Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Silhouette Cameo 3

Gestart door 755philippe, 19 december 2016, 08:49:07 AM

Ed ten Dam

Als je mag kiezen dan is de Curio een betere keuze als het gaat om styreen snijden dan de Cameo 3.
om erachter te komen of het snijprogramma silhouette studio wat is, kun je eerst de gratis download alvast op je pc installeren en proberen. Sommige geven de voorkeur aan inkscape en anderen kiezen voor de silhouette studio. Als je de gratis versie eerst getest hebt kun je kiezen of je wilt gaan voor de Studio designer Edition of voor de Inkscape Plug in.


Ed

B_Modelbouw

Het bijgeleverde programmaatje is eenvoudig en handig in gebruik, optioneel heb je een extra update dat vector tekeningen inleest (gebruik ik vaak om logo's uit te snijden om te bestickeren).

Plasticard heb ik reeds gesneden van Raboesch en Evergreen als ook papier en karton, stickervellen en stof (dat laatste zelf nog niet)
Ik maak wel geen gebruik van de standaard mesjes van Silhouet maar andere deze los vervangbaar zijn in Alu-houder en waarvan de messen in verschillende hoeken geslepen zijn (te gebruiken om ondiep of diep te snijden). De opmerking dat cirkels niet mooi rond zijn is meteen ontkracht door dit type mes en houder, daar ze hier flexibel in kunnen rond draaien.

De snijmat gebruik ik altijd daar dit je snijtafel is die over en weer rijdt... En je kunt beter een mat opofferen door per ongeluk te diep te snijden.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


B_Modelbouw



De kerstkaartjes van voorbije jaar werden de Cameo 1 of 2 (??) gemaakt...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC