Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Balen....

Gestart door argilla, 02 december 2016, 08:33:15 AM

argilla

Hebben jullie dat soms ook zo.... een mistroostige dag , het zit niet mee, en je het " overwerkt " gevoel...... ondanks dat je niets doet ?
Geen zin in je baan , gee,n zin in niets..... het is zo een dag vandaag voor mij . Zou eens gaan wandelen met de hond  een oplossing zijn ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dani

dat gevoel is ons allemaal bekend denk ik.
Wandelen met de hond kan een start zijn, die hond zal in elk geval blij zijn.... en dat maakt je als baasje ook beter gezind.
Doe wel een goeie jas aan en een muts op, 't is koud buiten :-)

En nadien kan je misschien wat met de treinen bezig zijn ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Ken ik oh zo goed, de laatste maanden ...
Sta op de eerste trede van de zolderladder, en de moed zinkt in mijn schoenen ... Dan maar suffen in de zetel ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ThierryDS

Klinkt me ook bekend... Vijf weken niet aan de baan gewerkt, gisteren de eerste keer verder gedaan. Dan nog de gezondheid die niet mee wil (grieperig), vermoeidheid, pfffff

Peter

O ja,
Je hebt soms van die dagen dat alles lijkt tegen te zitten.
Het is momenteel nog maar 10.00 uur en het is weer zover.
Daarnet de post uit de bus gaan halen....en een fikse belastingsbrief voor de grondbelasting. Heb die indruk dat die datum elk jaar vroeger en vroeg is.
Toen we hier kwamen wonen was het in juni, nu is het al vanaf januari. >:( >:( >:( >:(
Tweede puntje ...een brief van de hostpitalisatie verzekering. Goed nieuws.....dacht ik eerst, maar het bedrag zouden ze storten op een bankrekening van een bank waar we al jaaaaaren weg zijn. Dit is ondertussen de derde keer dat ze zo iets doen (telkens zouden ze het aangepast hebben) Bijkomend probleem, probeer maar eens naar die mensen (DKV) te bellen. Hopeloze wachtijden. Gelukkig is het de laatste keer. Ons bedrijf is zo slim geweest van eindelijk van verzekering te veranderen sinds juni en die zijn veel, veel efficienter.

Gelukkig hebben we het MSM/TMM forum nog waar we heerlijk kunnen ontspannen
Met vriendelijke groeten
Peter


Michiel

Ik denk inderdaad dat iedereen dat fenomeen herkent. Ik merk het ook bij mezelf, wanneer er zo'n "goesting in nilks"-bui komt opzetten. Meestal komt zoiets als gevolg van een  saturatie van een bepaalde bezigheid: gewoonweg er even grondig genoeg van! Ik pruttel dan ook niet tegen en zet hetgeen ging hinderen meteen opzij. Gelukkig is m'n gezondheid in orde, en hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Wanneer zo'n bui op komt, dan zoek ik een omgeving en voorwaarde om die bui te overwinnen, en zoeken naar iets dat me motiveert.
Wat helpt? Licht! Een lichte daglichtkamer, witte muren helder en fris. Lucht! Verluchting, er gaat een raam open, of op een kier. Musiek! Ik leg een LP op (inderdaad vinyl) van een van m'n favorite platen. Suiker, Koffie en Vitaminen, om actief te worden en letterlijk een energieboost te krijgen. En dan ga ik rommelen. Ik neem een paar boeken door, ik trek een aantal lades open, en zoek. Ik zoek iets dat me aantrekt. Iets waarmee ik ieste wil gaan doen. Meestal begint na een tijdje m'n fantasie weer op hol te slaan. Wat plannen op papier, eigelijjk meer brainstormen, zomaar wat wilde ideëen met het nieuw ondekt concept.... en voor ik het weet ben ik weer bezig.

Het is zelden dat ik echt niets doe. Ik denk dat m'n vrouw of kinderen me nog nooit in de zetel in het salon hebben zien zitten niksen. Ik kijk geen TV, want geen tijd. Er is nog zoveel te doen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Decauville_nl

Wat Martin zegt... helpt altijd ;D

Michiel

Citaat van: Decauville_nl op 02 december 2016, 11:55:04 AM
Wat Martin zegt... helpt altijd ;D
... of nooit!  ;D  Ik ervaar alcohol als negatief inwerkent op alle vlakke: humeur, goesting, activiteit,  sociaal... en zal me tijdens een baaldag geen meter verder helpen. Maar dat is mijn ervaring.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

Als alcohol synoniem is voor "eventjes rust" dan wel!

Na mijn full-time dagjob kom ik vaak thuis dat ik geen bal goesting heb om in mijn kot verder te werken aan de verkochte projecten. Maar elke dag weer zet ik me eventjes aan tafel in de keuken met één pintje, dat drink ik op mijn gemak uit, en dan kan ik er weer tegenaan!
En als een dag echt een rot-dag lijkt te worden, verander ik even van hobby en haal ofwel een modelvliegtuig boven, of plan om het komend weekend een uitstap te doen met de motorhome. Werkt ook altijd want dan kijk ik daar naar uit!

Chrisrail

#11
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Kautenbach

Toch biertje nemen, lekker gezellig de kroeg in, ik zou bijna zin krijgen in balen, maar ja.... Ik kan niet balen, want ik ga al de kroeg in....

Enfin, erg herkenbaar,  en idd alcohol lost geen probleem, en op, maar is bij mij in elk gevoel, soms erg goed voor de inwendige mens, lees humeur

Metpetergaathetbeter

Balen is een gemeente in de Belgische provincie Antwerpen :-\ ;)