Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

gare de Muno

Gestart door renstimpie, 22 november 2016, 17:43:28 PM

renstimpie

Hallo iedereen,

Na de cirderie en Saints Amis is het tijd voor een ander idee.   De cidrerie zal verder gedetailleerd worden.  Maar ik brouw ondertussen op het idee voor Gare de Muno.  Dit klein grensstation tussen Frankrijk en België kan weer de nodige inspiratie leveren.

De plannen worden alvast gemaakt.    Rollend materiaal zal omgebouwd worden,  ik ga het nu traag aan doen en pas posten al er iets af is.
Ik kan rekenen op Jeroen zijn hulp.  Misschien zal het toch een gezamenlijk project worden.   Daar brainstormen we komend weekend in Birmingham over.  We zetten geen datum vast!  Je zien de voortgang wel verschijnen.

Groetjes

Tim

loebaske


Kijk er al naar uit hoe het verloopt..

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter


Michiel

Lijkt een leuk onderwerp. Ik ben ook benieuwd naar het vervolg.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mark7758

Mocht je nog meer oude foto's vinden. ?

Laat ons even meegenieten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

renstimpie

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 november 2016, 10:38:43 AM
zijnde dit ?
http://www.trekkings.be/L163Ageschiedenis.htm
Groeten Peter ;)

Dit is inderdaad de inspiratie... ;)   Wat ben ik momenteel aan het doen...  tekenen, tekenen en tekenen....  en al mijn tijdperk III  - stoommateriaal aan het in orde maken...

Welke treinen wil ik er zeker laten doorrijden:

type 25/26 met een bloktrein bestaande uit open (lege) bakwagens.

type 25/26 met een bloktrein bestaande uit open (volle) bakwagens.

type 81 met een gemengde goederentrein

...

Goed documenteren is de boodschap...  net zoals PeterVG heb ik ook nog enkele metalen pakwagens van dacker gekregen met de erfenis in maart.   Deze zullen ook goed ingezet worden...   Werk genoeg dus.

Ik hou jullie op de hoogte..

Tim


renstimpie

#8
eerste aanzet tot het stationsgebouw..




Herwig

'k Heb de historie van deze lijn diagonaal gelezen.( link)
Indrukwekkende bruggen, tunnels en uitgravingen en veel, veel geld. ( en menselijk leed...)
Is een straf verhaal .


renstimpie


Gerolf

Ik zie geen foto's ....
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik zag gisteren de foto, vandaag is ie weg (staat de foto weer bij Google? dat zou het verdwijngedrag kunnen verklaren)

De aanzet is in elk geval al gegeven. Heb je toevallig een foto van het gebouw waar je naartoe werkt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

Tim,
geen foto's meer te zien :-(
Ik plaats deze op tinypic.com, das gratis en nog geen problemen mee gehad.

Herwig

#14
" Muno Gaume" :       is/was het dit indrukwekkend bouwwerk ?

http://www.trekkings.be/spoorlijn163A/etappe7/7stationmuno.jpg

Tijdsbepaling:  zelfs met een vergrootglas is het type auto àchter het stationnetje nauwelijks te herkennen.
De vorm van de autoruit lijkt wel naoorlogs (WO2).

( even te vergelijken met het geplande nieuwe station van Mons (zie andere forum-rubriek) )