat er komt, mijn interesse is veel te breed en mijn portemonnee veel te smal  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Dat probleem ken ik ook, Suske   :)
Nooit te oud om te leren

bellejt

mss eens een low budget van de reeks 44 ipv die veel te dure van de konkurentie ? Die kan in vele uitvoeringen gebracht worden zonder veel aanpassingen aan de mal.Met eventueel een bijwagen.

Thommy

Citaat van: bellejt op 23 december 2016, 11:58:02 AM
mss eens een low budget van de reeks 44 ipv die veel te dure van de konkurentie ? Die kan in vele uitvoeringen gebracht worden zonder veel aanpassingen aan de mal.Met eventueel een bijwagen.

koop u zo'n losse kap en koop m'n onderdelen op Shapeways (niet alles staat al online, maar als je de topic volgt  ;D mijne is op ramen en motorisatie af.
Greetz

Thommy

SuSke

Citaat van: Thommy op 23 december 2016, 12:00:22 PM
Citaat van: bellejt op 23 december 2016, 11:58:02 AM
mss eens een low budget van de reeks 44 ipv die veel te dure van de konkurentie ? Die kan in vele uitvoeringen gebracht worden zonder veel aanpassingen aan de mal.Met eventueel een bijwagen.

koop u zo'n losse kap en koop m'n onderdelen op Shapeways (niet alles staat al online, maar als je de topic volgt  ;D mijne is op ramen en motorisatie af.

Het is ook niet aan iedereen gegeven om zoiets in elkaar te steken  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: SuSke op 23 december 2016, 12:03:44 PM
Citaat van: Thommy op 23 december 2016, 12:00:22 PM
Citaat van: bellejt op 23 december 2016, 11:58:02 AM
mss eens een low budget van de reeks 44 ipv die veel te dure van de konkurentie ? Die kan in vele uitvoeringen gebracht worden zonder veel aanpassingen aan de mal.Met eventueel een bijwagen.

koop u zo'n losse kap en koop m'n onderdelen op Shapeways (niet alles staat al online, maar als je de topic volgt  ;D mijne is op ramen en motorisatie af.

Het is ook niet aan iedereen gegeven om zoiets in elkaar te steken  ;)

Ook waarheid...
Greetz

Thommy

GDE

#23
Citaat van: bellejt op 23 december 2016, 11:58:02 AM
mss eens een low budget van de reeks 44 ipv die veel te dure van de konkurentie ? Die kan in vele uitvoeringen gebracht worden zonder veel aanpassingen aan de mal.Met eventueel een bijwagen.
Een goed idee maar echter toch behoorlijk veel verschillen tussen de oude versie en de vernieuwde. Het front, dak, zijkanten, buffers, onderkant, ramen...die zijn allemaal aangepast geweest bij het moderniseren vanaf de jaren 70. De motorwagens dan maar uitbrengen in oude versie, dan nog moet de kop kunnen gemaakt worden met 1 enkele koplamp, enkele koplampen, dubbele koplampen waarvan sommige voorzien waren voor dubbele koplampen maar de tweede nog diende geplaatst te worden. Heel wat mogelijkheden maar als men rekening moet houden met al deze verschillen dan vrees ik voor een budgetvriendelijk model. Alhoewel de 59 ers van vbv zijn ook met enkele koplampen en dubbele... Voor zo'n prijsklasse mogen ze van mij ook de oude 44/45 brengen :-D met zelfbouw qua prijs kom je helaas voor die motorwagens bedrogen uit.  Hangt er natuurlijk van de gebruikte onderdelen van af maar het loopt toch op.

Herwig

Stel van groene Glms-wagentjes ( ( "wagon Ragheno  20T  A°1947" ) met de oorspronkelijke plankenbovenbouw.
Nog nooit uitgebracht, noch door Dacker, HobbyTrade, noch VBV.

Of een stel van  (zo correct mogelijke) tijdperk3  Belgische ketelwagens (géén halve of hele fantasie zoals de meeste H0-versies)

Kunnen dan achter stomers en eerste groene diesels.

Peter

Moet het nu altijd een lok zijn?
Waarom eens geen set met "fatsoenlijke" M2 rijtuigen i.p.v. de hoogbenige Märklin modellen.
Beginnen met de tijdperk III versie en dan zo verder gaan naar de modernere inklusief stuurstandrijtuigen.
Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

M4 rijtuigen zou ook wel eens leuk zijn.
Of heruitgave van de HLE 12.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Citaat van: TBCédric op 23 december 2016, 13:43:17 PM
M4 rijtuigen zou ook wel eens leuk zijn.
Of heruitgave van de HLE 12.
Zie Lima/OSKAR en LS ging daar mee komen.
Heruitgave 12, moet je voor bij LS zijn. Die is al ongeveer perfect.

Citaat van: Peter op 23 december 2016, 13:40:31 PM
Moet het nu altijd een lok zijn?
Waarom eens geen set met "fatsoenlijke" M2 rijtuigen i.p.v. de hoogbenige Märklin modellen.
Beginnen met de tijdperk III versie en dan zo verder gaan naar de modernere inklusief stuurstandrijtuigen.
Marklin zou beter eens een variant zonder stuurrijtuig uitbrengen in groen voor tijdperk IV, of een heruitgave in bordeaux zonder stuurrijtuig...

Die Zebra-23 heeft Marklin ook al, denk niet dat het zo'n gewild model is.

Soit we zien wel, ligt de actie mij niet, dan bestel ik hem niet, zo simpel is dat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

755philippe

Het zal een model worden dat B-models of VBV waar ze de mallen nog kunnen gebruiken voor talrijke versies mits kleine aanpassingen. Volgens mij is het een type dat waarschijnlijk nog niet is uitgebracht en ik gok ook op een 51'er. Nu nog de juiste versie vinden. Misschien blauw met witte strepen waar enkel Mehano  die heeft uitgebracht.
Mvg

755philippe

doomslu

We staan open voor elke goede suggestie van elke fabrikant.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *