Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

59erke

Citaat van: Kautenbach op 08 januari 2017, 13:31:37 PM
Mooi bezig, Idd beetje verouderen en dan issie helemaal af ;)

en zeker niet het stalen gebinte vergeten (beetje roest, afgebladderde verf, ...)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

sdz1976

Heb net jouw draadje ontdekt pierre, en enorm genoten van jouw inventiviteit en creativiteit.
Veel van jouw oplossingen zijn geniaal simpel, en je ziet overduidelijk dat je van je der lol in hebt.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Dank je Samuel. Ik zal binnenkort weer eens een update doen.
Groet Pierre.


Pierre



Bij het opruimen van mijn werkblad stuit ik op een Roco modelletje van een legertruck. Ik heb dit model ook de laatste keer op een beurs gevonden en wil daar een takelwagen van maken voor achter het later te maken tankstation met wat sloopwagens achter in de "tuin".



Ik heb me laten inspireren door het model van de Chevrolet takelwagen van Artitec. Ook de kleur spreekt me erg aan.



Met dit in mijn achterhoofd ben aan dit mini projectje begonnen. Eerst maar eens dapper slopen.





Dan kan de wederopbouw beginnen. De foto's spreken voor zich ...











Dan is het eindelijk tijd om de onderkant eens stevig te tectyleren.



Dan naar de spuiter.
De moeilijkheid is dat ik niet te netjes moet schilderen. De onderlaag moet er nog heel lichtjes een beetje doorheen komen.



Het eindresultaat.





En gelukkig valt het niemand op dat deze wagen geen brandstoftank meer heeft! ;)

Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

hey die vrachtwagen heeft geen brandstoftanks ! ;D ;D ;) Leuke verbouwing !

Chrisrail

#50
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Cozzy

Mooi fotoverslag Pierre en een geweldig resultaat!
Laat op zijn tijd zeker z'n nieuwe habitat ook zien  ;)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

wilgo

knappe ombouw Pierre
legertruck is mooi model geworden

groeten willy

Pierre

Groet Pierre.


sdz1976

Is idd een cool karreke geworden :) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Citaat van: Cozzy op 04 februari 2017, 20:49:02 PM
Mooi fotoverslag Pierre en een geweldig resultaat!
Laat op zijn tijd zeker z'n nieuwe habitat ook zien  ;)

Daar kijk ik ook naar uit  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre



Op mijn baan heb ik een waterloopje gemaakt met een watermolentje. Hier loopt ook een fietsroute van Magnorail langs. Eigenlijk is er geen ruimte voor een watermolen maar dat heb ik opgelost door het fietspad door de molen heen te laten lopen.



Om de hoogte te overbruggen zijn er drie watervalletjes gemaakt. Later zal dit riviertje uitkomen in de haven.



De watervalletjes zijn gemaakt van een stukje blisterverpakking waar ik wat baantjes op heb getrokken met contactlijm. Daarna met een dun penseel wat witte streepjes.





Een schuif en de plek waar alles moet komen.









De drie waterloopjes achter elkaar.



De hele zooi ingesmeerd met ModPodge. Dit is voor mij een probeersel. Water maken (betaalbaar) blijft altijd een moeilijke klus.





Als na drie lagen de hele handel droog is maak ik met wat witte verf op verschillende plekken waar het water in beweging is wat witte schuimkopjes.







Dan komt de watermolen aan de beurt. Dit is mijn eerste kennismaking met pluimkarton dus beginnen we maar met een klein projectje.











Groet Pierre.


Steam.N

Ziet er supergoed uit, Pierre  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Dit ziet er idd meer dan geslaagd uit Pierre 8)
Je water is om van te smullen 8) :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Metpetergaathetbeter

in dat water zou ik meteen springen mocht het er zo gevaarlijk niet uitzien !Wat gaat die poging met pluimkarton worden een 2de,3de ..............als het er nu al zo fraai uitziet ! ;)