Mijn beste "Belgisch" boek

Gestart door Peter, 30 november 2016, 11:38:29 AM

guy holbrecht

Goed gezien, Herwig. De Franco stoomloc van Tubize is inderdaad geen diesellocomotief, zoals op p. 15 aangegeven. Jammer dat deze gigant van 31 m tijdens de oorlog werd gedemonteerd/opgedeeld in kleinere eenheden.
De foto's en documenten in dit boek zijn inderdaad van prima kwamiteit.
Gr.
Guy

Michiel

Citaat van: guy holbrecht op 01 december 2016, 18:52:27 PM
Jammer dat deze gigant van 31 m tijdens de oorlog werd gedemonteerd/opgedeeld in kleinere eenheden.
Ook jammer dat de Russen het "echte" Franco-beest nooit besteld hebben, want die had nog eens zo groot en krachtig geweest. Mogelijk de krachtigste stoomlok allertijden, 10 jaar voor de Big Boy...  Maar nu bleef het bij dit verkleinde prototype.

En betreffende het boek, ook het onderschift van de dieselloc zijn fout (reeks 51? reeks 64?) maar dit boek is er niet voor de harde feiten. Dit is een heerlijk boek met annecdotes, verhalen en waarnemingen, met veelal originele illuistraties en fotos.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

#17
De foto's zelf  tonen nog het HLD-"type"  (zescijferig)     
Zoals je zegt, de onderschriften hebben het reeds over  "reeksen" .
Wordt een echt kwis-je, als je de fotonummers zou weggommen....

Maar de prima foto van de   Ing. Vierendeel-brug (*)   in aanbouw te Mechelen (blz.64/65).   Mooi toch ?
( er wordt wel géén jaartal vermeld...)
(  *  is toch een  "Vierendeel",  of  niet ? )

Peter

De mooiste zin staat op bladzijde 12 helemaal bovenaan.
Een zin om in gedachten te houden

"Ik weet dus niets af van treinen, behalve dat ik er véél van hou"

Komt ook dikwijls van pas  hier op het forum ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

vlummens

Heb vandaag het boek bij 4 standhouders zien liggen tijdens de boekenbeurs van LMS.
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout