Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Handelaars procincie Antwerpen

Gestart door railbusje, 27 december 2004, 11:34:59 AM

svvander

Om nog even terug te komen op het onderwerp: "als het ni goed is, mag je uw medemodelspoorbouwers er ook van op de hoogte brengen"...
Wel ik bestel vorige zaterdag via internet mijn zolang verwachtte 59430 van Roco bij Jocadis. Na alles mooi ingebracht te hebben, springt het scherm naar een ander webpagina met een foutmelding... ok, geen probleem, dus ik bel naar Jocadis. Gesloten, uiteraard gesloten wegens de feestdagen (mijn fout, ni bij stilgestaan).
Dus ik bel gisteren terug... "da gaat ni omdat na te kijken, we hebben veel te veel binnengekregen en hier staat veel te veel volk in de winkel. Bel morgen maar terug". Ok, ik heb daar begrip voor, als het te druk is, is het te druk. Vandaag bel ik terug; terug hetzelfde verhaal. Ik leg het nog is uit, dat ik niet zeker ben dat dit weldegelijk besteld is door de foutmelding. Dus ze gaan direct is zien... ze laten mij 20min aan de telefoon wachten en dan hoor ik in de achtergrond (blijkbaar stond de speaker op), een gelach en iemand da zegt: "Ce type pense qu'on va sauter pour lui... il peut commander de nouveau..." (mijn geschreven Frans is misschien ni heel goed, maar Frans verstaan en spreken, da kan ik wel en ni een beteke. Even vertaald, "diene p? die denkt da we gaan springen voor hem, dat 'm nog maar is besteld"). Ik vraag daarop wat het probleem is, in het Frans dan, om te laten merken da ik ook mijn best wil doen en ik krijg als antwoord: "Bestel opnieuw en vermeld dat je dit al besteld had..." Dus m.a.w. geef 2 keer uw creditcard-nummer door, ge zult misschien wel 2 keer gefactureerd krijgen, maar dan zijt ge zeker da ge uwe treintje hebt.

Ik weet niet wat jullie hiervan denken, maar voor mij is dit dus mijn laatste bestelling bij Jocadis, hoe knap en goedkoop hun materiaal wel is! [:(!]
Dus bij deze is mijn bestelling naar een andere leverancier gestuurd.


Groeten van een teleurgestelde Sven


Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Sven,
Ik weet wel dat de vorige medewerker van Andr? Witmeur (Jocadis) een tijd geleden ontslagen is voor.... (ga me daar niet over uitlaten)
De nieuwe medewerker is inderdaad niet het ideaal, maar ik geef hem voorlopig wel het voordeel van de twijfel. Van Andr? zelf heb ik nog nooit mogen klagen, en tot hiertoe zijn al mijn bestellingen keurig op tijd afgeleverd. Natuurlijk zal de stress van de eindejaars periode er ook wel voor iets tussen zitten.
Peter [:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Inderdaad Peter,
Maar er zijn manieren om zaken te zeggen en zeker tegen uw klanten. En al ben ik geen dikke of goede klant, wat niet is kan nog komen. Toen we bij hen in de winkel waren, was het precies teveel om eens een beetje uitleg te geven over enkele zaken. Toen zeiden we ook van, misschien zware dag gehad of ja ne minderen dag... Maar dit vond ik nu wel grof.
Moest ik vandaag tegen mijn klanten zeggen belt morgen is terug en ze dan wandelen sturen, dan ben ik ne klant kwijt. Wij hadden vandaag 150 nummerplaten te verwerken (ik werk bij een leasingmaatschappij) en ik zat ook tot over mijn oren in de sh*t en toch probeert ge de mensen te helpen. Dan zeg je liever van: "sorry, we hebben veel werk, maar geef mij een uurtje en uw telefoonnummer en ik bel u terug voor meer info." Da is ni moeilijk en toch laat ge de mensen zien da ze belangrijk zijn voor u en uw maatschappij. (zelf al belt ge pas 3u later terug).

Maar voor mij is da een goede reden om er niets meer te kopen.
Als ik volgende week vrijdag geen nieuws heb, koop ik hem bij de concurrentie...

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

erik de noorman

Sven,

Ik bestel ook veel materiaal bij jocadis via e.mail en betaal per overschrijving. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Let wel ik betaal pas na ontvangst van de goederen. Kan soms wel een tijdje duren voor je je materiaal ontvangt.

Erik

LokSound

aan RAILBUSJE, TONY en de anderen.

dank voor de positieve kritiek.[:)]
MAAR: doe me een plezier. Als het al eens minder[:(] goed is.... meldt het ons. Wij zijn [:)](waarschijnlijk) de kleinste import-firma (in modelspoor-land) van Belgi?. (Wij verdelen ook in Nederland, Luxemburg en Frankrijk). Service houden we hoog in het vaandel. Wat niet betekent dat we ook eens een steek laten vallen... omdat we ook mensen zijn!

Dus heeft U problemen met:
LokSound, LokPilot, Mobile Control, WinTrack, of ons...
Laat het weten...

dank zij Uw positieve kritiek [:)] en goede producten [:)] worden we een stukje groter!

voor hulp / service: zie even op www.loksound.be (helpdesk)

De 5 [:I] mensen achter TRAIN SERVICE DANCKAERT danken U!

(ook import van ER-decor, GPP vouwbalgen, Ladeg?ter Bauer en EDI)

tonycabus

Een beetje vergeten h?? Vroeger hing dat op een uithangbordje in veel winkels:
BENT U TEVREDEN, ZEG HET DE ANDEREN. BENT U HET NIET, ZEG HET ONS!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

railbusje

Hallo Locsound,
Heb je al info over Marklin seminaries voor dit jaar?

rgp

Dag,

JOCADIS is een beetje speciaal in de zin dat orde en boekhouding nu niet de grootste kwaliteiten zijn.
Anderzijds moet er ook gezegd worden dat zijn leveranciers ook er een serieus stukje mee kunnen rammelen !
Wat zijn huidige medewerker betreft: een stuk beter dan zijn voorganger !
Anderzijds aan meegemaakt in de winkel: telefoon vanuit de provincie: een persoon meldt dat wat werd toegestuurd niet het juiste was; het moest in een andere schaal.  Andre meldt dat de klant gewoon het pakje terugstuurt en dat de porto wordt in mindering gebracht en er ook geen tweede porto dient betaald te worden.  De klant vraagt daarna een korting voor het telefoongesprek van 15 min (waarin de klant 10 min geluld heeft) en het tijdsverlies om terug naar de post te gaan.  Andre heeft dit terecht geweigerd, waarop de klant bleef doorzagen en de telefoonrekening hoger opliep.  Alles in het nederlands.
Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat er soms momenten zijn waarop men de "pedalen verliest".  Dit zou niet mogen, maar vergeet ??n ding niet: handelaars zijn ook maar mensen (ik ben een zoon van een handelaar)

Roland