Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Pierre

Zo ... de plintjes zijn geplakt en de planken gaan in de lak. Dit om verkleuren en beschadigen tegen te gaan.



Er moet natuurlijk ook verlichting komen. Dit wil ik doen met ledstrips maar de leds zitten te dicht bij elkaar naar mijn zin dus ik haal er om en om een zwik tussenuit. De losse leds bewaar ik voor een volgend project.







Van de week heb ik voor deze lichtbalken drie latjes gekocht van 8 x 3. Hier plak ik de strippen op en boor aan de zijkanten gaatjes waar ik bloemistendraad door steek.





Om de leds heen lijm ik ringetjes.



Een verfje ....



.... En dan kan de zooi op zijn plek.



Deze draden kunnen eventueel later ook nog dienen op bovenleiding aan vast te maken.

Wordt vervolgd ...
Groet Pierre.


Dirkh

Prachtig gevonden. En prachtig gemaakt, dit ga ik zeker blijven volgen.

Steam.N

Goed gezien !!!
Dat resultaat is de moeite waard  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre


Update:

Testen of alle leds werken.



Verder met de bouw van het dak.



















En als de verf dan allemaal droog is ......











Tot zover wel tevreden. Ik kan me nu bezig gaan houden met de trapjes voor de ingang, de sporen verouderen in het station en het bevolken van de perrons.
Groet Pierre.


SuSke

Machtig mooi resultaat Pierre  8)

Zo eenvoudig van opbouw en materiaalgebruik.
Een schoolvoorbeeld van "low-cost" modelbouw
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Hier zitten toch wel veel TOP modelbouwers op het forum  ;)

DFS


ERVIN

Absoluut mooi gemaakt , maar Pierre heb je geen schrik dat de led strips na een tijdje gaan loskomen van je plankjes , ik gebruik voor mijn stationskoepel dezelfde led strips , maar heb die nog extra verstevigd met stukjes ijzerdraad rond de strips te draaien.  ;)

Verlichting Kopstation 2 by Erwin Janssens, on Flickr

mahtoska1

CiteerMachtig mooi resultaat Pierre  8)

Zo eenvoudig van opbouw en materiaalgebruik.
Een schoolvoorbeeld van "low-cost" modelbouw

+1

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Pierre

Heren allemaal bedankt voor de veren. ;)

Citaat van: ERVIN op 19 september 2017, 18:46:35 PM
Absoluut mooi gemaakt , maar Pierre heb je geen schrik dat de led strips na een tijdje gaan loskomen van je plankjes , ik gebruik voor mijn stationskoepel dezelfde led strips , maar heb die nog extra verstevigd met stukjes ijzerdraad rond de strips te draaien.  ;)

Ervin ... ik heb de strips al eerder gebruikt en er is gelukkig nog nooit iets los gaan zitten. Zelfs boven mijn baan zitten de led strips gewoon op een latje geplakt en ook daar werkt het prima. Komt er toch om wat voor reden ook een strip los dan is dat ook nog geen probleem. De overkapping staat gewoon los achter de voorgevel van het station en kan ik zo optillen. Ook het snoertje van de leds zit met een stekkertje wat ik er zo uit trek. Vermoedelijk is dan de zaak met een beetje contactlijm weer op te lossen.

Overigens is dat station van jouw ook niet mis. Mooi man. ;)
Groet Pierre.


Michiel

Pierre, jouw station is machtig mooi en heel indrukwekkend. Een pronkstuk op je baan waar je trots op mag zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


Pierre

Dank heren voor deze reacties :)
Groet Pierre.


dani

eentje om met bewonderin en in stilte van te genieten... wat een werk zeg !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.