Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Helemaal nieuw hier. :D

Gestart door Pierre, 18 december 2016, 21:23:13 PM

Pierre

Mijn naam is Pierre, gehuwd en twee kinderen. Ik woon in Den Haag en ben al een tijdje bezig met (H0 en H0e twee-rail gelijkstoom) modeltreintjes. Het rijden is niet mijn grootste passie maar het bouwen en verbouwen wel. Ik doe veel aan kitbashing en scratchbuilding waardoor er eigenlijk geen kant en klare bouwpakketjes op mijn baan te vinden zijn. Verder is ook wat van het Faller Car System op mijn baan te vinden en ook hiervoor maak ik zelf de autootjes. Sinds kort ook een rondje van Magnorail met de nodige fietsertjes maar daar ben ik nog volop mee bezig.

Vorig jaar ben ik verhuist van een bovenhuis naar een benedenhuis en heb ik de zeer ruime zolderetage moeten inruilen voor een klein zijkamertje. Ik heb reuma en voor mij is dit dus wel de beste oplossing. Een huis waar alles gelijkvloers is. Geen gedonder meer met trapliften en dat soort onzin. Dit heeft wel als resultaat dat ik een geheel nieuwe treinbaan op moest bouwen in een kleine ruimte. Wel weer een uitdaging. Ik heb dit opgelost door de baan op 1,60 meter hoogte te bouwen waardoor ik onder mijn baan voldoende werkruimte over hou en met mijn onwillige lichaam gelijk makkelijk bij de bedrading kan zonder onder de tafel door te tijgeren.  :) Boven de treintafel heb ik ook nog voldoende bergruimte.

Ik zal gelijk eens kijken of ik er wat foto's bij kan plakken van mijn ruimte.







Groet Pierre.


Steam.N

Welkom op ons forum, Pierre.
Je hebt precies wel een goeie oplossing gevonden voor je beperkte ruimte.
Veel succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Frits.

Hé Pierre, welkom. Dus jij werkt zo gezegd ondergronds. ???
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat de baan je gewoon boven het hoofd gegroeid is.  ;D
Knutsel ze.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Pierre, welkom op het forum, mooi baanplan en nog flink wat te knutselen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Snobby Crash


Peter

Welkom op dit gezellige forum Pierre
Met vriendelijke groeten
Peter

Doornroosje

Volgens mij komt je baan perfect op ooghoogte!

Klaas Zondervan

Dat is dan weer een voordeel van een kamer met rechte wanden, je kan makkelijk de hoogte in. Op een zolder met schuin dak wordt het bovenin steeds kleiner.

Pierre

Dank voor het hartelijke welkom hier.

Citaat van: Michael op 19 december 2016, 07:36:36 AM
Pierre, welkom op het forum, mooi baanplan en nog flink wat te knutselen.

Ik ben ondertussen al een heel eind verder met mijn baan Michael. Dit zijn beelden van het begin dit jaar. Ik zal binnenkort wel het één en ander posten.

Citaat van: Doornroosje op 19 december 2016, 13:21:29 PM
Volgens mij komt je baan perfect op ooghoogte!

Inderdaad bekijk je de baan van een prima hoogte. Net of je er middenin staat.

Citaat van: Klaas Zondervan op 19 december 2016, 13:29:35 PM
Dat is dan weer een voordeel van een kamer met rechte wanden, je kan makkelijk de hoogte in. Op een zolder met schuin dak wordt het bovenin steeds kleiner.

Dat is helemaal waar Klaas. Nadeel is dat ik met een opstapje/krukje moet werken.
Groet Pierre.