Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De St. Berhardkapel in een berglandschap.

Gestart door Dirk G, 01 december 2016, 03:17:27 AM

Dirk G

Ziezo, nu wil ik het over de afwerking hebben.



Eerst moest ik wat meer bomen zetten (van Noch).



Dan nog wat andere bomen (van Busch).  Dit zijn bomen van maat N.  Zoals je ziet, hebben zij geen wortelgestel, wat ik eigenlijk prefereer.



Om hen te zetten, had ik dus deze boor nodig.





Ik besluit hen hier te zetten.



Het landschapje ziet er ondertussen zó uit.



Dit is m'n kast met benodigdheden.  Maar ondertussen is ze al uitgebreid.





Ik besluit nog wat struiken bij te plaatsen.



Nog andere struiken.





Wat bloemen.



En, natuurlijk, het kapelletje.



Het landschapje ziet er nu zó uit.



Vlekkie vraagt zich af waarover ik me druk maak.







Ik gooi er nog wat herten tegenaan.



Het landschapje is af.  Op de mensen na, dan.  Die zijn al vier maanden geleden besteld maar nog altijd niet binnengekomen.

Dirk G

Citaat van: 755philippe op 12 december 2016, 21:14:01 PM
Hallo Dirk,
Sculptamold is een zeer licht en goed verwerkbaar materiaal. Ik heb gezien dat je van Lier bent dus dichtbijzijnde winkels zijn : - Hst Verhaegen in Berchem
                    - Verschooten in Antwerpen heb ik dit ook al gezien maar ben niet zeker of dit vast in het assortiment   zit of op onregelmatige basis. Als je eens wilt komen kijken in Mortsel stuur maar een PM.
Mvg

755philippe


Hallo, Phillipe!  :)

Wel, beide winkels liggen niet in het bereik van mijn rolstoel.  Dus, kan ik er niet geraken.  Tenzij met een speciale taxi en dat is een kostelijke affaire.  Mijn ouders zijn wel akkoord om naar Verschooten te gaan, maar om hen nu naar Berchem te sturen, wordt wat veel gevraagd gezien hun vergevorderde leeftijd (79 en 88 jaar).  Ik zal bij hen eens informeren.  ;)

Misschien begrijp je nu mijn situatie.  Het is niet omdat het te koop is, dat ik er ook aan kan geraken.  In Lier zijn enkel bouwwinkels, ergo ik heb echt geen problemen om aan PU-schuim en tegellijm te raken.  Maar voor de rest... :(

krispy

Hoi Dirk,
Ik volg dit draadje in stilte , niet mis met het materiaal dat ge gebruikt , maar er zijn ook winkels die  opsturen , bvb het spoor in Haasrode,  heeft Sculptamold ook in hun assortiment en zij hebben een webshop,  anders telefonisch of via email bestellen , overschrijving doen en laten opsturen .Dan moeten u ouders niet zelf op stap 😉
Zo heb je de kans om eens te werken met andere producten en kan je gaan vergelijken wat het gemakkelijkste werkt.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Dirk G

Citaat van: krispy op 12 december 2016, 22:51:19 PM
Hoi Dirk,
Ik volg dit draadje in stilte , niet mis met het materiaal dat ge gebruikt , maar er zijn ook winkels die  opsturen , bvb het spoor in Haasrode,  heeft Sculptamold ook in hun assortiment en zij hebben een webshop,  anders telefonisch of via email bestellen , overschrijving doen en laten opsturen .Dan moeten u ouders niet zelf op stap 😉
Zo heb je de kans om eens te werken met andere producten en kan je gaan vergelijken wat het gemakkelijkste werkt.

Hey, Krispy!  ;)

Sorry voor het late antwoord...   :-[

Hartelijk bedankt voor deze tip!  :D

Voor het moment vinden mijn ouders het niet erg om naar Verschooten te gaan, te meer omdat het vlak bij het bankkantoor is waar zij client zijn.  Verschooten verwacht in januari 80 zakken Sculptamold uit de USA en ik heb gevraagd om er twee voor mij opzij te zetten.  Maar je tip zal in de toekomst zeker van pas komen!  ;)

Dirk G

Zoals jullie waarschijnlijk weten, ben ik van plan om nog andere landschapjes te maken.  Maar eerst moest ik de nodige ruimte creeren om ze te maken én om ze zetten, eenmaal ze af zijn.  Dat werkje zit er nu op.  :)





Mijn nieuw werkhoekje.  Op deze tafel moest ik 8 weken wachten.



Daarna komen de schappen aan de beurt.  Ze meten 2.00 x 0.60 meter.  Hier staat er ééntje te drogen.


En nadien staan ze te wachten tot ze geplaatst kunnen worden.



De haken zitten al in de muur.



Dan dienen alle spotjes gemaakt te worden.  Een erg tijdrovende bezigheid (voor mij althans).


Daarna moeten de lampen op de schappen worden gezet.



De eerste schappen worden op de haken gezet.  En de spots werken naar behoren.



Al snel volgt de rest.


De verlichting doet het.



Het eindplaatje.





M'n eerste landschapje heeft z'n plaats gevonden.


Ziezo, alles is klaar om aan het tweede landschapje te beginnen.  Ware het niet dat de Vlaamse regering besloten heeft om de subsidiering van onze dienst met assistenten drastisch te wijzigen (persoonsvolgende financiering).  Voor het moment heb ik het nog té druk met het bijwonen van vergaderingen en overeenkomsten te sluiten met al mijn hulpverleners om ongestoord te kunnen bouwen.  Maar het nieuwe systeem zal in maart definitief in werking treden en zal alle drukte over zijn.  Dan kun je mij terug hier verwachten met mijn nieuwe landschapje.  8)