Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Handelaars procincie Antwerpen

Gestart door railbusje, 27 december 2004, 11:34:59 AM

railbusje

Zijn er winkels in de provincie Antwerpen die een groot assortiment in voorraad hebben (Marklin) en die niet overdreven duur zijn?
Ik ken zo direct alleen Herman Verschooten maar die is wel zeer duur. Ik heb onlangs eens rondgebeld voor de Mega Marklin digitale startset 29820. Van Bizervliet 565?, Olaerts 576? en Verschooten 716?...

bartie

In Ranst heb je Kelber modelbouwcenter die van Marklin altijd veel in voorraad heeft. Ik bestel mijn spullen van Heki daar altijd.
Ik heb eens in de prijslijst gekeken en nr.29820 kost daar 695 euro.
Adres:Kelber,Broechemlei 21,2520 Ranst.Telefoon:03-4857622.

Groetjes Bart.

loco

Ik denk dat je zowat alle adressen van treinmodelbouwwinkels in de provincie Antwerpen in modelspoormagazine gaat vinden op Ballien op de Turnhoutsebaan in Borgerhout na.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

railbusje

Daar heb ik vandaag nog geweest. Die startset koste daar ook 720?. Hij vertelde ook dat hij met Marklin gestopt was omdat Marklin Systems volgens hem op niks trekt, hij was zeer anti-Marklin. Aanbod treinen was ook eerder matig. Wel zeer veel Faller maar ook niet echt goedkoop. Rommelige winkel.

Peter

Ik vind dat we de winkels waar we onze inkopen doen wat ruimer moeten zien als enkel bv. die in de Provincie Antwerpen.
Ik ga en koop waar ik de beste prijs EN service krijg, en ja, die twee gaan samen.Bij Olaerts, Jocadis, Broux enz. Kunnen ze dit blijkbaar. En is het de moeite niet, dan laat ik het gewoon opsturen.
Als ik met de wagen van Hoboken naar bv. Antwerpen-centrum moet rijden ben ik een half uur onderweg, en ben ik ook al redelijk wat euros kwijt aan parking-kosten. En om eerlijk te zijn, voor een paar euros sturen de bovenstaande het op. Dus zie het ruimer.
Peter [:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door railbusje

Daar heb ik vandaag nog geweest. Die startset koste daar ook 720?. Hij vertelde ook dat hij met Marklin gestopt was omdat Marklin Systems volgens hem op niks trekt, hij was zeer anti-Marklin. Aanbod treinen was ook eerder matig. Wel zeer veel Faller maar ook niet echt goedkoop. Rommelige winkel.



Misschien interessanter om in Duitsland te gaan kijken.
Lokshop : (www.lokshop.de) is de prijs voor de Marklin29820 499,00 Euro.

De goedkoopste dat ik gevonden heb is 489,00 Euro (in twee winkels).
http://mydiscount.quasarshop.de/Home.asp?Lang=D
http://www.modellbahn-west.de/

Hoor wat de verzendingskosten zijn en vergelijk.  Met IBAN is een overschrijving naar Duitsland gratis geworden.

Peter

Als ik in Duitsland koop is het bij Modellbahn-center H?nerbein in Aachen. De porto kosten zijn hetzelfde als hier in Belgie, vermits de eigenaar in Belgie woont en ze gewoon opstuurt vanuit La Calamine.
Dit is GEEN smokkelen, vermits de btw (mehrwert-steuer) in Duitsland betaald word, en er volgens de Europese richtlijn vrij verkeer van goederen en diensten is tussen de lidstaten.
Niet alles is goedkoper in Duitsland en het loont echt de moeite prijzen te vergelijken voor je koopt.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

railbusje

Ik ben twee jaar geleden eens bij Huenerbein binnengeweest. Dat is echt wel een superwinkel. Wat die kerel allemaal in stock heeft heb ik in Belgi? nog nooit gezien.
Tot hiertoe is bij mijn weten Van Biervliet de goedkoopste voor Marklin in Belgi?. Ik ben er ook een keer geweest, zeer vriendelijke mensen en goede uitleg.

janjozef

Van biervliet en Olaerts sturen op na betaling als ze u niet kennen of anders nu bellen naar Olaerts en bestellen tegen 20 februari en gaan afhalen in het fort van merksem en terplaaatse betalen. Voor 200? is dat wel de moeite. Nu moet ik zeggen voor speciale verven ga ik altijd naar verschooten.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

Om te beginnen, bij Ballien kom ik niet meer, ben daar twee keer geweest en twee keer op zeer onviendelijke manier behandeld.
Voor Marklin en Heki ga ik naar Kelber in Ranst(voor de provincie Antwerpen de goedkoopste en dicht bij mij thuis). Voor plastikard,treinen,... ga ik naar Verschooten. Met de auto tot Brchem en dan met de tram. Dat gaat veel sneller dan met de auto nu met die werken. Voor verf of speciale zaken gan ik naar Train en Tools op de Lakborslei en verder ligt ook de kataloog van PB messingbouw steeds dichtbij.
In Duitsland nog nooit iets gekocht en ik vraag me af als je trein stuk is, hoe werkt dan die garantie? Er kan toch niemand een bewijs aftekenen dat je die trein hebt opgestuurd,of gebeurt dit aangetekend? En zo ja, wie betaald dat dan?

Bart.

Hapag Lloyd

citaat:
In Duitsland nog nooit iets gekocht en ik vraag me af als je trein stuk is, hoe werkt dan die garantie? Er kan toch niemand een bewijs aftekenen dat je die trein hebt opgestuurd,of gebeurt dit aangetekend? En zo ja, wie betaald dat dan?


Een klein vraagje : hoeveel jaar garantie krijgt u ?

Ik heb nooit garantie , wat betreft modelspoorbouw , gekregen.  Niet in Duitsland , niet in ons land.

En het zou me sterk verbazen dat na een jaar uw lokomtiefje kapot is.

Nochtans ...
Een collega van mij heeft ooit bij Huenerbein een HO-lokomotief gekocht.  En hij vroeg mij om raad wat te doen omdat hij geen garantie had.  Ik had hem advies gegeven om naar Huenerbein te gaan met het kasticket.  Met als resultaat : hij kreeg een nieuwe lokomotief.  De kapotte lokomotief miste een stukje van de overbrenging motor - wielen.  Een constructiefout.
En het grappige was , die dag heeft hij ook zijn digitale camera moeten binnenbrengen bij Mediamart.  Die was ook stuk.  En hij kreeg ook een nieuwe. [:D]

bartie

Mijn duw-trek trein reeks 25 van Marklin is net terug van de Marklin reparatiedienst en daar heb ik geen eurocent voor betaald.
Een trein is niet anders dan een auto of dvd-speler,... ge kunt altijd pech hebben. Ik denk dat het logisch is dat je op iets dat elektrisch is enige waarborg krijgt.
Voor de rest heb ik absoluut niets tegen inkopen in Duitsland te doen, ik denk echter dat dit voor velen toch een drempel is . Een doos ter waarde van +/- 600euro (op voorhand te betalen) te laten opsturen met de post. Als je zelf met de auto naar daar kan rijden en er een dagje uit van kan maken ligt dit natuurlijk anders.

Bart.

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door bartie

Mijn duw-trek trein reeks 25 van Marklin is net terug van de Marklin reparatiedienst en daar heb ik geen eurocent voor betaald.
Een trein is niet anders dan een auto of dvd-speler,... ge kunt altijd pech hebben. Ik denk dat het logisch is dat je op iets dat elektrisch is enige waarborg krijgt.
Voor de rest heb ik absoluut niets tegen inkopen in Duitsland te doen, ik denk echter dat dit voor velen toch een drempel is . Een doos ter waarde van +/- 600euro (op voorhand te betalen) te laten opsturen met de post. Als je zelf met de auto naar daar kan rijden en er een dagje uit van kan maken ligt dit natuurlijk anders.

Bart.




Inderdaad , voor velen is kopen in Duitsland een drempel.
Online-shopping , VISA-gegevens via computer ingeven , de post , de service ; allemaal moeilijke vragen.  Maar ik heb vroeger die drempel overwonnen.  En ik heb daar geen enkel moment spijt van gehad.  Mij zie je niet meer in een Belgische winkel.  Te duur , niks in huis en te lang wachttijden op de bestellingen.

Maar met de wagen of de trein naar Duitsland reizen voor ??n dag vind ik dan ook weer een verloren kost.  Dan bent u beter af met te bestellen in ons land.  Tenzij aan die reis een vakantie verbonden is waar u een daguitstap naar een stad kan maken.
Maar ja , dat is mijn mening.

Peter

Inderdaad Hapag, ik koop ook regelmatig in (zoals ik al zei) in Aachen. Ik moet zeggen dat ik daar nog nooit spijt van heb gehad.
Ik ken trouwens Mr. H?nerbein reeds zeer lang en weet dat hij vvolledig te vertrouwen is. Ik heb ook vele jaren in Duitsland gewoond, en het is nog steeds een plezier er weer terug te komen.
Mijn echtgenote en ik rijden trouwens gemiddeld eens in de maand naar Aachen, om o.a.levensmiddelen te kopen die we hier niet vinden en ook tegelijk als uitstap. Van Hoboken naar Aachen in ongeveer 1,5 uur rijden en is sta dan altijd op de parking in de mostardstrasse, ongeveer 50 meter van de winkel.
Steeds weer sta ik  (eigenlijk ook niet) verbaasd van hoeveel Nederlanders en Belgen in deze modelbaan winkel komen. Aan benzine verbruik ik ongeveer 21 liter, zodat ik dus met de parking bij ongeveer 25 euro kwijt ben. Dus dat valt eigenlijk mee. Op de terugweg kan ik dan(indien nodig) ook nog eens lang Olaerts rijden.
Als ik laat opsturen moet ik enkel maar betalen NA ontvangst van de goederen. Ook bij Olaerts is dit zo. Maar ja, een vertrouwens-relatie heb je niet na een keer iets kopen.
Peter [:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Ook ik kocht reeds in Duitsland nl bij modellbahnen licht http://www.modellbahnen-licht.de/ een M?rklin startset 29811 en helaas na 14 dagen heeft het mobilestation het begeven. Ik heb toen via e-mail contact genomen met de winkel en mocht dit onderdeel terugsturen en heb binnen de 10 dagen een ander gekregen en de kosten van terugsturen werden zelfs vergoed.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about