"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

Gerolf

Zoals ik daarnet schreef bij de aankondiging van de wedstrijd: ik doe mee, maar buiten competitie.
Webpagina is gestart (nu staat er uiteraard nog niet veel op): http://meb.gerolf.be/scenery/anim/nmicro3.htm

Een eerste foto:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy

Niet normaal,alleen de gedachte,hoe kom je daar in godsnaam op????? En dan nog eens te realiseren.Ik volg.

groeten eddy

SuSke

En we zijn weer vertrokken voor een mooi stukje modelbouwtechnologie  :o
Fijn dat je toch ook weer meedoet Gerolf (al is het dan buiten klassement) en ons laat zien wat er allemaal mogelijk is  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Bedankt voor de aanmoediging. Het zal allicht opnieuw een verhaal worden van vallen en opstaan  ::)

Eigenlijk wou ik eerst gewoon niet mee doen, maar het idee dat ik kreeg was zo leuk...
Ik wil dit ding gewoon bouwen, ongeacht een wedstrijd, en de "trilogie" met een origineel stuk afronden  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Gerolf, je blijft ons verbazen, ongekend maar ik blijf dit zeker volgen, wens je heel veel succes en modelbouwplezier.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

De basisconstructie van het hoofdframe is klaar, mijn WSA heeft alvast goede diensten bewezen. Een detailfoto:



Dat moertje is een M2, en dient met drie broertjes om de bodem/hoofdprintplaat te monteren

Citaat van: Floris op 19 november 2016, 15:33:07 PM
als het niet compleet onmogelijk is vind je er geen moer aan he? :o

;D  ;D - Laat me even in mijn illusie dat ik het wel zou kunnen  ::)  ;D  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

hehehe ja das het vervelende, je krijgt t elke keer weer voor elkaar en dan moet t nog moeilijker....  ;D

Michiel

Gerolf, je bent weer heel aanstekelig bezig. Ik betrapte me erop met het plannen van men eigen 9x9 framentje!  ;D  Maar dan kwam de realist weer bij me opduiken... tijd...tijd...tijd. Waar vind ik die?

Met andere woorden, je bent weer bangelijk goed bezig.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Een saai jobke : 24 dergelijke wieltjes (3 mm diameter) op de juiste plek  ::)



Citaat van: Michiel op 20 november 2016, 10:44:55 AMIk betrapte me erop met het plannen van men eigen 9x9 fragmentje!  ;D  Maar dan kwam de realist weer bij me opduiken... tijd...tijd...tijd. Waar vind ik die?

Doen, Michiel !! Je hebt nog ruim 11 maanden om het klaar te krijgen (21 oktober 2017) !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Gerolf, ik durf er bijna niet meer op reageren ,want de dingen die je maakt zijn gewoonweg formidabel. Helaas heb ik het vorige "weer niet" kunnen bekijken, maar ik hou mijn vingers alvast gekruist (is wel nog lang en dat gaat waarschijnlijk pijn beginnen doen ;)) dat ik dit keer je super modelletje zal kunnen bekijken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Citaat van: Gerolf op 20 november 2016, 11:37:01 AMDoen, Michiel !! Je hebt nog ruim 11 maanden om het klaar te krijgen (21 oktober 2017) !!
11 maanden! Me niet opjagen hé!  ;D

Maar ik zat eigenlijk ook te twijfelen over een mogelijke deelname aan MSM's minibaantjeswedstrijd. Hoe dan ook, ik beslis pas maar wanneer ik met men "benedenbaan" (schaduwstations en helixen) klaar ben.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Citaat van: Michiel op 20 november 2016, 11:46:44 AM
Citaat van: Gerolf op 20 november 2016, 11:37:01 AMDoen, Michiel !! Je hebt nog ruim 11 maanden om het klaar te krijgen (21 oktober 2017) !!
11 maanden! Me niet opjagen hé!  ;D

Maar ik zat eigenlijk ook te twijfelen over een mogelijke deelname aan MSM's minibaantjeswedstrijd. Hoe dan ook, ik beslis pas maar wanneer ik met men "benedenbaan" (schaduwstations en helixen) klaar ben.  ;)

Moet je daar een beetje vaart achter zetten Michiel, dan is er tijd om een fragmentje te bouwen en die MSM minibaantjes dat is voor het jaar daarna.  ;) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Het saaie werkje ging vlotter dan ik dacht:



De wieltjes had ik nog voorraad van een vroeger project  ;)
Nu kan ik terug met de WSA aan de slag ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 20 november 2016, 17:09:37 PM
... Nu kan ik terug met de WSA aan de slag ...

Je bent weer erg goed bezig  ;)
Ben benieuwd naar volgende stappen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#14
Citaat van: Doornroosje op 21 november 2016, 10:37:09 AM
Zijn die wieltjes van een hol profiel gekomen?

Die wieltjes zijn inderdaad gezaagd van een messing buisje. 3 mm dik, wanddikte 1 mm.
Sinds gisteren heb ik enkele meters dunne visdraad in huis, en heb dus alles voor volgende stappen...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw