Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

WERKEN MET PLUIMKARTON op YouTube

Gestart door Val-Rikard, 06 december 2016, 21:04:21 PM

Michael

Mannen waarom dvd branden, je kan de filmpjes toch met alle gemak streamen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

Citaat van: Michael op 27 april 2017, 00:25:26 AM
Mannen waarom dvd branden, je kan de filmpjes toch met alle gemak streamen?

als je internet beschikbaar hebt wel, ja ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Val-Rikard

#167
Als ik alles op Dvd zet heb ik meerdere Dvd's nodig. De beeldkwaliteit zal ook een pak minder zijn dan op YouTube.
Je kan natuurlijk alles op één Dvd krijgen maar dan is de beeldkwalitiet nog minder.

755philippe

Hallo Rik,
Heb de 12 reeksen op mijn pc gezet in mp4-formaat in een aparte map en kan ze bekijken wanneer ik wil. Heb ze proberen te branden op DVD maar dit gaat inderdaad wel niet op 1 DVD. Nogmaals bedankt voor de reeks. Moest er ooit een vervolgkomen dan hoor/zie ik het wel. Knap werk.
Mvg

755philippe

Val-Rikard

Citaat van: 755philippe op 27 april 2017, 10:28:36 AM
Hallo Rik,
Heb de 12 reeksen op mijn pc gezet in mp4-formaat in een aparte map en kan ze bekijken wanneer ik wil. Heb ze proberen te branden op DVD maar dit gaat inderdaad wel niet op 1 DVD. Nogmaals bedankt voor de reeks. Moest er ooit een vervolgkomen dan hoor/zie ik het wel. Knap werk.
Mvg

755philippe

Mooi !

Als je ze nu op een USB plaatst kan je ze mee naar de club nemen. Daar heb je geen internet of Dvd speler voor nodig. Alleen een laptop.

Groet, Rik

just4fun

Citaat van: 755philippe op 27 april 2017, 10:28:36 AM
Heb de 12 reeksen op mijn pc gezet in mp4-formaat in een aparte map en kan ze bekijken wanneer ik wil.
Heb ik ook gedaan met Free Youtube Downloader (Google helpt je wel aan een link).

Citaat van: Val-Rikard op 27 april 2017, 10:35:12 AM
Als je ze nu op een USB plaatst kan je ze mee naar de club nemen. Daar heb je geen internet of Dvd speler voor nodig. Alleen een laptop.
Ook zonder laptop maar met een hedendaags scherm met USB-poort.
Ook ouderen kunnen er mee leren omgaan, m'n vader is 86 en heeft dit ook ontdekt.
Onderschat de 3de leeftijd niet, ze zijn moderner dan er sommigen denken  ;) .

Alvast bedankt voor de leerrijke reeks!

Paul

Val-Rikard

Citaat van: just4fun op 27 april 2017, 12:31:17 PM
Citaat van: 755philippe op 27 april 2017, 10:28:36 AM
Heb de 12 reeksen op mijn pc gezet in mp4-formaat in een aparte map en kan ze bekijken wanneer ik wil.
Heb ik ook gedaan met Free Youtube Downloader (Google helpt je wel aan een link).

Citaat van: Val-Rikard op 27 april 2017, 10:35:12 AM
Als je ze nu op een USB plaatst kan je ze mee naar de club nemen. Daar heb je geen internet of Dvd speler voor nodig. Alleen een laptop.
Ook zonder laptop maar met een hedendaags scherm met USB-poort.
Ook ouderen kunnen er mee leren omgaan, m'n vader is 86 en heeft dit ook ontdekt.
Onderschat de 3de leeftijd niet, ze zijn moderner dan er sommigen denken  ;) .

Alvast bedankt voor de leerrijke reeks!

Paul

Juist, maar voor alle duidelijkheid spreken we dan wel over een TV scherm.

Groet, Rik

Freek

Wat denken jullie van mijn eerste proef stuk? heb ik de les goed gevolgd?  :)
Ik vind de voeg te bleek en om een of andere reden is de tip rood ipv een vuile wash.
De voeg rond de zandsteen is dan weer te zwart.


Als dit in een apart draadje moet, dan laat je het maar weten.

755philippe

#173
Freek, mooi gedaan alleen spijtig dat er geen voegen zichtbaar zijn net onder de punt. Dit buiten beschouwing genomen is dit knap als eerste ervaring.
Misschien kun je de bovenste voegen nog wat bijwerken met wash.  Pluimkarton is "in" aan het worden.
Mvg

755philippe

Michael

Freek mooi gedaan het mos onderop vind ik zeer geslaagd, de sluitstenen vind ik persoonlijk te zilver.
In welke schaal werk je hier 1/43? Voor kleinere schalen vind ik de stenen te kolossaal.
Verder knap gedaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Val-Rikard

Citaat van: Freek op 04 mei 2017, 21:59:49 PM
Wat denken jullie van mijn eerste proef stuk? heb ik de les goed gevolgd?  :)
Ik vind de voeg te bleek en om een of andere reden is de tip rood ipv een vuile wash.
De voeg rond de zandsteen is dan weer te zwart.


Als dit in een apart draadje moet, dan laat je het maar weten.

Ik denk als je met een dunne stalen punt of naald over de bovenste voegjes krabt de voegen alvast bleker zullen worden. ( Als de grondlaag wit was ). Voor de rest is dit een prima resultaat voor de eerste keer.

Groet, Rik

Freek

Het was de bedoeling om op 1/87 te werken, maar ik heb meer op gevoel gewerkt en niet nagematen. Het was toch maar een proefstukje, maar dan had ik er ook op moeten letten. Voor 1/43 zou dit beter passen.
Het inkrassen van de voegen met het stalen pennetje hielp niet veel, maar met de bovenzijde van mijn breekmesje had ik wel resultaat.
Ik ga de volgende dagen een nieuwe poging doen. Ik heb alvast een verfborstel gescalpeerd en in vorm geplooid.
Bedankt voor de opmerkingen.

stoomlokje

Citaat van: 755philippe op 27 april 2017, 10:28:36 AM
Hallo Rik,
Heb de 12 reeksen op mijn pc gezet in mp4-formaat in een aparte map en kan ze bekijken wanneer ik wil. Heb ze proberen te branden op DVD maar dit gaat inderdaad wel niet op 1 DVD. Nogmaals bedankt voor de reeks. Moest er ooit een vervolgkomen dan hoor/zie ik het wel. Knap werk.
Mvg

755philippe

philippe ,
zou je eens willen uitleggen hoe je dat doet ( in Win XP ), want die MP 4 zegt me niets hoor.

grtjs,

Saskia

apenkop

Hoi Saskia, MP4 is een bestandsformaat om beeld in geluid in een niet al te groot bestand te op te kunnen slaan. Er bestaan websites waar je de filmpjes vanuit youtube kan downloaden naar MP4 format. Google maar eens op downloaden van youtube en je vind wel een aantal mogelijkheden om te downloaden. Windows XP speelt standaard geen MP4 bestanden. Daar heb je dus een programma voor nodig. Een leuk programma dat gratis te downloaden is en ook werkt onder windows XP is VLC media player.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

755philippe

Saskia, kijk eens op de website  downloadyoutubefilmpjes.nl. Hierin moet je alleen de link van het filmpje kopieren en in een map plakken. Meer is dit niet.
Moet er wel bij zeggen dat ik met W10 werk. Voor XP gebruikers zul je waarschijnlijk nog ergens een programma zoals hierboven beschreven moeten downloaden.
Mvg

755philippe