Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

De St. Berhardkapel in een berglandschap.

Gestart door Dirk G, 01 december 2016, 03:17:27 AM

Gerolf

Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar misschien moet je toch eens rondkijken op ons forum.
Er zijn andere manieren om tot nog mooiere resultaten te komen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

Citaat van: Gerolf op 10 december 2016, 00:23:19 AM
Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar misschien moet je toch eens rondkijken op ons forum.
Er zijn andere manieren om tot nog mooiere resultaten te komen  ;)

Geef toe als je niet kent dat er meerdere merken grassen, realistischere bomen, zelf bomen bouwen ed bestaat, dit toch al kan tellen.

Het kan beter, vooral voor enkele kraks onder jullie, maar ik vind voor een 1e diorama...
Greetz

Thommy

755philippe

Misschien om te overwegen een grasmaster te kopen zodat je gras wat meer rechtop staat want is volgens mij volledig platgelopen wat minder realistisch overkomt. Het toestel kost wel wat maar de resultaten zijn mooier. Om rotsen te maken gebruik ik sculptamold wat veel lichter is als gips en is ook langer nabewerkbaar. Dit zijn maar enkele tips maar zeker geen kritiek toch zeker niet voor een eerste module. Doe zo verder zou ik zeggen.

dani

ik vind dat het er vrij goed uit ziet als totaalplaatje, maar je ziet inderdaad duidelijk je achtergrond met het bouwen van  aquarium scenery.  Dat is iets wat er altijd wel wat zal blijven in zitten hoor.   
Zoals reeds hierboven gezegd, nu beginnen experimenteren met andere technieken en toepassingen, en dat komt helemaal goed hoor
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

eric

Rekening houdende met zijn beperking vind ik het heel mooi en knappe prestatie. Dus dikke duim van mij.  ;)

59erke

Citaat van: eric op 10 december 2016, 16:13:55 PM
Rekening houdende met zijn beperking vind ik het heel mooi en knappe prestatie. Dus dikke duim van mij.  ;)

volledig mee eens, en kwestie van betere materialen te gebruiken dat komt wel met het volgende werkje na het lezen van de tips op dit forum.
Zijn basis is toch al positief
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Citaat van: 59erke op 10 december 2016, 18:17:04 PMkwestie van betere materialen te gebruiken dat komt wel met het volgende werkje na het lezen van de tips op dit forum.
Zijn basis is toch al positief

daar ben ik het ook helemaal mee eens. Tips lezen, ... en het komt zeker goed  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirk G

Citaat van: Gerolf op 10 december 2016, 00:23:19 AM
Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar misschien moet je toch eens rondkijken op ons forum.
Er zijn andere manieren om tot nog mooiere resultaten te komen  ;)

Hallo, Gerolf!

Wel, dat zal ik zeker doen!  Maar stukje bij beetje.  Bij m'n volgende landschapje ga ik een (voor mij) nieuwe manier van opbouwen uitproberen (het probleem van deze werkwijze is vlakken te verkrijgen die volledig waterpas zijn).  Als dat lukt, ga ik in m'n derde landschapje proberen water na te bootsen.  Als dat ook nog lukt, sta ik open voor verbeteringen.  Het één na het andere.  :D

Dirk G

Citaat van: Thommy op 10 december 2016, 09:20:22 AM
Citaat van: Gerolf op 10 december 2016, 00:23:19 AM
Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar misschien moet je toch eens rondkijken op ons forum.
Er zijn andere manieren om tot nog mooiere resultaten te komen  ;)

Geef toe als je niet kent dat er meerdere merken grassen, realistischere bomen, zelf bomen bouwen ed bestaat, dit toch al kan tellen.

Het kan beter, vooral voor enkele kraks onder jullie, maar ik vind voor een 1e diorama...

Tja, ik ben beperkt omdat ik in rolstoel zit en er binnen zijn bereik geen modelbouwwinkel ligt.  Ik moet het dus stellen met wat ik kan vinden uit de catalogen van voornamelijk Faller en Noch (volgend jaar komt er Busch bij).  Zodoende.  ;)

Voor de rest heb ik maar één hand ter beschikking (halfzijdige verlamming t.g.v. hersenbloeding), dus weet ik niet of het zelf bouwen van bomen tot de mogelijkheden behoort.  Ik zal het bekijken.  Maar, voordat ik dat kan doen, heb ik nog zo'n drie landschapjes nodig (één om nieuwe opbouw uit te testen, één om water uit te testen en één om rotspartijen uit te testen).  :)

Dirk G

Citaat van: 755philippe op 10 december 2016, 10:22:45 AM
Misschien om te overwegen een grasmaster te kopen zodat je gras wat meer rechtop staat want is volgens mij volledig platgelopen wat minder realistisch overkomt. Het toestel kost wel wat maar de resultaten zijn mooier. Om rotsen te maken gebruik ik sculptamold wat veel lichter is als gips en is ook langer nabewerkbaar. Dit zijn maar enkele tips maar zeker geen kritiek toch zeker niet voor een eerste module. Doe zo verder zou ik zeggen.

Hartelijk bedankt, Phillipe!  :)

Ja, dat van de grasmaster is mij reeds bekend.  Ondertussen heb ik zo'n toestel aangekocht en zal het uitproberen in mijn volgende landschapjes (als het gras dat ik besteld heb tenminste ooit binnenkomt).  ;)

Van scuptamold heb ik nog nooit gehoord.  Waar kun je dat halen?  ???

Dirk G

Citaat van: dani op 10 december 2016, 12:39:52 PM
ik vind dat het er vrij goed uit ziet als totaalplaatje, maar je ziet inderdaad duidelijk je achtergrond met het bouwen van  aquarium scenery.  Dat is iets wat er altijd wel wat zal blijven in zitten hoor.   
Zoals reeds hierboven gezegd, nu beginnen experimenteren met andere technieken en toepassingen, en dat komt helemaal goed hoor

Hallo, Dani!  :)

Ja, inderdaad, dat is in dit landschapje wel duidelijk.  Maar, ik hoop toch m'n oude werkmethoden af te kunnen schudden en enkele nieuwe ervaringen op te doen.  Zo zal de opbouw van het landschapje volledig wijzigen bij m'n tweede poging.  In het derde zal ik water proberen na te bootsen en het vierde zal gewijd zijn aan het maken van rotsen.  ;)

Dirk G

Citaat van: eric op 10 december 2016, 16:13:55 PM
Rekening houdende met zijn beperking vind ik het heel mooi en knappe prestatie. Dus dikke duim van mij.  ;)

Reuze bedankt voor je complimentje!  ;D

Dirk G

Citaat van: 59erke op 10 december 2016, 18:17:04 PM
Citaat van: eric op 10 december 2016, 16:13:55 PM
Rekening houdende met zijn beperking vind ik het heel mooi en knappe prestatie. Dus dikke duim van mij.  ;)

volledig mee eens, en kwestie van betere materialen te gebruiken dat komt wel met het volgende werkje na het lezen van de tips op dit forum.
Zijn basis is toch al positief

Dank je wel voor het vertrouwen!  :)

Zoals ik reeds geschreven heb, komen er drastische veranderingen in mijn algemene werkwijze.  Maar ik kan niet alles tegelijkertijd uitproberen.  Zodoende, eerst de opbouw, dan het water en tenslotte de rotspartijen.  ;)

Dirk G

Citaat van: Gerolf op 12 december 2016, 00:06:47 AM
Citaat van: 59erke op 10 december 2016, 18:17:04 PMkwestie van betere materialen te gebruiken dat komt wel met het volgende werkje na het lezen van de tips op dit forum.
Zijn basis is toch al positief

daar ben ik het ook helemaal mee eens. Tips lezen, ... en het komt zeker goed  :)

Bedankt voor het vertrouwen!  8)

755philippe

Hallo Dirk,
Sculptamold is een zeer licht en goed verwerkbaar materiaal. Ik heb gezien dat je van Lier bent dus dichtbijzijnde winkels zijn : - Hst Verhaegen in Berchem
                    - Verschooten in Antwerpen heb ik dit ook al gezien maar ben niet zeker of dit vast in het assortiment   zit of op onregelmatige basis. Als je eens wilt komen kijken in Mortsel stuur maar een PM.
Mvg

755philippe