Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tomenriet

Knap stukje modelbouw, en dat voor zo'n prijs  :D :D
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

PietB

Zeer mooi Pierre!
Mocht je hem ooit wegdoen, ik heb nog een 'gat' in mijn baan, ik weet waar Kijkduin ligt en spring zo in de auto.
Een kleine moeite.

grt Piet.

Pierre

#168
Gerolf, Tom, Piet bedankt voor de veren.

Sorry Piet .. maar hij hangt al in m'n baan. :)
Groet Pierre.


Pierre

Brug is ingepast en uitgelijnd.



Ik ga maar gelijk door met de arcademuur met daarin de garagewerkplaatsjes van mijn oude baan.



Trappetjes voor de voetgangersbrug.





Er moet nog wel een zijkantje tegen het trappetje met een kanietafvalhekje (komt nog).



De eerst muurtjes staan.


De tunnelingang moet een boog krijgen en aan kopse kanten van de stenen kras ik de voegen in de zijkant met een potlood.







Dan krijgen we het stuk met de arcadebogen. Ik heb twee stuken schuimplaat waar arcadebogen in staan maar als ik die in een bocht lijm (wat overigens wel kan) dan worden de openingen net te smal voor mijn oude bestaande garageboxen. Er blijft niets anders over dan er delen van te maken dus ....



Ook van deze boogjes daar zijn de stenen te plat en te scherp naar mijn zin dus ook hier ga ik met mijn potloodje aan de slag. De kopse kanten van de stenen neem ik ook mee.



De oude garages zijn voor het mooie net 4mm te hoog. Ik haal de dakjes er af en snij ze op maat. Ook komen er gelijk nieuwe ledjes in.









Even testen. Het licht is in het echt minder fel als op de foto.



Het magazijn krijgt een nieuwe inrichting.





De tunnel voor het H0e spoortje naar de haven.







Dan de zwarte basis kleur er over.







Dat was het voorlopig weer.

Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

toffe brug trouwens nu zie ik waar die uitdrukking "over de brug komen" vandaan komt ! ;)

Steam.N

Schitterend !
Zo komt die brug fantastisch tot zijn recht  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Absolute klasse Pierre.
Niks mis mee.
Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als er een trein in de overspanning staat.

grt Piet.

Cord

Schitterende scènery met die industriële achtergrond en mooi op kleur gebracht. Ik ben benieuwd hoe dat H0e-baantje wordt ingepast.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Dank voor de veren heren. ;)
Binnenkort weer verder met schilderen. Eerst maar eens even wat bedrading aanleggen. Da's niet echt boeiend om te laten zien.
Groet Pierre.



modelbaanHO

Ik volg de vorderingen met belangstelling.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

3rail

Erg mooi.

Ga verder zo, ik volg met belangstelling. :D :D

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Pierre

Groet Pierre.


Pierre



Onder mijn linker treintafel komt ook een klein bedieningspaneel. Hier wil ik alles op deze tafel kunnen bedienen. Er komt een rijbediening die ik zowel voor rangeren kan gebruiken maar ook voor het smalspoor baantje. Gewoon om te schakelen met een schakelaartje.





Nou snel weer even wat anders. Dat draden trekken daar heb ik een giga hekel aan. De brug krijgt ook een vaste plek waar ik hem op kan bergen.



De tunnel in/uitgangen zijn nog aan een opfrisbeurt toe en dat heb ik ook maar gelijk aangepakt. De ontbrekende stukjes opgevuld met klei en geschilderd.







En als je dan toch een kwast in je handen hebt ....




Groet Pierre.