Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

PietB

Godsamme Pierre wat mooi!
Heel diep de modelbouw pet af hoor.

Gerolf

Citaat van: Michiel op 19 september 2017, 20:50:59 PM
Pierre, jouw station is machtig mooi en heel indrukwekkend. Een pronkstuk op je baan waar je trots op mag zijn.

Absoluut waar !! Heel knap gemaakt  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Om van te dromen Pierre! 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

3rail

Dat ziet er erg goed uit Pierre.

Wat is het toch heerlijk als je plannen uitkomen en dan zo een resultaat leveren. :D
Veel succes met de verdere bouw en de aankleding van je station.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Pierre

#245
Dankjewel allemaal.  ;)






Ik wil me gaan bezig houden met de trambaan die voor mijn station langs loopt. Beginnen met bovenleiding. Nou heb ik de mazzel dat ik in een stad woon waar de tram volop aanwezig is. Dus voorbeelden genoeg. De rijdraad heeft de rechte stukken en bochten met dubbel rijdraad net als de trein maar bij de bochten die ingewikkeld worden gaan ze vaak over op enkele draden. Ik zie wel hoe het uitkomt.



Nou kocht ik in de treinenwinkel hier om de hoek een hand vol gebruikte bovenleidingdraden. Die kunnen mooi gebruikt worden voor dit projectje.



De tramrails ligt voor een groot stuk naast de weg en wil natuurlijk weer iets bijzonders maken. Omdat er niet zoveel plaats is tussen de weg en rails en dus bijna geen lantaarnpalen meer tussen passen maak aan de andere kant van de bovenleiding paal een straatlantaarn. Ik wil alles van messing en koper in elkaar solderen.

Dit is zo'n beetje het ontwerp van de paaltjes.



Om alle paaltjes precies gelijk te krijgen en de montage een stuk makkelijker te maken maak ik een  mal van een afval plankje en wat spijkers.



Ik heb 5 masten nodig en maak van te voren vast alle onderdelen op maat. Kan ik ze zo in elkaar steken.



De eerste mast heb ik helemaal af gemaakt om te zien of alles klopt. Om de bovenleiding een beetje te laten zigzaggen zonder lange en korte palen te maken heb ik de bovenste ophanging voorzien van twee kleine kraaltjes. Ik kan de bovenleiding nu links of rechts van de kraaltjes haaken en dat is net voldoende.



Alle paaltjes in de verf.



En het eindresultaat.



Nu nog een paar losse palen en een afspanmast en dan kan ik de paaltjes planten.
Groet Pierre.


Gerolf

Mooi gedaan  :)
De steunen voor de bovenleiding lijken me iets te fors, maar het kan wel  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Citaat van: Gerolf op 28 september 2017, 10:14:54 AM
Mooi gedaan  :)
De steunen voor de bovenleiding lijken me iets te fors, maar het kan wel  ;)

Klopt Gerolf maar de paaltjes staan vooraan op mijn baan en ik ben bang dat ze anders te kwetsbaar worden. De bovenste beugel is ook eigenlijk een T-profiel. Ach ... het moet maar zo. :)
Groet Pierre.


Pierre



Weer verder aan de bovenleiding mastjes. Gisteren even een foto geschoten van een afspanmast bij mij in de buurt die een beetje moet dienen als voorbeeld.



Gelijk wat meuk bij elkaar gezocht en begonnen.



Van een stokje van een lolly maak ik gewichten.



Het wiel is een karrewiel uit de rommeldoos waar ik een paar spaken uit gesneden heb. Vervolgens daar een paar autowieltjes op gelijmd. De rest spreekt voor zich.





Vervolgens nog een vijftal dikke palen gemaakt en de hele zooi in de verf gezet.


Groet Pierre.


Michel Bikkel

Kijk maar uit Pierre, op een ander forum is een gast uit Den Haag alles 1 op 1 aan het kopieren  :P
Groet Mies

Cord

Dat ga je natuurlijk krijgen. Die Hollanders kopiëren alles.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Groet Pierre.


Pierre

Update:

Ik ben klaar met de bovenleiding en heb deze op mijn baan gezet. Gelijk trappetjes aan het station gemaakt, spoor geballast en een beetje groenvoer langs de baan geplakt. Ennuh ... de foto's spreken voor zich ... toch?


















Groet Pierre.


Cord

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cozzy

Mooie beelden vanaf een leuk Preiser-standpunt Pierre!
Knappe bovenleiding btw  ;)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog