Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

SuSke

Inderdaad, recyclage ten top met een mooi resultaat.

Waar hebt ge die mooie "schilderijen" voor de achtergrond vandaan?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: tomenriet op 16 april 2017, 23:00:07 PM
Ook hier is het genieten, hoe verzin je het.
Fantastisch hoe je dit allemaal oplost en aanpast, een ware kunstenaar.

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Dank heren.

Citaat van: SuSke op 17 april 2017, 10:22:21 AM
Waar hebt ge die mooie "schilderijen" voor de achtergrond vandaan?

Het plaatje achter de mijn is een achtergrondplaat van MZZ Frans. Ik heb hem uitgesneden en opgeplakt. De andere fabrieksplaatjes komen gewoon van internet en die heb ik een beetje op maat gemaakt en uitgeprint. Daarna opgeplakt en gelakt tegen het verkleuren. Dit is een goede en goedkope manier om een achtergrond te maken. Bovendien kan je hem helemaal naar je smaak en idee inrichten.
Groet Pierre.


PeterC

Niets in de handen, niets in de mouwen, ik schaf mij enkele oude gebouwen aan en recycleer ze...
Je recyclage mag er wezen!  Hoed af voor je werk!
Blijf ons verassen!
Groetjes, Peter


Pierre

Dank je Peter ... hier komt de volgende update. :)

Nou ik weet hoe groot de fabriek er tussenin moet worden kan ik daar ook mee starten. De basis komt weer uit mijn rommella en bestaat uit 4 delen van een N-spoor locloods.  Ik kan de ramen er niet heel uitkrijgen zoals te zien is links boven en onder. Er zit niets anders op dan de hele delen in de fabriek te verwerken.







Ik heb in Houten een cementfabriekje op de kop getikt voor een prikkie en die sloop ik voor onderdelen. Ook één van de andere kleine hallen moet er aan geloven.









Dit is een beetje de opstelling zoals het moet worden.



Van gietbomen en rietjes maak ik wat leidingen. Als je de gietbomen verwarmd boven een aansteker kan je die gemakkelijk buigen.





En dan is dit een beetje het eindresultaat.



In het midden en rechts van goot liggen nog losse leidingen. De middelste moet straks over de sporen heen komen te lopen en aan de rechterkant lopen ze straks door naar de andere fabriek. Van deze fabriek moet ik ook nog een raam dicht metselen zie ik op de foto.

Als je je afvraagt wat UMIEG voor een fabriek is:    Uit Meuk In Elkaar Geplakt.   
Groet Pierre.


BC911

Zeer mooi resultaat op zo'n korte tijd. Ik hou wel van dit gerommel met bestaande spullen  8). Ik volg verder de vorderingen!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

erik de noorman

Prachtig resultaat. Ik hou van de manier waarop je bouwt Pierre zo een beetje uit de losse hand is mij zeer herkenbaar.

Erik.

renstimpie


evan

Knappe realisaties die je hier laat zien!  Ik blijf met plezier volgen
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Prachtig resultaat en voor jou blijkbaar zonder echt veel moeite  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Dankjewel allemaal :) Er gebeurt nu voorlopig niet zo heel veel meer wat de moeite waard is om te posten. Een beetje ballasten en draadjes trekken. Moet ook gebeuren maar is niet interessant om te laten zien.
Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

#86
Citaat van: PeterC op 17 april 2017, 19:42:35 PM
Blijf ons verassen!
mij ook maar ik hou het maar op verrassen want ik woon in Lochristi en daar worden er veel ...... in Westlede! ;)





sdz1976

Je bent een waar kitbashgenie Pierre, met een goed gevoel voor compositie en kleur.

Grtz,

Samuel.


www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Citaat van: sdz1976 op 18 april 2017, 09:29:15 AM
Je bent een waar kitbashgenie Pierre, met een goed gevoel voor compositie en kleur. ...

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ik vind het ook erg leuk om je bouwsels te volgen - ga vooral zo verder  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw