Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

tomenriet

Ook weer geweldig, die afspanmast, wat een vondst en wat ziet het eindplaatje er weer geweldig uit.
Tram, stoom heerlijk toch.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Pierre

Dank voor de veren heren. :)
Groet Pierre.


PietB


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

De veren zijn terecht - erg mooi gedaan  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

daar sluit ik me bij aan...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

evan

Knap en degelijk resultaat Pierre
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Koen, Evan ... wat laat van mijn kant maar toch bedankt. :)





Ik wil een beetje doorgaan met mijn achtergrond. Eerst de hele achtergrond en dan verder naar voren bouwen dat lijkt me het eenvoudigste.

Ongeveer een maand geleden kocht ik op Marktplaats een Faller fabriek in niet al te beste staat. Leek wel wit gespoten met kunstsneeuw of zo. Maar ja ... daar was de prijs ook naar. Ik was nog aan mijn bioscoop bezig (hij ligt op de foto nog op de achtergrond) maar zat al weer te denken aan het volgende project. Ik kon het niet laten toen al vast het gebouw te slopen en al snel lag alles uit elkaar.







De plek waar de lange (half model) fabriek moet komen is weer een smalle strook achter op de baan. Ik wil ook gelijk de arcademuur aanpakken die er voor moet komen.





Ik heb de bouwruimte overgezet op een stuk karton van 4 mm dik zodat ik lekker aan de werktafel kan fröbelen en niet over mijn baan hoef te hangen. Alle delen naast elkaar is me een beetje veel van het goede dus ik laat in het midden een stuk fabriek naar voren springen. Dat geeft het geheel wat meer diepte. Van het laatste grote deel gebruik ik maar een deel van twee ramen breed. Het laatste stuk van drie ramen breed is te lelijk om te gebruiken door dikke lijmsporen.



Omdat dit natuurlijk de zelfde fabriek is als die er naast staat wil ik de gevels iets veranderen. Dit doe ik door de boogjes onder de ramen weg te plakken met stukjes styreen met steentjes motief en de lelijke torentjes op de gevel te laten staan.



Er is wel een probleem dat ik niet aan platen kan komen met dezelfde steentjes. De maat gaat wel maar het verband is heel anders. Ik hoop maar dat het niet opvalt achter op de baan. Ik heb deze platen ook gebruikt bij de vorige fabriek en na schilderen zie je er haast niets van. Het is wat het is.





En dit is dan mijn resultaat tot dusver.

Groet Pierre.


DFS

ik denk dat het wel goed komt als achtergrond!

Pierre

Ik denk/hoop het ook Sven.
Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

ondertss een veel interessanter gebouw geworden ! ;)

doomslu

Je zou ook kunnen stellen dat het een wijziging was die aangebracht is aan het gebouw.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Citaat van: Pierre op 15 december 2017, 19:41:00 PM
...kocht ik op Marktplaats een Faller fabriek in niet al te beste staat..

Mooie kitbash, Pierre!! Alleen... het is een Kibri fabriek, de beroemde "Farben AG" 8) ;)

Ik volg met interesse :)

59erke

Citaat van: Pierre op 15 december 2017, 19:41:00 PM




Weer een project dat zeer geslaagd kan worden.
Je gaat alleen nog eens moeten uitzoeken hoe je die lelijke lijmsporen gaat camoufleren.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Cord

Citaat van: 59erke op 16 december 2017, 12:56:50 PM
Je gaat alleen nog eens moeten uitzoeken hoe je die lelijke lijmsporen gaat camoufleren.
Klimop?
Een pijp langs de muur?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing