Auteur Topic: Station Hoogbaan  (gelezen 21111 keer)

Offline evan

• Forumlid
    • Branchlines and backwoods
  • Voornaam: Evan
Re: Station Hoogbaan
« Reactie #345 Gepost op: 23 juli 2018, 15:05:15 pm »
Knap hoor Pierre!

Vraagje: De kleur van de bomen op de achtergrond, is deze zo fel door de foto of heb je ze bewust zo fel groen geschilderd.  Moesten ze donkerder of vager zijn van kleur gaat er nog meer aandacht - en terecht- naar je gebouwen gaan.  Sorry dat ik het nu pas opmerk, maar nu valt het pas op daar ze bij je eerdere foto's donkerder leken.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

www.branchlinesandbackwoods.com (tijdelijk offline)
www.paj-modelbouw.com

Offline ysbeer

• Forumlid
  • Voornaam: wim
« Reactie #346 Gepost op: 23 juli 2018, 16:06:47 pm »
Heel mooi gemaakt die achtergrond staat echt goed.

Alleen dat seinhuis op een soort uitschuif tafeltje
Het ding is mooi,maar hangt volgens mij veel te hoog ,je kunt niet onder de brug door kijken
Verder is de bodem waar op hij staat volgens mij veel te dun (en wellicht te zwak ,in het orgineel)
Er is niets voor kabels en trekleiding van uti het huisje naar onder

Sorry dit is geen kritiek ,maar ik vond dit nu eenmaal zo

wim
IMGhttp://i29.photobucket.com/albums/c280/ysbeer/kleinlokje.jpg/IMG
NU NIEUWE FOTOS OP http://s29.photobucket.com/albums/c280/ysbeer/
Kijk ook eens naar de baan van mijn zoon: http://www.mijn-rhb.com/Sertig/sertig_nl_foto.htm

Offline Pierre

• Forumlid
  • Voornaam: Pierre
« Reactie #347 Gepost op: 24 juli 2018, 12:02:31 pm »
Vraagje: De kleur van de bomen op de achtergrond, is deze zo fel door de foto of heb je ze bewust zo fel groen geschilderd.  Moesten ze donkerder of vager zijn van kleur gaat er nog meer aandacht - en terecht- naar je gebouwen gaan.  Sorry dat ik het nu pas opmerk, maar nu valt het pas op daar ze bij je eerdere foto's donkerder leken.

De kleur van de bomen is iets aan de felle kant maar kleuren ook feller door de foto of belichting. Soms maak ik foto's met mijn telefoon en soms met een klein simpel fototoestel. Geen topfoto's dus ::)

De kleur van de bomen is aangepast aan de kleur van de print van het kasteel. Daar stonden veel bomen op de voorgrond. Om de print naadloos over te laten gaan in de achtergrond heb ik de kleuren daarop aangepast.

Alleen dat seinhuis op een soort uitschuif tafeltje
Het ding is mooi,maar hangt volgens mij veel te hoog ,je kunt niet onder de brug door kijken.
Verder is de bodem waar op hij staat volgens mij veel te dun (en wellicht te zwak ,in het orgineel)

Daar heb je wel een ding. Hier heb ik geen moment bij stil gestaan dat ze ook onder de brug door moeten kunnen kijken. Ik heb het seinhuis zo hoog gehangen zodat de treinen er ongestoord onder door kunnen rijden. Ook om deze reden is de constructie wat dunner uitgevoerd en lopen de balken waarschijnlijk in een te krappe hoek dan er in het echt zou zijn gebruikt. Maar ja ... het is niet echt ... en ik ga het nu ook niet meer veranderen. Het is en kan niet anders.

Er is niets voor kabels en trekleiding van uti het huisje naar onder

De hendels voor de trekleidingen zitten wel degelijk in het seinhuisje en de kabels/stangen lopen naar beneden tot naast de rails. De verbindingen naar de 4 wissels moeten er nog komen maar die maak ik vlak voor dat ik de rails ga ballasten.
Groet Pierre.

H0 + H0e 2-rail gelijkstroom  *  Analoog  *  Fantasiebaan maar wel Nederlandstalig  *  1960 - 1970  *  Verder alles wat ik leuk vind.