Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Hoboken-Polder een nieuw projectje om tot rust te komen

Gestart door Peter, 03 december 2016, 17:14:19 PM

Johnnytrein

Voldoende rusten en je keel nat houden zegt mijn dokter steeds :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

#61
Een rustig begin.
Een stuk van de gevel getekend op mat wit 1mm styreen plaat van Goover. Dit dient voor de binnenmuren en voor de versteviging van de MDF gevelplaat dus als sandwich methode.
Dezelfde afmetingen al getekend op de MDF plaat van CTracs (paulogic)

PS: zichtbaar op de achtgrond twee foto's van de gevel (straatkant) en daarvoor de kap van een 45 die nog eens geplamuurd en geschuurd moet worden.

DSCN2955 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN2956 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Het schijnt me nog altijd niet te lukken om mooie sneden te verkrijgen.
Het gebruik van plakband geeft ook nog niet voldoening. Blijkbaar doe ik het toch nog niet helemaal zoals het hoort.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Dit draadje zet ik voorlopig op HOLD
Het werken met die MSF platen lukt me niet, en het buigen van die rondingen boven de ramen is al helemaal een ramp.
Ik stop er mee met me zenuwachtig te maken tot ik ooit dezelfde muurplaten met dat speciale baksteenformaat in 1 mm plasticard te pakken krijg.
Kreeg een tip om zelf al via het downloaden van het gratis programma Silhouette Studio het te tekenen, maar daar ben ik blijkbaar niet handig genoeg voor, of ben ik gewoon te stom.
Dus vooreerst: STOP
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Ook hier wordt er weer wat aan geknutseld, en heb ik het blije vooruitzicht van de plastic sheets met het juiste baksteen motief.
Later daarover meer.
In afwachting al een prachtige foto van het station tijdens tijdperk II.  Voor de kopie van de originele foto (met de nodige vlekjes) gaat mijn oprechte dank weer eens uit naar de zeer vriendelijke en hulpvaardige mensen van de Heemkundige kring hier in Hoboken.

Hoboken02_fvda by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Prachtige en inspirerende foto. Zoals bij zijn broertjes/zusjes vallen ook de typische variatie aan telegraafmasten serieus op.

Peter

Nog een oude foto van de andere zijde. Prachtig, prachtig die sfeer

0493-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

renstimpie

Peter,

Ik ga vandaag ook nog scannen.. Hoboken zit er zeker mee tussen!

Tim

Peter

#70
Een blijde ontvangst daarjuist.
Een grote omslag met daarin 5  A4 vellen met het juiste baksteenmotief. Van harte bedankt Dirk.
Mijn vingers beginnen dus al te jeuken, maar helaas, eerst nog een paar huishoudelijke klussen afwerken.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 20 november 2018, 11:46:27 AM
...
Mijn vingers beginnen dus al te jeuken, maar helaas, eerst nog een paar huishuidelijke klussen afwerken.
Delegeren, Peter...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Graag gedaan Peter.
Het heeft wel even geduurd door omstandigheden. Ik ben nu wel benieuwd naar het eind resultaat.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *