Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Pierre

Allemaal weer bedankt voor de veren. :)
Groet Pierre.


evan

De veren zijn terecht!  Knap sfeertje op zo een beperkte ruimte!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Citaat van: evan op 05 september 2017, 10:52:28 AM
De veren zijn terecht!  Knap sfeertje op zo een beperkte ruimte!

Dank Evan.
Het totaal is 45cm diep en daar is nu ongeveer 30cm van gebruikt. Er moet nog een tankstation en een sloperij voor komen. En da's best een uitdaging op 15cm. :)
Groet Pierre.


Pierre

Vandaag mijn werkplek eens even grondig uitgemest (schrik niet) om aan een wat groter bouwwerk verder te gaan ... mijn stationsoverkapping.



Dit project heb ik al een hele tijd voor me uitgeschoven omdat ik eigenlijk niet goed wist hoe het moest worden en hoe ik dit ging aanpakken. Ik ben er uit en ik neem zo'n beetje als voorbeeld het dak van station Hamburg-Dammtor.



Ik heb ooit een teststukje gemaakt met dun styreen plaat maar de knikken zijn te scherp en ik kan ze niet mooi krijgen zelfs niet met heet water of een fohn. Het materiaal wat ik ga gebruiken is dus etalagekarton geworden. Ik heb dit nog van het eerdere Magnorail project over.
Zo ben ik een beetje aan het plakken geraakt en het hele dak zit er nu op.
Nou is ook goed te zien waarom ik eerst ruimte moest maken. Het hele werkblad wordt in beslag genomen door deze kap (85x42 cm)







De bitumen dakbedekking ga ik imiteren door stroken schilders tape te gebruiken. Het probleem is alleen dat de smalste tape nog te breed is voor mijn stroken dakbedekking dus ...



En plakken maar ...





Ik ben een beetje aan het tekenen en plakken geweest om planken te maken voor de binnenkant van de overkapping en deze een paar keer uitgeprint. Door de ruitjes van het station heen zal dit waarschijnlijk niet van echte plankjes te onderscheiden zijn.



Op maat snijden.



En net als bij laminaat leggen zullen de plintjes straks het meeste werk zijn.




Wordt vervolgd ....
Groet Pierre.


SuSke

Leuk detail die planken.

Ook al zie je het niet, je weet dat het er zit dus de toevallige toeschouwer...  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Citaat van: SuSke op 14 september 2017, 00:45:32 AM
Leuk detail die planken.

Ook al zie je het niet, je weet dat het er zit dus de toevallige toeschouwer...  8)

Precies Frans. Omdat mijn baan vrij hoog ligt (1,5 meter) kijk je vanaf de zijkant door het raam tegen het plafond aan als je een beetje bukt.
Groet Pierre.


Steam.N

Citaat van: Pierre op 14 september 2017, 00:24:29 AM
Vandaag ... een wat groter bouwwerk verder te gaan ... mijn stationsoverkapping. ...

Man, dat doet me denken aan NEEB in de vakantie van 2014 ...
Mooi resultaat !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Indrukwekkend station! Leuk detail, het houtwerk tegen het dak.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Cord

Fantastisch mooi werk. De kleuren passen ook mooi bij elkaar. De kleurstelling van het hele stationsgebouw vind ik trouwens mooi uitgekozen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing


sdz1976

Knap werk weerom, en een hele klus die tape kleven.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Dankjewel heren :)

Citaat van: sdz1976 op 14 september 2017, 15:24:01 PM
een hele klus die tape kleven.

Da's zeker waar Samuel maar mijn baan hoeft ook niet morgen al af. Dan heb ik niets meer te doen. ;D
Groet Pierre.


sdz1976

Zo denk ik er ook over  :) behalve als ik een tentoonstellings- of fotoschoot- deadline heb  ::) maar dan nog kiezen we de makkelijke weg niet  :D


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Cord

Een hobby moet voor mij niet werken ontaarden.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Groet Pierre.