Lijmvraagje MDF/plasticsheet

Gestart door Peter, 05 december 2016, 15:29:50 PM

Peter

Wat is de beste lijm om MDF plaat van ong. 1 mm dikte te lijmen tegen/aan plastic sheet of plastic strips (Evergreen)
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

MDF verzadigen met bijvoorbeeld goedkope sekondenlijm. Dan de strips met sekondenlijm kleven.
Zelfde process met UHU plast is ook mogelijk... duurt iets langer.


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eric


vyncky

gewoon houtlijm?
Duurt misschien wel iets langer eer het droog is...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Klaas Zondervan

Houtlijm plakt wel op plastic, maar lijmt niet. Je kan het zo weer lostrekken.
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar de toepassing. Waarom wil je MDF op plastic lijmen?

guy holbrecht

Peter,

Ik weet niet waar je het moet voor gebruiken, maar hier thuis heb ik, om styreen op MDF te plakken, eerst een volledige plaat styreen 1 mm door middel van TEC 7 onder druk (een ander plaat MDF en lijmklemmen) op een MDF plaatje gelijmd. Daarna kan je profielen aanbrengen met de  geëigende plasticlijm. Thuis gebruik ik die van Kibri. Je moet dan wel eerst de TEC 7 laten uitharden. Dit procedé gebruik ik om bij grotere gebouwen het kromtrekken tegen te gaan.

Groeten,
Guy

dani

Ik zat ook te denken aan een conactlijm  zoals Bison (of eventueel Tec 7).
Misschien kan je zelfs een dun laagje 2K epoxy lijm overwegen ? succes gegarandeerd.

De zekerste manier : stap naar de doe-het-zelf zaak, en leg je vraag aan hen voor.  De betere zaken hebben een "lijmwijzer" waar je zeker een antwoord zal vinden.

Klik es op de link hieronder


https://www.hubo.be/nl/Zoekresultaten.html?_=1481014034774&i=1&lang=nl&q=lijm&q1=producten&q2=true&q3=Lijmen&q4=8796847276174%5E8796912648802%5ELijmen&q5=8796847276174%5E8796912550498%5EBinnen&q6=8796847276174%5E8798518051426%5EAlle+ondergronden&q7=Tec7%7CBison%7CPattex&rank=starstatus_rank&view=xml&x1=contentType&x2=saleableSeparately&x3=cat_lowest_lvl&x4=attributecombined2&x5=attributecombined3&x6=attributecombined4&x7=brand&facet=view

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ik zou het met Polymax lijmen.

Succes verzekerd.

grt Piet.

Peter

Piet, die tube is wel wat aan de grote kant voor het model dat ik bouw.
Wat is de bedoeling: ik moet gelaserde (in MDF) muurdelen van max ong. 5x 3 cm lijmen tegen plastcard binnenwanden (voor meer stevigheid) alsook plastic strips ( ramen, ornamenten blauwe steen en messing etswerkjes) op die Mdf lijmen.
Het totale gebouw is "slechts" een kleine 50 cm lang en 7 à 8 cm breed
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Zou met contactlijm wel eerst een test doen, styreen wordt ook veel verlijmd met bisonkit verdunner. Oplosmiddelen vreten zich waarschijnlijk in het kunststof. Zou idd voor de oplossing van Piet gaan of Ruderer nemen..Waarschijnlijk werkt een alleslijm bv Tesa rode cap ook prima..snelste manier is met 3M dubbelzijdige transfertape..



guy holbrecht

Wij hebben negatieve ervaringen op de club met contactlijm (genre Pattex). Deze vreet na verloop van tijd in op styreen (Slaters baksteenplaat).

Groeten,
Guy

eric

#14
Citaat van: Peter op 06 december 2016, 12:50:48 PM
Piet, die tube is wel wat aan de grote kant voor het model dat ik bouw.
Wat is de bedoeling: ik moet gelaserde (in MDF) muurdelen van max ong. 5x 3 cm lijmen tegen plastcard binnenwanden (voor meer stevigheid) alsook plastic strips ( ramen, ornamenten blauwe steen en messing etswerkjes) op die Mdf lijmen.
Het totale gebouw is "slechts" een kleine 50 cm lang en 7 à 8 cm breed

Peter, Polymax of Soudal Fix-All en andere ms polymeren lijm-kit bestaan ook in kleinere knijptube.  ;)