Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hoboken-Polder een nieuw projectje om tot rust te komen

Gestart door Peter, 03 december 2016, 17:14:19 PM

GDE

Peter , bij boels verhuren ze die dingen ook en dat kost nog niet zo veel . K heb er zelf al ene gaan huren en die werken perfect voor buiten  ;)

Peter

#46
SUUUUUPER
Daarjuist is Bert (BC911) langs geweest met een prachtige Leica digitale afstandsmeter (die veel meer kan dan dat prutske van mij)
Zal er zorg voor dragen en morgen is het dan "OPMEET"  dag.
Nou ja, op een uurtje is dan alles in kannen en kruiken.
Van harte bedankt Bert
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Horizontale opmetingen straatkant zijn klaar. De vertikale zijn een ander paar mouwen. Zal wachten tot mijn echtgenote kan meekomen om in de gaten te houden waar de rode lasermarker zich bevind.
Dan enkel nog de  perronkant (zucht)
Wel even de plastic sheets van 1 mm van GM nog eens gecheckt en wat blijkt, de hoeken/kanten zijn niet perfekt winkelhaak van elkaar.
Dat wordt dus eerst wat haaks van elkaar snijden.
Met vriendelijke groeten
Peter

BC911

Daar zit die camera er voor op hé Peter  ;). Al weet ik dat het niet altijd zo eenvoudig is. Doe maar rustig aan met dit weer, ik kan hem gerust missen. En pas op, ik heb nog andere speeltjes om zo iets in te meten, maar durf dat niet te beloven, want momenteel niet veel tijd op het werk  :(.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

BC911

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Peter

SUUUPER Bert
Op het eerste zicht is de trapvorming van het bijgebouw dezelfde grote van die van het hoofdgebouw, alleen begint de trapvorming hoger omdat de gevel op die plaats ook hoger is, of vergis ik me.
Met vriendelijke groeten
Peter

BC911

#51
Ja dat is inderdaad hoger:

Zuidwest_gevels_preview by Bert Cerpentier, on Flickr
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

BC911

En de voorgevel in opbouw:
Voorgevel_preview by Bert Cerpentier, on Flickr

Wel wat moeten trekken en sleuren aan de werkelijkheid, er staan aardig wat zaken uit de haak  ???
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Peter

Ondertussen eigenlijk nog niet verder gedaan. Na de klusjes (zeg maar KLUS) hier in huis en de veranda, en het helaas (stomme) gesleur met de naaimachine naar Merksem breng mijn dagen door met liggen in een zetel met een wel heel pijnlijke Lumbago ( Verschot in het Antwarps) Buiten af en toe een blik op mijn berekeningen en de tekeningen van Bert uit te meten, gebeurt er verder niets buiten wat lezen en wat "proberen" rond te lopen.
Verdomme toch.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Alweer een tegenslag, Peter.
Verzorg je maar goed, zodanig dat je snel terug in modelbouw-actie kunt schieten  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Heb eens gehoord dat oud worden niet erg is, maar oud zijn erger!!!!
Begin het stilaan te geloven dat het klopt...
Kom in jou buurt Peter + nog eens die stomme beenbreuk.

Toch mogen we nog blij zijn , andere hebben minder geluk en verblijven
in het hoekje van de kamer.

Veel beterschap makker.

Peter

Mijn echtgenote zegt regelmatig dat ik er aan moet denken dat ik geen 21 jaar meer ben. Ze zal wel gelijk hebben zeker, maar soms kan ik het niet laten van werkjes en werken zelf te doen en denken dat ik 30 ben......wat een vergissing natuurlijk, want soms gaat het dan mis.
Maar met haar liefdevolle steun en hulp geraak ik er door. ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Vandaag nog eens tot aan ons/mijn grote voorbeeld gewandelt, en nog eens goed alles bekeken.
Maar...fototoestel laten liggen thuis, dus zal het morgen nog eens moeten overdoen en tot daar wandelen (hand in hand of arm in arm met echtgenote)
De informatie die ik van Bert gekregen heb is een reuze hulp. Daarbij die super digitale meter in bruikleen.
En dan nog zonnig weer. Veel heeft een mens niet nodig om gelukkig te zijn. ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

BC911

Ik zou nog eens wat tijd vrij moeten maken om wat verder te tekenen, maar net terug van vakantie en eerst even de achterstand wegwerken op het werk ...  ::).
Al wat getekend is kan ik je digitaal bezorgen in eender welke schaal  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *