Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Introductie

Gestart door Dirk G, 30 november 2016, 03:51:28 AM

Dirk G

Hallo! :)

Mijn naam is Dirk G, een 50 jarige man met een handicap van meer dan 80% (het gevolg van een hersenbloeding die mij trof toen ik 25 jaar was).  Vroeger creeerde ik decors voor grote aquaria maar dit werk is fysiek voor mij té zwaar geworden.  Nu maak ik landschapjes met daarin gebouwen verwerkt van Faller, Noch en Busch, naast andere elementen (als struiken, bomen, gras, dieren, mensen en verschillende ondergronden).  Maar ik maak geen elektrische treinen, aangezien daarvoor bij mij de ruimte ontbreekt.

Nu is mijn vraag: bestaat hier interesse voor wat ik doe en, zo ja, onder welke hoofding zou ik mijn werk kunnen laten zien?

Dit zijn enkele voorbeelden van aquariumdecors die ik gemaakt heb:









Dirky

Welkom Dirk... Onder de rubriek scenery kunnen we best wat leren van de technieken die je toepast... Maakt technisch niet uit of het nu voor modelspoor of een aquarium is, niet?

Steam.N

Welkom op ons forum Dirk.
Dirky heeft gelijk: je technieken kunnen erg interessant zijn voor modelspoorders !
Laat maar komen  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Geert

#3
Welkom Dirk,

3 prachtige bouwwerkjes, als vis zal ik toch wel graag in de eerste aquarium terechtkomen.  De tweede heeft iets Halloween achtig  ;) maar is wel zeer mooi.

Op de eerste foto, is dat een vork in een komkommer onderaan in het aquarium?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Paulogic

Welkom Dirk,

Dat eerste geeft mij een enorm Atlantis gevoel, prachtig. Je zal maar vis wezen in dit aquarium.
mvg,
Paul(ogic)

Bolje

Mooi werk, Dirk

Welkom op het forum
Vele groeten,
Ronald

dani

Welkom Dirk !
Het doet me plezier dat je niet bij de pakken bent gaan zitten ondanks je beperking ten gevolge van je hersenbloeding.  Je hebt duidelijk initiatief genomen om nog wat van je leven te maken, en je produceert daar wel fraaie stukken werk.   Respect daarvoor.

Het is al aangehaald, je kan je bouwsels zeker toen bij de rubriek scenery, en  wie weet kan je misschien "in opdracht" werken voor mensen die zelf minder aanleg hebben voor scenery bouw.   

Ik kijk uit naar je volgende verwezenlijkingen, als ze even creatief zijn als wat je hier laat zien, zal het de moeite lonen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

#7
Welkom op ons forum, Dirk

Ik denk dat je met je vaardigheden zeker voor inspiratie voor anderen kan zorgen, en waarschijnlijk ook aan klanten  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirk G

Citaat van: Dirky op 30 november 2016, 07:01:47 AM
Welkom Dirk... Onder de rubriek scenery kunnen we best wat leren van de technieken die je toepast... Maakt technisch niet uit of het nu voor modelspoor of een aquarium is, niet?

Hallo, Dirky!  :)

Hartelijk bedankt voor je welkomswoordje!  ;)

Wel, er zijn een paar verschillen.  Zo moet alles wat je voor een aquarium maakt waterbestendig zijn en dat maakt het werk enigszins moeilijker.  Vooral als je met bederfbare produkten in je achterwanden werkt, zoals ik deed.  Maar, je hebt gelijk, er zijn verschillende raakpunten.  ;D

Bedankt, nu weet ik waar ik wezen moet!  Ik zal vanavond de eerste foto's publiceren van mijn enige landschapje dat ik, tot hiertoe, gemaakt heb! 8)

Dirk G

Citaat van: Steam.N op 30 november 2016, 07:03:53 AM
Welkom op ons forum Dirk.
Dirky heeft gelijk: je technieken kunnen erg interessant zijn voor modelspoorders !
Laat maar komen  :)

Reuze bedankt voor je welkomswoordje! :)

Inderdaad!  Hoewel ik moet toevoegen dat ik m'n tweede landschapje toch zal maken volgens de officiele bouwmethode voor modelspoorders...  ;)

Bedankt!  Ik zal vanavond m'n eerste foto's publiceren over de aanmaak van m'n eerste landschapje!  ;D

Dirk G

Citaat van: Geert op 30 november 2016, 08:01:48 AM
Welkom Dirk,

3 prachtige bouwwerkjes, als vis zal ik toch wel graag in de eerste aquarium terechtkomen.  De tweede heeft iets Halloween achtig  ;) maar is wel zeer mooi.

Op de eerste foto, is dat een vork in een komkommer onderaan in het aquarium?

Geert


Hallo, Geert! :)

Dank je wel voor je welkomswoordje!  ;)

Reuze bedankt voor je complimentjes!  Deze decors hebben me wel tijd gekost om te maken (8 - 10 maanden per decor, dagen van 8 - 10 uur) mede dankzij het feit dat ik maar 1 bruikbare hand heb.  Daarom zullen de landschapjes me ook tijd kosten, al denk ik niet zó veel.  ::)

Juist, dat is een vork met een komkommer.  :D

Dirk G

Citaat van: Paulogic op 30 november 2016, 08:06:14 AM
Welkom Dirk,

Dat eerste geeft mij een enorm Atlantis gevoel, prachtig. Je zal maar vis wezen in dit aquarium.


Hallo, Paul! :)

Hartelijk bedankt voor je welkomswoordje en je complimentje!  ;)

Tegenwoordig bezit ik nog maar 1 aquarium.  Dit is hem:



Dirk G

Citaat van: Bolje op 30 november 2016, 08:11:18 AM
Mooi werk, Dirk

Welkom op het forum

Hallo, Bolje!  :)

Reuze bedankt voor je welkomswoordje en je complimentje!  :D

Dirk G

Citaat van: dani op 30 november 2016, 09:24:55 AM
Welkom Dirk !
Het doet me plezier dat je niet bij de pakken bent gaan zitten ondanks je beperking ten gevolge van je hersenbloeding.  Je hebt duidelijk initiatief genomen om nog wat van je leven te maken, en je produceert daar wel fraaie stukken werk.   Respect daarvoor.

Het is al aangehaald, je kan je bouwsels zeker toen bij de rubriek scenery, en  wie weet kan je misschien "in opdracht" werken voor mensen die zelf minder aanleg hebben voor scenery bouw.   

Ik kijk uit naar je volgende verwezenlijkingen, als ze even creatief zijn als wat je hier laat zien, zal het de moeite lonen.


Hallo, Dani!  :)

Dank je wel voor je welkomswoordje!  ;)

Toen ik mijn hersenbloeding kreeg vond ik mezelf nog wat jong om al bij te pakken neer te gaan zitten.  Daarnaast was er het probleem dat ik plots met een zee van tijd zit, die ik moest opvullen.  Dus, begon ik iets te maken van m'n leven, al is het iets  anders dan ik ooit gedacht had.  ::)

Reuze bedankt voor je complimentjes!  :D

Ja, daar zal ik vanavond de eerste foto's publiceren over de aanmaak van m'n eerste landschapje!  :)

Wel, meer dan het eerste landschapje heb ik op het moment niet.  Maar m'n nieuwe werktafel is pas gearriveerd.  Nu wacht ik op de levering van de bouwwinkel.  Als die er is, moet ik eerst schappen (2.00 x 0.60 meter) bouwen om tegen de muur te boren (om de landschappen op te zetten).  Deze schappen zullen verlichting krijgen.  Tegen dat dit werk erop zit, kan ik aan het tweede landschapje beginnen.  ;D

Ik hoop dat m'n landschapjes je zullen bevallen!  ;)

Dirk G

#14
Citaat van: Gerolf op 30 november 2016, 11:37:28 AM
Welkom op ons forum, Dirk

Ik denk dat je met je vaardigheden zeker voor inspiratie voor anderen kan zorgen, en waarschijnlijk ook aan klanten  :)


Hallo, Gerolf!  :)

Dank je wel voor je welkomswoordje!  ;)

Wel, ik hoop het!  Het tweede is niet noodzakelijk, maar ik sluit niets uit...  ;D