Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

doomslu

Het is niet dat ik er niet van hou, maar voor zo ver ik weet worden de 'maatjes' enkel in de viswinkel en de supermarkt verkocht en niet in een kraam.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pierre

#151
Dank je wel mannen. Het was een al wat ouder projectje maar wilde het toch even laten zien. Ik zal eens kijken of ik tussendoor meer projectjes uit de hoge hoed kan toveren.

Ik woon in Den Haag op 5 minuten lopen van het strand. In heel Den Haag/Scheveningen staan volop van dit soort kraampjes. Wij hebben hier ook (uniek voor Den Haag) op bijna iedere hoek van een grote straat een koffietent (niet verwarren met de koffieshop ;D). Maar ook friettent of snackbar vind je hier heel veel.

Staan er bij jullie aan de kust/strand ook geen tentjes waar ze vis verkopen?
Groet Pierre.


Cord

Citaat van: doomslu op 16 juli 2017, 13:38:13 PM
...maar voor zo ver ik weet worden de 'maatjes' enkel in de viswinkel en de supermarkt verkocht en niet in een kraam.  ;)
Zoek eens op viskraam:

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

SuSke

Citaat van: doomslu op 16 juli 2017, 13:38:13 PM
Het is niet dat ik er niet van hou, maar voor zo ver ik weet worden de 'maatjes' enkel in de viswinkel en de supermarkt verkocht en niet in een kraam.  ;)

Een keer naar de markt gaan hé Luc, daar staan veel kramen die dingen verkopen die je ook in de supermarkt vind. ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Ik had gewoon zin in frietjes.  ;D

@Suske: Cords kraampje is geen marktkraam, want het kan niet verplaatst worden.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pierre

Citaat van: doomslu op 16 juli 2017, 22:14:26 PM
Ik had gewoon zin in frietjes.  ;D

Daar kan ik wel wat aan doen hoor Luc ;D

Groet Pierre.


Cord

Citaat van: doomslu op 16 juli 2017, 22:14:26 PM
@Suske: Cords kraampje is geen marktkraam, want het kan niet verplaatst worden.  8)
Volgens mij zitten er onder de meeste viskramen in mijn voorbeeld wielen en kunnen dus wel verplaatst worden van markt naar markt. Maar de viskramen waar Pierre het over heeft hebben meestal een vaste stek. In Nederland vind je zowel patatkramen als viskramen op vaste plekken. Meestal zijn ze mobiel en eventueel verplaatsbaar in verband met de regelgeving en vergunning.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Weer even wat verder met mijn brug.

Ik werd er door twee mede hobbyisten op gewezen dat het mooier was als er op de brug ook hekwerkjes kwamen langs het spoor.

Ik had in mijn voorraad eigenlijk geen hekwerkjes die geschikt waren voor dit doel. Allemaal tuinhekjes en zo. Ik ben nog zelf aan het fröbelen geweest met draad maar dat was het ook niet helemaal. Ook in het assortiment op internet kon ik niet vinden wat ik zocht tot dat ik op Marktplaats ineens de juiste hekjes tegenkwam. Er werden 3 setjes Pola 456 aangeboden. Die zijn al een paar jaar niet meer te krijgen maar altijd redelijk favoriete hekjes van mij geweest. Alle 3 de setjes gekocht en toch maar begonnen aan de hekken langs het bovendek waar de treinen lopen.







Dan de laatste loodjes ... de onderkant.



De stukjes die door de vloer steken slijp ik af en plak er wat "steunbalkjes" onder.





Daarna vakwerk onder het rijdek.









Alleen nog verouderen en dan ben ik echt klaar.
Groet Pierre.


Cord

Van je mede-hobbyisten moet je het hebben.  :)
Ziet er gaaf uit die brug. Ik denk niet dat er veel modelspoorders zijn die zo'n project aandurven.
Chapeau!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Dank je wel medehobbyist ;D Het leukste vind ik nog dat het (bijna) niets gekost heeft.
Groet Pierre.


OlivierV

Citaat van: Pierre op 27 juli 2017, 10:40:47 AM
Dank je wel medehobbyist ;D Het leukste vind ik nog dat het (bijna) niets gekost heeft.
Dat is het leuke aan zelfbouw en recyclage van zaken die misschien ooit eens van pas kunnen komen.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Pierre

Citaat van: OlivierV op 27 juli 2017, 11:43:39 AM
Citaat van: Pierre op 27 juli 2017, 10:40:47 AM
Dank je wel medehobbyist ;D Het leukste vind ik nog dat het (bijna) niets gekost heeft.
Dat is het leuke aan zelfbouw en recyclage van zaken die misschien ooit eens van pas kunnen komen.  ;D

Da's zeker waar Olivier. Als je er een beetje oog voor hebt is bijna alles weer te gebruiken.
Groet Pierre.


Pierre

Groet Pierre.


Steam.N

Prachtig, Pierre.
Een uniek stuk !!!
Numoet je er nog een mooie baan bij vinden  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Dank je Jean. De baan is er al maar ik ga nu aan de slag met de brughoofden. Dat zijn nu nog twee gaten. :)
Groet Pierre.