Nieuw testbaantje

Gestart door dani, 05 december 2016, 09:04:53 AM

dani

Ik heb deze zomer mijn bureau opnieuw ingericht, nieuwe kasten, nieuwe schikking en zo verder.
Daar bij hoort dus nu ook een nieuw testbaantje, mijn oude model (het "koffemodelletje") blijft bestaan, maar voor snele test rondjes of inrijden van een lokje, heb ik nu een nieuw test ovaaltje gemaakt.   Eigenlijk is het gewoon een plank van 82 cm breed en 175 cm lang, die in de bestaande boekenkast schuift, en waar aan het andere uiteinde een "poot" is gemaakt die opklapt voor het wegbergen.  Zo kan het baantje simpelweg tegen de muur gezet worden ald het niet in gebruik is.   Neen, er gaat dus geen scnerery op komen :-)

Hieronder enkele beelden van het "work in progress".

* het sporenplan en 3D zicht
* de inbouw in de kast
* de eerste ovaal gelegd
* eerste trein op het baantje















Het geheel wordt bestuurd via de Roco / Fleischmann    z21  (witte)  mini centrale en met de iPad of iPhone/Android smartphone.

Later ga ik misschien wel ook via de PC gaan rijden (alles zit sowieso op 1 netwerk) met RocRail of zo.

Een eerste rondje...

https://www.youtube.com/watch?v=siJquWIk_iE
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Dat is een heel handige opzet om zo bij de hand te hebben, en om modellen te testen en in te rijden. Ik heb zo m'n kofferbaanje (N), ook snel opengeklapt en weer weggeborgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

inderdaad Michiel.    In   N is een kofferbaantje natuurlijk iets kleinder dan in H0.   
Dat is de reden dat dat van mij nu even aan de kant gaat.   Het blijft wel bestaan, want het kan makkelijk mee in de auto als het moet.
Nu heb ik de ruimte vrij in het buro om met een "semi-vast" baantje te werken, dus dat is een luxe.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Oh, en by the way, ik heb de sporen avst gelegd met  "bruislijm"   (zo noemt men de  D4  polyurethaan houtlijm ook wel eens).
Dat is een lijm die flink wta duurder is dan de klassieke houtlijm maar als het vast zit, dan zit het wel vast.  En eventuele kiertjes en spleetjes worden meteen gevuld.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Hry is uitwindelijk een simpel dubbel ovaaltje geworden...

Test ritje van vandaag :

https://youtu.be/B4lHA7raft4


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Snobby Crash

...en de hond keek ernaar en zag dat het goed was !

Leuk projectje !

Geert