Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Pierre

Citaat van: Ronald op 15 december 2017, 23:28:40 PM
Citaat van: Pierre op 15 december 2017, 19:41:00 PM
...kocht ik op Marktplaats een Faller
Citaat van: Cord op 16 december 2017, 13:19:11 PM
Citaat van: 59erke op 16 december 2017, 12:56:50 PM
Je gaat alleen nog eens moeten uitzoeken hoe je die lelijke lijmsporen gaat camoufleren.
Klimop?
Een pijp langs de muur?
fabriek in niet al te beste staat..
Mooie kitbash, Pierre!! Alleen... het is een Kibri fabriek, de beroemde "Farben AG" 8) ;)

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Ronald ... 't is natuurlijk Kibri!

Citaat van: 59erke op 16 december 2017, 12:56:50 PM
Weer een project dat zeer geslaagd kan worden.
Je gaat alleen nog eens moeten uitzoeken hoe je die lelijke lijmsporen gaat camoufleren.

Niet nodig Koen. Dit gedeelte ga ik niet gebruiken en is al van de rest afgesneden.
Er is nog wel een ander stuk muur waar een naad in zit en lijmresten. Maar daar wil ik een brandtrap voor zetten. 'T gaat goed komen. :)

Citaat van: Cord op 16 december 2017, 13:19:11 PM
Citaat van: 59erke op 16 december 2017, 12:56:50 PM
Je gaat alleen nog eens moeten uitzoeken hoe je die lelijke lijmsporen gaat camoufleren.
Klimop?
Een pijp langs de muur?

Dat is natuurlijk altijd nog een optie voor lelijke plekken Wim.
Groet Pierre.


SirGresley

Maak er een kapotte regenpijp op en dan wat vuil en groen.
Die andere bakstenen zijn dan van een oude verbouwing of renovatie! Niet van wakker liggen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Pierre


Nog wat verder gegaan met veranderen van de fabriek. Er zijn dunne randjes onder de stenen die ik eerder toegevoegd had gekomen. De onderste ramen en de ramen van de toren hebben ook een muurtje gekregen. Ook is er een raam uitgezaagd waar straks een dubbele deur in moet komen.





Alle naden en kieren dicht en het geheel glad gemaakt en ontvet.  Daarna een grijze laag er over.



Het blijkt dat mijn zwarte verf opgedroogd is dus ik schakel over op plan B. Een drybrush met acrylaat verf. Dat werkt niet zo fijn als Humbrol of zo maar ja ... 't is even niet anders.





Een wash  met zwart maakt het geheel een beetje op de kleur die ik voor ogen had.



Dan alle ramen er in en vensterbanken in de kleur. Een laatste vuilbehandeling en de oude fabriek is bijna niet meer herkenbaar.




Groet Pierre.


SuSke

mooie ombouw Pierre en als het resultaat dan nog is wat je er van verwacht, is het helemaal scoren.
Een voorbeeld van hoe simpel het soms kan zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Het lijkt simpel, maar 't is knap werk!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


Pierre

Groet Pierre.


dani

wat krijg ik hier allemaal te zien.... 

ALweer met open mond voor mijn scherm, dit hou je niet voor mogelijk.     SUPER !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Het resultaat ziet er indrukwekkend uit! Knappe ombouw, inspirerend!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Groet Pierre.


mahtoska1

Het is alltijd leuk om te zien hoe jij van een hoop "schroot" zo een mooie dingen maakt. Die zo voort zou ik zeggen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

DFS


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

Je hebt 't 'm wéér geflikt!
Die voegen en die bakstenen zijn PRECIES de goede kleur. En die plaatjes baksteen onder de ramen staan misschien zelfs beter dan het origineel. Ook gewaagd (en geslaagd) om die raamkozijnen in een donkere kleur te schilderen, waardoor het totaalplaatje een ietwat sombere industriële sfeer krijgt.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing