WERKEN MET PLUIMKARTON op YouTube

Gestart door Val-Rikard, 06 december 2016, 21:04:21 PM

stoomlokje

ik ook , prachtige uiteenzetting , :) ik blijf het zeker volgen. ;D

Decauville_nl

Goede serie Rik!

Wel een vraag: je zegt niet wat je precies als grondlaag gebruikt. Is dit op water of oplosmiddelen gebaseerde verf?

Ga zo door!

liefhebber

hoi Rik,

Ik volg de reeks met uitzonderlijk veel belangstelling.
Bedankt en kijk uit naar de volgende afleveringen.
gr
Peter
 

Gerolf

Aflevering 3 ook bekeken - mooi verteld  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Val-Rikard

Citaat van: Decauville_nl op 09 januari 2017, 07:46:52 AM
Goede serie Rik!

Wel een vraag: je zegt niet wat je precies als grondlaag gebruikt. Is dit op water of oplosmiddelen gebaseerde verf?

Ga zo door!

Je kan hierbij kiezen, in mijn geval is dit verf op waterbasis. Oorspronkelijk gebruikte ik Humbrol maar dat was mij te duur als je er veel van nodig hebt. Je bent dus vrij, het maakt wijnig tot geen verschil voor de overige bewerkingen.

Groet, Rik

SuSke

Ik spuit meestal een gerondlaag in Motip-primer.
Zorgt er ook voor dat het architectenkarton een stuk minder "zuigt".

Verder een mooie reeks Rik. Bedankt voor het delen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alex

Erg leerzaam Rik! Geweldig om te zien hoe je met dit eenvoudige materiaal geweldige resultaten bereikt. Dank u wel!

Alex

Geert

Ik ben ook fan.


Ik blijf dit volgen, zeker weten...

Je techniek wordt zelfs al toegepast  in schaal 1/1  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Val-Rikard

Werken met pluimkarton deel 4

In deel vier tonen we hoe we beton nabootsen, de watertoren krijgt een betonnen sokkel.

https://youtu.be/2L0YCXgUL7A

Veel kijkgenot !  :) :) ;)

Groet, Rik

guy holbrecht

Prima 'uitzendingen' Rik. Ik kijk er alvast heel geboeid naar.

Gr.
Guy

loebaske


Sommige zakens ken ik al, toch blijf het steeds boeien en leerrijk >>>>Toppie

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

maar ventje toch, je had ook een bouwpakketje kunnen kopen van een watertoren...  dat was al lang in elkaar gezet !!


Nee, even serieus, dit is een titanenwerk, maar het resultaat kan je inderdaad NERGENS kopen.
Modelbouw van hoogstaan niveau, man !   Doe zo voort, ik ga deze video reeks volgen !


By the way, misschien kan  je de reeks (als ze kompleet is) op een DVD zetten ?  Ik ben zeker dat hier interesse voor is.    Ik wil je zelfs helpen met het monteren en afwerken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Koen

Dag Dani,

Je kan de filmpjes van Youtube downloaden.

Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

dani

Dat weet ik wel hoor Koen.   Maar ik stelde het maar voor.   (ik gebruik daarvoor YTD,  YouTube Downloader)
Ik zou dat inderdaad zelf kunnen doen en dan op eigen houtje een DVD'tje branden en dat (gratis) verspreiden, maar ik wil de maker niet "tekort doen".

Uiteindelijk is dit iemand die hier uren werk en moeite in steekt, dus wil ik ook het nodige respect hiervoor tonen.
Een DVD'tje zou zo handig zijn voor als je dingen op je gemak wil bekijken zonder pc bij de hand.

En de kwaliteit van JoepTjoep  filmpjes laat vaak wel wat te wensen over, tegenover het origineel van de maker.


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.