Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

sdz1976

Is weer schitterend en inspirerend werk dat je daar levert Pierre  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

inspirerend, zonder meer  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Poe! ... dat zijn een hoop veren die hier gestoken worden. Dankjewel allemaal.
Groet Pierre.


tomenriet

Ja Pierre, jij zit er weer warmpjes bij met al die veren en de komende kerstdagen, maar je hebt ze verdient man.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Koen

WoW, knap werk en een zeer mooie patine.
Ik denk dat ik bij U in de leer kom  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Pierre

Tom, Koen ... dank je wel ;)
Groet Pierre.


C.B.

Dat gebouw ziet er geweldig realistisch uit. Leuk dat je ons laat meegenieten hoe je tot dit resultaat komt. :)
Groetjes.
Claudio.

Pierre

Groet Pierre.


Pierre

Update:

Binnen heb ik verschillende ramen maar ook naden "lekvrij" gemaakt voor licht door de kieren af te smeren met witte houtlijm en daar de zwarte kwast er over te halen. Simpel ... snel en doeltreffend. De verlichting maak ik met led-strips die ik op de gevel plak. Hierdoor weerkaatst het licht via de achterwand en dat geeft een mooi zacht licht en je ziet niet de storende lichtpunten van de leds door de ramen heen. De achterwand is gewoon een plaatje dik karton dat is geschoven in gootjes van styreen profielen.







Dan een volgend probleem. Het golfplaten dak. Het bestaande dak van de fabriek is te nieuw en te netjes naar mijn zin. Ik heb dit op de volgende manier opgelost.

Wat draadjes op een plaatje gelijmd .....



..... vervolgens wat opgespaarde folie van de boterkuipjes (dit is wat dikker dan aluminiumfolie) en met een saté prikker het model er in gewreven.







Nu is het tijd om de voorkant van de fabriek wat aan te kleden. Uit de rommeldoos vis ik een soort sinaasappeloranje heftruckje met drie wielen. Hij krijgt een nieuw asje met wielen uit een autootje en een nieuw geel jasje (ook de bestuurder krijgt een nieuw jasje).





Het eindresultaat van dit vruchtbaar dagje fröbelen is fabriek in half-model voor op de achtergrond.









Groet Pierre.


mahtoska1

Spijtig dat dit gebouw op de achtergrond komt. Het is prachtig!

sdz1976

Oppernieuw modelbouw van het bovenste schap  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

PietB

Ik heb eerst diep adem moeten halen, Pierre voor ik kon antwoorden.
Zo verbluft was ik van jouw foto's dat ik ze ademloos heb zitten bekijken.
Grote klasse man!

grt Piet.

Pierre

Citaat van: mahtoska1 op 05 januari 2018, 15:33:07 PM
Spijtig dat dit gebouw op de achtergrond komt. Het is prachtig!

Dankjewel Pieter ... Er is toch niets mis mee om aan de achterkant ook nette gebouwen te hebben. Maar ik geef toe dat je even rustig moet kijken op de baan voor dat je alles aan de achterkant ziet. :)

Citaat van: sdz1976 op 05 januari 2018, 16:25:18 PM
Oppernieuw modelbouw van het bovenste schap  8) 8)

Dankjewel Samuel.

Citaat van: PietB op 05 januari 2018, 16:47:23 PM
Ik heb eerst diep adem moeten halen, Pierre voor ik kon antwoorden.
Zo verbluft was ik van jouw foto's dat ik ze ademloos heb zitten bekijken.

Dankjewel Piet ... maar wel blijven ademhalen hoor. Wie bakt er anders die verjaardagstaarten. ;D ;D
Groet Pierre.


3rail

Erg mooi gedaan.

Toch wel een mooi gezicht dat zo een afgedankte fabriek een nieuw leven krijgt. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Ronald