Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Pierre

Dankjewel heren. ;)

Citaat van: Kautenbach op 11 juli 2018, 20:48:16 PM
Gaaf hoor, vooral dat kasteel van Vianden, van ene Willem toch? 

Geen idee van wie dat kasteel is Wim. Een jaar of 15 geleden heb ik daar met mijn camper gestaan op doorreis en toen ben ik het kasteel gaan bekijken. Heb daar toen een foto gemaakt en die stond nog op mijn computer. ;D

Citaat van: Kautenbach op 11 juli 2018, 20:48:16 PM
Vraagje, laat je straks je viaduct, het deel over het spoor, nog verder rechtdoor naar voren lopen ?

Verder naar voren toe is geen plaats voor nog een afrit Wim. Voor de brug komt nog wel een straat te lopen met Faller Car System. Daar sluit de afrit van de brug op aan. Over de brug gaat de weg het "straatje"in en links af naar de stadspoort.
Groet Pierre.


Cord

Ik vind de vondst om gewoon zelf foto's te maken van je eigen straatje geniaal gevonden. En misschien vind ik het resultaat nog wel beter dan gefotografeerde echte huizen omdat je nu helemaal in je eigen stijl blijft doorkijken. In feite heb je er een paar meter kijkafstand bijgekregen die je in werkelijkheid helemaal niet hebt.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Citaat van: Cord op 12 juli 2018, 10:34:36 AM
Ik vind de vondst om gewoon zelf foto's te maken van je eigen straatje geniaal gevonden.

Dank je Wim.
Tja ... ik kon geen geschikte foto's vinden op internet en dan moet je een beetje creatief denken ... toch?
Groet Pierre.


tomenriet

Kasteel behoort toe aan het huis Oranje-Nassau.

Oplossing van Pierre is Briljant, van veraf maar ook van dichtbij.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Pierre

Dank Tom.  Dus toch van ene Willem ;D
Groet Pierre.


59erke

Zeer inspirerende tip Pierre, eentje dat ik in mijn achterhoofd hou mocht ik het ooit nodig hebben
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Pierre

Groet Pierre.


Pierre

Straatje op de muur is redelijk klaar. Er moet nog een hekwerkje langs de muur en nog een beetje waterafvoer strepen van de regenpijpen. En misschien nog wat verlichting (zo niet leuk werk). Dus dat is voor later. Hier de plaatjes:







Het was wel een heel groot grijs gebouw geworden. Ik heb er maar een beetje kleur in gebracht.



Door de stadspoort heen zijn straks ook nog wat huizen te zien.


Groet Pierre.


tsjoektsjoek

Het kasteel staat in het Luxemburgse stadje Vianden en is open voor publiek.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

sdz1976

Ik ben hier aan het kwijlen genieten en bewonderen tegelijk. 8) 8) 8)

Hoe meer ik je modelbouwkunsten bewonder hoe jammerder ik het vind dat het grote publiek dit niet kan aanschouwen.

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Dank je wel voor deze veren Samuel. Ik rotzooi ook maar wat aan. Kwijlen is niet goed hoor .. kortsluiting en zo. :o Het grote publiek moet dan maar gewoon lid worden van het forum. Dan zien ze heel erg veel mooie banen. Ennuh ... iedereen is hier welkom. Koffie gratis. ;D
Groet Pierre.


marc goovaerts

Tiens, waar heb je dat lezend figuurtje gevonden ? Het zit er prachtig !

Pierre

Het is gewoon een beetje met een aansteker mishandeld Preisertje Marc met een stukje papier ;D
Groet Pierre.


marc goovaerts

Da's dan een mishandeling die goed uitgedraaid is  ;D

Pierre

Groet Pierre.