Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Balen....

Gestart door argilla, 02 december 2016, 08:33:15 AM

dani

Citaat van: Kautenbach op 02 december 2016, 15:55:56 PM
idd alcohol lost geen probleem, en op, maar is bij mij in elk  gevoel , soms erg goed voor de inwendige mens, lees humeur

vervang door  "problemen" en  "geval", vermoed ik :-) :-)

Ik denk dat jij al de daad bij het woord gevoegd hebt .... ???


LOL.....   tikfoutje kan iedereen overkomen, en mij zeker !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

DelticPower

Het gevoel is herkenbaar. Gebrek aan zonlicht beinvloed het hormoonstelsel. (Donkere dagen voor Kerstmis). Verder de komende FEESTdagen, zijn lang niet voor iedereen een feest. Velen lopen met slechte (Jeugd) herinneringen aan die dagen. Ook diegenen die een ouder - partner of kind verloren hebben, voor hen zijn dit meestal trieste dagen. Soms zijn deze dagen dan ook erg eenzaam. Probeer eens te ervaren waar deze gevoelens vandaan komen, en probeer er wat aan te doen. En als je al jaren er mee loopt, denk dan alleen aan jezelf en probeer het eens helemaal anders te doen. Misschien verbeterd het dan.

Groeten Jan, die ook opgegroeid is met feestdagenstress, maar het roer helemaal heeft omgegooid.  :)

Chrisrail

#17
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

ERVIN

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 december 2016, 16:42:54 PM
Balen is een gemeente in de Belgische provincie Antwerpen :-\ ;)

Klopt , daar ben ik geboren en heb er mijn hele jonge leven doorgebracht. ;)

Een baaldag , niet aan mij besteed.

SuSke

Een dag zonder (spoorweg)modelbouw is een baaldag  ;) 8) 8) :))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Ja Suske , dat is dan ook weer waar. ;)

DelticPower

Hoi Chrisrail, blijf toch bij mijn verhaal. Als je jou gevoel over het werken in deze hoogstwaarschijnlijk hectische maand kunt veranderen kan het zelfs fijn zijn om dan te werken. Als je jezelf al programmeerd om net als alle voorgaande jaren deze periode als negatief te ervaren zal dat op je gevoel doorwerken. Ben je misschien in het nieuwe jaar helemaal opgebrand, want deze negatieve gevoelens vreten energie. Begin eens na zo'n dag jezelf eens een schouderklopje te geven: "Het was een hectische dag vandaag, maar ik heb het op een geweldige manier gedaan, mijn baas en collega's kunnen trots op me zijn".
Wedden dat je dan meteen een beter gevoel krijgt.
Het zelfde als modelbouwen, als je al meteen roept van dat kan ik toch niet, zal er ook nooit iets uit je handen komen. Probeer overal een positieve draai aan te geven. Wordt het leven toch iets aangenamer.
Voor de liefhebber, lees eens op mijn website.

Groeten Jan


Kautenbach

Oef, wat een tikfoutjes,  een of andere rare voorkeur van mn tablet...en dat zonder een biertje  op, balen ???

Bedenk het zo, waar bergen zijn, heb je ook dalen; zonder dalen geen bergen.

Als je maar weer snel uit je dalletje komt he  ;)

Havoc

Heb ik wel eens vaker. Eigenlijk sinds september geen goesting meer om iets te doen als ik thuiskom. Nog nooit zoveel Youtube filmpjes bekeken. Waren ook interessante filmpjes over de spoorwegen van de jaren '30 bij, maar eigenlijk is dat gewoon een excuus om niets te doen. Komt nog bij dat mijn schouder in de prak ligt al een maand of 2 en dat maakt het nog moeilijker om terug aan de slag te gaan.

Oplossing is voor iedereen anders. De ene pakt een pint, de andere gaat met de hond wandelen en nog een leest een saai boek. Je kan alleen proberen iets te doen maar vaak is iets doen dat je anders niet of weinig doet nog het beste. Zeker niet in die stemming aan je hobby beginnen want dan leg je een associatie dat je hobby rot is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Chrisrail

#24
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

rgp


Floris

Tja, mezelf aan t bouwen krijgen is hier ook vaak genoeg vrij taai, zeker na een tijdje flink bulldozeren ofwel een of andere irritante klus voor je uit schuiven tot je er nog minder zin in hebt zodat het een nog veel grotere bult ellende wordt en je dr helemaal met geen knuppel meer aan te krijgen bent. (dat het ook mn werk is helpt dan niet altijd zegmaar)
Nouja goed, soms moet je dan toch maar gewoon wachten tot je op een dag wel genoeg zin hebt om aan taaie klussen te beginnen en de dagen dat je op discipline aan de gang moet maar eens beginnen met een klein klusje met snel resultaat. Ik heb daarvoor nog een hele berg ouwe herpa en wiking-autootjes liggen die nog gesuperd en omgespoten moeten worden. Zo'n ding een beetje leuk maken is aardig te doen in een avondje, dan spuiten en de volgende keer verder. Iedereen heeft wel dat soort klein frut liggen, leg het alleen genoeg in het zicht zodat je het niet vergeet op zo'n moment dat t allemaal wat stug gaat.
Verder is toch t punt meestal gewoon hoe je het ergste geraas in je hoofd even stil krijgt zodat je wat productief rechtuit kunt denken, nouja, daar moet je zelf maar een beetje uitzoeken wat werkt. Thee en wat oud spul van Leonard Cohen doen het m meestal wel aardig voor mij... De modelbouw doet daarna als het goed is de rest wel.  ;)

December is voor mij sowieso altijd een beetje apart. Veel mensen hebben vrij en dan nog die feestdagen en zo, iedereen wil van alles van me en ondertussen loeidruk op het werk om alle nieuwe modellen voor de tentoonstelling in Neurenberg af te krijgen, meestal ben ik thuis ook nog druk met allerlei spul ontwerpen en zo. Toen ik dat Belgische straatje zat te bouwen zat ik ook tijdens kerst thuis door te bouwen, huisgenoten allemaal weg, tussen het bouwen door als kerstdiner even een blik erwtensoep opwarmen en aan de werktafel naar binnen slobberen... extra bakje soep op de grond naast mn stoel voor de kat, was eigenlijk een prima kerst.  8)