Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

veel LED'jes aan en uit zetten

Gestart door Dirky, 15 december 2016, 16:06:02 PM

PietB

Citaat van: dani op 16 december 2016, 13:11:10 PM
zeker als je zelf DCC decoders maakt met verschillende uitgangen die je dan via je programma (koploper, iTrain, RocRail of andere) kan sturen.
kijk in dat verband eens naar MARDEC
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,15835.msg362065.html#msg362065

grt Piet.

Havoc

Wil je echt zelf software beginnen schrijven en updaten en aanpassen iedere keer als de klant een "brilliant" idee heeft? Dit is echt anders dan als je zelf iets schrijft voor jezelf en niemand anders.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Havoc op 18 december 2016, 21:49:33 PM
Wil je echt zelf software beginnen schrijven en updaten en aanpassen iedere keer als de klant een "brilliant" idee heeft? Dit is echt anders dan als je zelf iets schrijft voor jezelf en niemand anders.
Bij Mardec geldt 'take it as it is' of pas zelf de software aan.

grt Piet.

dani

Citaat van: Havoc op 18 december 2016, 21:49:33 PM
Wil je echt zelf software beginnen schrijven en updaten en aanpassen iedere keer als de klant een "brilliant" idee heeft? Dit is echt anders dan als je zelf iets schrijft voor jezelf en niemand anders.
Soms wel ja, als dat het totaal concept is dat je met je klant overeenkomt en als hij bereid is daar flink voor te betalen dan doe je dat als leverancier, zolang het binnen je mogelijkheden ligt.  It si all about the money, dude !

En als je dan een beetje creatief en vooruitziend vant, dan schrijf je je software zodanig dat je modules of het geheel kan hergebruiken en verder verdelen.  Doe ik trouwens zelfs ook als het voor mezelf is.  In deze dagen van  "the interwebs", open source en code sharing is dat gewoon zo.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

wouterdt

Voor giannova http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,20031.135.html hebben we 3 arduino's gebruikt.
Nu hier waren er maar 10 kanalen (en 4 voor de algemene verlichting). Ik kan getuigen dan daar vele weken  tijd zijn ingekropen in bekabelen, solderen, programmeren en troubleshooting. Ik kan me best voorstellen dat met 10x meer kanalen het aantal mogelijke hinderpalen (en dus vertragingen) ook een veelvoud zal zijn. En daar werd zelf nog geen PC interface gemaakt, dat maakt het complexer.
Best eerst is goed nadenken over hoeveel tijd er mag inkruipen, wat het mag kosten en hoe zelfstandig het moet werken(zonder dat de bouwer altijd ter plaatse is)
Denk aan de driehoek:

  • Goed
  • Goedkoop
  • Snel
Kies 2...