Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Pierre

Tussen de splitsing van twee sporen tegenover de fabriek wil ik nog een klein stukje industrie maken. Dit moet een uitneembaar stukje zijn omdat er best aardig wat draad onder loopt waar ik in geval van storing zeker bij moet kunnen. Ik gebruik daarvoor weer allerhande meuk die die ik op en aan elkaar lijm.






Als alles naar mijn zin is spuit in de boel grijs met een spuitbus primer van de Action. Die heb ik toch zat in huis. Morgen maar eens beginnen met verouderen en vervuilen. Er moet ook nog een hekwerk omheen komen.

Dit is de zichtkant.


Groet Pierre.


PietB


Johnnytrein

Geweldig mooi ga je dit ook vervuilen?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

SuSke

Mooi werk en goed gevonden om zo een boel "zooi" op elkaar te kleven.

Wat ik wel mis in zo'n type industirële plant is een wirwar van buizen door en over de structuren.
Zeker van het hoogste deel een buis terug naar ergens beneden of een ventlijn naar boven.
Misschien nog een paar rietjes bijkleven ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

#199
Merkwaardige om een vluchtige stoffeninstallatie te plaatsen na een wissel, tussen de aftakkende sporen. Hoog virtueel spectakelgehalte bij toevallige ontsporing.

Maar leuk gemaakt, die installatie. Ik ken er niets van, maar het ziet er overtuigend uit, wat het ook voorstelt. Ik veronderstel dat je het nog gaat weatheren?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Cord

Citaat van: Michiel op 01 september 2017, 09:19:38 AM
Merkwaardige om een vluchtige stoffeninstallatie te plaatsen na een wissel, tussen de aftakkende sporen. Hoog virtueel spectakelgehalte bij toevallige ontsporing.
Ik denk dat er maar weinig modelspoorders zijn die daar rekening mee houden.  ???

Citeer
Ik veronderstel dat je het nog gaat weatheren?
Ik denk niet dat Pierre dit zo laat:

Citaat van: Pierre op 31 augustus 2017, 21:40:07 PM
Morgen maar eens beginnen met verouderen en vervuilen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Citaat van: Michiel op 01 september 2017, 09:19:38 AM
Merkwaardige om een vluchtige stoffeninstallatie te plaatsen na een wissel, tussen de aftakkende sporen. Hoog virtueel spectakelgehalte bij toevallige ontsporing.

Tja Michiel .... 't blijft een fantasiebaan waar alles kan en mag dus doe ik gewoon wat ik leuk vind maar je hebt gelijk ... het klopt niet met de werkelijkheid.

Citaat van: Michiel op 01 september 2017, 09:19:38 AM
Maar leuk gemaakt, die installatie. Ik ken er niets van, maar het ziet er overtuigend uit, wat het ook voorstelt. Ik veronderstel dat je het nog gaat weatheren?

Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat het voor moet stellen. Net als bij mijn fabriekjes plak ik gewoon maar wat in elkaar. :)





Update:

Beetje roest en vuil toevoegen.



Nu alles op z'n plek met een overbrugging naar de fabriek. De naden langs de onderkant werk ik later weg met wat gras of grind. Ook de sporen liggen er nog maagdelijk bij en moeten nog onder handen worden genomen.




Groet Pierre.


doomslu

Het smoelt in elk geval wel lekker!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pierre

Citaat van: doomslu op 03 september 2017, 22:58:48 PM
Het smoelt in elk geval wel lekker!  ;)

Precies Luc ... en daar gaat het mij om. ;D
Groet Pierre.


Michiel

Integreert prima, die installatie. Ziet er erg goed uit, coherent.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: doomslu op 03 september 2017, 22:58:48 PMHet smoelt in elk geval wel lekker!  ;)

Vind ik ook - leuke foto's  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

modelbaanHO

Het straalt in elk geval sfeer uit.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cord

Van niks alles maken is de kunst.
Een prachtig staaltje sfeerbepalende scenery.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing