Veel beloven...

Gestart door Thommy, 23 november 2016, 13:16:37 PM

Thommy

Omdat ik nu een paar dagen thuis zit wegens ziekte, begonnen in de oude MSM's aan het bladeren. En kom ik toch tot de conclusie dat er veel beloofd word van fabrikanten maar soms nooit meer iets van gehoord word nadien.

Ik zit nu in jaargang 2011 te lezen:
Olaerts zegt dat hij de M4'en zal uitbrengen (ok, LSModels ook al jaren en zegt het nog steeds)
VBV zegt om de HLD51 te produceren, de modellen die niet door Mehano zijn gemaakt
...

Zo zijn er dus nog voorbeelden uit het nabije verleden naar de 1e jaargang van MSM.
Greetz

Thommy

itchy

Iemand ging ooit de Fyra (herinnert u zich deze noch? -och? -och? -och?) maken
Daar zit dan weer niemand meer op te wachten
;D
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

dieselfreak

Het beste voorbeeld van veelbelovende luchtkastelen vind ik nog altijd de website van Goover Models.
MC

Peter

Tja, dat zijn niet de enigen. MTE beloofd al jaaaaaaren op de motorwagen reeks 46
te maken (de kap van dat model heb ik toen.....voor vele jaren al eens in de winkel in mijn handen
gehad. Nu lees ik in MSM 164 dat ze er.....werk van gaan maken. Als het dan aan de
prijs van hun andere produkties gaat zijn mogen ze hem houden.
Over LSM en Goovers zwijgen we beter. Beloftes kosten niets.

Wat Olaerts en VBV betreft: die brengen tenminste modellen, alhoewel ze het met de Asiaten ook niet helemaal in de hand hebben
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#4
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Thommy

Ok, bedoeling is niet terug naar Goover te schieten. Helpen we niets mee.
Maar het is ook duidelijk dat hij niet de enige is die 'luchtkastelen' beloofd... vooral omdat de andere enkel nog modeltreingerelateerd bezig zijn
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

omdat men toch zo graag LS viseert ik heb vandaar toch een heleboel loc's en wagons waar ik apetrots op ben, gelukkig maar doen ze het nu iets minder druk helpt mij de druk van de geldbeugel te verlichten.
Misschien was het positiever geweest had je de modellen die ondertss wel gekomen zijn op te noemen ! :-\

59erke

Citaat van: Peter op 23 november 2016, 14:13:14 PM
Tja, dat zijn niet de enigen. MTE beloofd al jaaaaaaren op de motorwagen reeks 46
te maken

Moet ge weten dat ik toen nog speciaal naar Blankenberge ben gereden om te bestellen. Toen was het geen probleem en ik ging het model binnen het halfjaar hebben. Voorschot betalen hoefde niet. Ondertussen ben ik met HO gestopt, heb een aantal jaren niets met treinen gedaan en ben met N begonnen. In al die jaren niks gehoord van MTE
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PeterVG

Ik beloof dat ik in 2017 niet ga zagen.
Of het moet hout zijn daarvan heb ik nog heel wat te zagen.

3rail

Och LS, hou er over op wat een prut firma.

Ik heb bij hun de Orient Express besteld in periode 2.
Ik denk dat het inmiddels een jaar of 8 terug is geweest, ze zouden toen zo rond de 46 euro stuk gaan kosten.
Nu zie ik ze op de beurs liggen en ja je raad het al, een kleine 198,- euro voor 2 wagons. ( set )

Wat mij betreft kunnen ze ze stoppen waar het licht niet schijnt. ;)
Ik zal dan ook nooit meer wat bestellen van hun, laat staan kopen op een beurs.

Maar ook de firma MTH kan wat mij betreft hun spul achter in steken met hun belofte.
Ook hier heb ik een kleine 6 jaar moeten wachten voor dat met kwam met hun S3/6, om er maar niet van te spreken
hoe dat ding er uit ziet, je kunt beter voor dat geld een Roco model kopen die een kwart minder kost.

Ik ben 5 jaar lang langs de firma Busch geweest wanneer dat ding nu kwam, en ieder jaar het zelfde antwoord.
Als je geluk hebt eind dit jaar met de kerst. :-\

Mocht je iets leuks van Hobby Train zien, niet bestellen, ze komen van zelf op de markt en op de beurs.
Ook hier heb ik 4 jaar moeten wachten op de SVT van Kruckenberg.

Ook deze had ik besteld, maar na 2 jaar nog taal of teken.
Op eens kom ik een nieuwe folder tegen, en tot mijn verbazing staat ze er weer in, dus nog maar eens besteld.
Het jaar daar op kon ik hem dan eindelijk ophalen.

Ik bestel helemaal niks nieuw meer, ik wacht wel tot ze op de beurs liggen, dan hoef je er ook niet meer op te wachten.

De enige firma die me nog nooit in de steek heeft gelaten is de firma Brawa, die is altijd zijn belofte na gekomen.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

loebaske


Is men dan verwonderd dat de markt te klein is, als ik dit en veel andere berichten lees ?????

Chrisrail

#11
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

AFB

Ik voorspel dat dit draadje helemaal gaat ontsporen waarbij meningen voor de zoveelste keer worden herkauwd. Ik wacht rustig af tot we bij pagina 5 zijn.  :o

Vrgr,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

Peter

Erg vind ik degene die modellen die ik te koop aanbied reserveren, blijven reserveren en dan uiteindelijk toch afhaken (een enkeling nadat hij heel het web heeft afgezocht en toch een winkel/tweedehands aanbieder in Czechie, Italie enz heeft gevonden die iets goedkoper is.
Het is zijn goed recht natuurlijk, maar doe zo'n dingen dan liefst voor je beloftes en reservaties doet
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Citaat van: Peter op 24 november 2016, 16:55:22 PM
Erg vind ik degene die modellen die ik te koop aanbied reserveren, blijven reserveren en dan uiteindelijk toch afhaken (een enkeling nadat hij heel het web heeft afgezocht en toch een winkel/tweedehands aanbieder in Czechie, Italie enz heeft gevonden die iets goedkoper is.
Het is zijn goed recht natuurlijk, maar doe zo'n dingen dan liefst voor je beloftes en reservaties doet

dan hoop ik dat je niet denkt dat het enkel in deze hobby is  :-\ in mijn andere hobby is het nog erger...

Citaat van: Chrisrail op 24 november 2016, 16:06:01 PMJuist ja, iemand die iets beloofd ( waar men niets voor hoeft te betalen ) mag men af schieten.

mja, ken er die toch al hun "oude" modellen van de hand hebben gedaan omdat LSM aankondigde in de nabije toekomst model X uit te brengen, zoals de M4'en en sommige goederenwagons. En ja, dat is toch al van voor 2008 toen alles nog redelijk cava was qua uitstel.

Doordat ik net voor Peter MSM 20 zocht en snel es doorbladerde eigenlijk al gemerkt dat het in 2002 ook al zo was  :o
Greetz

Thommy