Hoboken-Polder een nieuw projectje om tot rust te komen

Gestart door Peter, 03 december 2016, 17:14:19 PM

Peter

#15
De gevels vroeger,  (jaren 90 en nu)

04 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN2496 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


En schitterde project, kijk vol ongeduld naar het vervolg...

Dirky

Te zien aan de foto's, vermoedelijk veel oorlogsschade geleden? Duidelijk andere stenen aan de "randen" van het gebouw. Verder ook nog de typische dakgoot-lekken-verkleuringen!

Dat is duidelijk een gebouw dat geleefd heft!  :)

Michiel

....maar nog steeds met trapgevels.  8) Op lijn 124 (Brussel-Charleroi) zijn alle trapgevels van de stationsgebouwen reeds lang geleden verwijderd.

Mooi project!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Die trapgevels geven het gebouw toch die aparte "look", net zoals de muurankers en die speciale rij stenen boven de deuren en de ramen.

Spijtig is dat veel van die prachtige ramen en deuren vervangen zijn door eenvoudig uitziende ramen, en dat op sommige plaatsen waar dubbele deuren waren vervangen werden door ramen met daaronder een plaat betonsteen? Ook het dak is nu volgeplaatst met Velux ramen en als de overheid het laat gaan zonnepanelen. Spijtig, spijtig spijtig, maar dat noemen ze "Vooruitgang" ::) ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#20
De befaamde MDF vellen/platen van Paulogic.
Op de foto zijn er "slechts" vier te zien, in werkelijkheid heb ik er zes met het juiste baksteen motief,  en ook twee met het goed bewaarde pannen motief,
waar ik inderdaad heel zuinig op ben.
Gelukkig is er goed nieuws van Paul binnen afzienbare tijd.
Alleen moet ik nog zien waar ik het etswerk (muurankers,  tralies voor de ramen/deuren en de metalen versieringen (staven) op het dak) kan laten maken.

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

Met dank aan de Heemskundige kring hier in Hoboken, een prachtig klein werkje over de geschiedenis van het spoor (met een aantal foto's) in Hoboken.
Mijn oprechte dank en steun (helaas geen plans) aan deze vriendelijke mensen

Scan10-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#21
aan Peter,                                                             10dec16,

Voor diegenen die niet van Hoboken zijn (ten zuiden van Antwerpen-Stad), weet je wanneer de stationsnaam van "Hoboken"
naar  "Hoboken-Polder"  is gewijzigd ?
Heeft het iets te maken met de toenmalige splinternieuwe wijk   "Polderstad" ,  of niet ?
( "Hoge Beuken" heeft toch slechts één stationsgebouw ... )

Peter

Denk dat ik langzaam begin gek te worden (of was het die architect die dat grondplan van het gebouw heeft getekend. Vanmiddag samen met echtgenote nog eens een uurtje opgeofferd om het gebouw te gaan opmeten. Een terug thuis..rekenen, rekenen en nog eens rekenen
Als ik de echte afmeting gebruik  ;D ;D ;D en dit herschaald naar 1/87 of via een schaalcalculator is het juist
Vergelijke met het plan is een ramp.
De slimme architect heeft bv. 3 gelijkvloerse kamers van elk 6 meter lengte op het plan resp.11.8, 12,1 en 12.4/ cm lengte getekend
Nogal logisch dat de afmetingen op het plan niet kloppen met de werkelijkheid.
en ik die al aan mezelf begon te twijfelen, alhoewel..... ;D ;D ;D

Herwig het station werd hernoemd in 1974 naar Hoboken Polder
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het is om te huilen.
Bijna heel de week al bezig geweest om mijn baan voorzichtig af te breken, met heel even aan mijn station Antwerpen Linkeroever verder gedaan (laat ik nu even rusten om op nog een paar foto's te wachten) wou ik even een paar dingetjes aan mijn projectje  Hoboken-Polder verder doen, en wat blijkt.....Verdomme, verdomme, verdomme >:( >:( >:( >:( >:( >:( ben mijn bladen met al mijn opmetingen aan het grote voorbeeld kwijt.
Dat wil dus zeggen dat ik alles opnieuw moet gaan opmeten. En het is al zo koud buiten
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

Citaat van: Peter op 09 december 2016, 13:57:25 PM
De befaamde MDF vellen/platen van Paulogic.
Op de foto zijn er "slechts" vier te zien, in werkelijkheid heb ik er zes met het juiste baksteen motief,  en ook twee met het goed bewaarde pannen motief,
waar ik inderdaad heel zuinig op ben.
Gelukkig is er goed nieuws van Paul binnen afzienbare tijd.
Alleen moet ik nog zien waar ik het etswerk (muurankers,  tralies voor de ramen/deuren en de metalen versieringen (staven) op het dak) kan laten maken.



Met dank aan de Heemskundige kring hier in Hoboken, een prachtig klein werkje over de geschiedenis van het spoor (met een aantal foto's) in Hoboken.
Mijn oprechte dank en steun (helaas geen plans) aan deze vriendelijke mensen








hey Peter...
Sorry, an unexpected error occurred.Please  or go back to the .[/size]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Citaat van: Peter op 21 januari 2017, 12:24:28 PM..Verdomme, verdomme, verdomme >:( >:( >:( >:( >:( >:( ben mijn bladen met al mijn opmetingen aan het grote voorbeeld kwijt.

Rustig, Peter, diep ademhalen, misschien heb je ze ergens gelegd waar je ze nu niet vindt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Peter, die muurankers moet je niet noodzakelijk laten etsen. Die kan je ook laten laseren. Het verschil is dat ze niet zo blinken en inderdaad, minder sterk zijn. Misschien niet in MDF (tot min 0,5 mm dikte), maar zeker in hard karton of hard papier. Je ziet het verschil niet met etswerk. Ook de tralies en eventueel andere versieringen zou je kunnen laten laseren. Als jij een schets kunt maken van je tralies en dergelijke met daarop de juiste afmetingen en diameters, dan maak ik voor jou de tekening die kant en klaar zal zijn voor het laseren. Je kiest dan zelf waar je het wilt laten laseren. Je kunt dan zelf de dikte van het materiaal bepalen ten minste als uw laseraar die dikte beschikbaar heeft. En net zoals bij het etsen zijn de tralies niet rond, maar rechthoekig. Niets aan te doen, of toch weinig. Maar dat ga je in HO nauwelijks merken.

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 21 januari 2017, 15:59:36 PM
Citaat van: Peter op 21 januari 2017, 12:24:28 PM..Verdomme, verdomme, verdomme >:( >:( >:( >:( >:( >:( ben mijn bladen met al mijn opmetingen aan het grote voorbeeld kwijt.

Rustig, Peter, diep ademhalen, misschien heb je ze ergens gelegd waar je ze nu niet vindt ...

Klinkt oh zo bekend ...
Straks steken die bladen hun kopje wel boven !  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

Zoek even iets anders en dan vind je die bladen wel terug.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

niet zoeken en binnenkort kom je ze gewoon ergens tegen ..... ;)