Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

WERKEN MET PLUIMKARTON op YouTube

Gestart door Val-Rikard, 06 december 2016, 21:04:21 PM

Val-Rikard

Citaat van: MB6400 op 27 januari 2017, 22:31:12 PM
Bijzonder fraaie en leerzame filmpjes !!

Ook ik zou aan het eind van de reeks wel interesse hebben in een DVD.


Nog even een vraag; waar kan men het inmiddels beroemde metalen pennetje kopen of is het stukje onmisbaar gereedschap zelf gemaakt ?

Dag Marc,

"Het beroemde metalen pennetje" ;D ;D ;D
Eigenlijk weet ik dat niet meer, ik denk dat die uit een set komt met verschillende beiteltjes en mesjes.
Zo'n koffer die je voor een appel en een ei in een doe het zelfzaak kan kopen. Er zaten pennetjes in met verschillende diktes.
Ik zal binnenkort een nieuwe set moeten kopen want één van de beroemde pennetjes brak namelijk af...
Zodra ik de nieuwe set heb zal ik de prijs en het merk laten weten.  ;) ;)
Ik heb net de tweede laag verf op het wateroppervlak van de watertoren aangebracht. Als die droog is start ik met de vernis.
Tegen morgen avond hoop ik deel 6 te kunnen posten. Tussendoor werk ik snel het derde artikel voor MSM van de reeks over Carrière De Petit Granit af,
ook tegen eind dit weekend. Het baantje zal het eerste weekend van Maart te zien zijn in Koblenz en het tweede weekend van Maart in Utrecht.
Het zal dus druk worden de komende weken. :) :) :)

Groet, Rik  :)

liefhebber

Hoi,

Ik heb er een tijdje geleden,  zo eentje aangekocht bij boekenvoordeel.

Daar hebben ze wat knutselgerief voor kaartjes te maken, daar hangt dat in de rekken.

gr
Peter
 

Val-Rikard

Werken met pluimkarton deel 6

In deel 6 werken we de watertoren verder af en tonen we hoe we het wateroppervlak maken.

Veel kijkplezier.  :) :) ;)

https://youtu.be/sAly8lXUO_Y

Groet, Rik

Metpetergaathetbeter

#93
Rik ,de ondertiteling bv voor mensen die alles niet goed begrijpen, waar de uitleg voor goedhorenden fantastisch is gaat de ondertiteling bij mij toch ferm de mist in :-\

Freek

Prachtig eindresultaat. Nu nog zelf in de praktijk brengen zoals de meester het ons geleerd heeft  ;).

Val-Rikard

#95
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 januari 2017, 21:36:01 PM
Rik ,de ondertiteling bv voor mensen die alles niet goed begrijpen, waar de uitleg voor goedhorenden fantastisch is gaat de ondertiteling bij mij toch ferm de mist in :-\

Dag Peter,

In volgende bijdragen zal ik belangrijke informatie zoals afmetingen, merk en productnamen ondertitelen.
Alle gesproken tekst ondertitelen is echter een groot pak werk. De automatische ondertitelaar van YouTube bakt er niets van,
dat is om je een breuk mee te lachen. Voor het ogenblik monteer ik de filmpjes met een eenvoudig montage programma,
ondertitelen gaat wel maar is heel arbeidsintensief. 

Groet, Rik

wilgo

Dag Rik,

Dit is een prachtige watertoren geworden
Dank U voor Zeer leer rijke documentatie

Groeten
Willy

Val-Rikard

Werken met pluimkarton deel 7

In deel 7 tonen we hoe we baksteenmuren maken in andere schalen.

Veel kijkgenot !  :) :) ;)

https://youtu.be/LpDuwW8TLhA

Groet, Rik

dani

#98
alweer een eijne aflevering...enkel op 7:15 of zo is het even dubbel  "in het midden avn de vensterbank brengen we een onderbreking aan ..."  zit er 2 keer in.

Ik weet het, dat is vitten op details , maar 'k wou het gewoon even melden :-)

een TOP serie !!!
Vooral de tip van het stalen borsteltje ga ik zeker onthouden en toepassen !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Val-Rikard

Citaat van: dani op 10 februari 2017, 09:45:20 AM
alweer een eijne aflevering...enkel op 7:15 of zo is het even dubbel  "in het midden avn de vensterbank brengen we een onderbreking aan ..."  zit er 2 keer in.

Ik weet het, dat is vitten op details , maar 'k wou het gewoon even melden :-)

een TOP serie !!!
Vooral de tip van het stalen borsteltje ga ik zeker onthouden en toepassen !

Oei, een foutje! Bedankt voor het melden.  ??? ::)

Val-Rikard

Ik heb de fout er zo goed als mogelijk uitgehaald. Dit kon alleen door het filmpje te her posten.
Voor de verandering heb ik de titel in het Engels gezet en een ander icoon gekozen.  :)

https://youtu.be/nzZ75qQa8rU

Groet, Rik 

Michael

Rik, wederom een inspirerend filmpje, ik had nog geen gelegenheid om dit eerder te bekijken, je maakt zo een prachtige reeks. Filmpjes hebben een mooie lengte, niet te kort en zeker niet te lang, alles wat nodig is wordt getoond. Ik kijk alweer uit naar de kasseien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Val-Rikard

Net terug van weg geweest, de twee beurzen zijn achter de rug.
Tijd dus voor opnieuw een bijdrage in de reeks "Werken met pluimkarton".
Deze keer toon ik hoe we kasseistenen maken, de Belgische kinderkopjes zoals ze die bij ons noemen.
Veel kijkgenot !!!

https://youtu.be/cZ1Ov2e-CFc

Groet, Rik

Martin Welberg

Blijf die piepende deur top vinden ..

Freek

Weer terug een leerrijk filmpje. Ik kijk al uit naar de volgende aflevering.