"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

Gerolf

#60
Citaat van: Michiel op 13 januari 2017, 12:00:18 PMIk wil best wel mee brainstormen, maar ik snap niet helemaal wat de opzet is met de combinatie van valdeuren en draden met voldoende rek. Maar ik kijk wel gespannen van op de zijlijn mee, en hoop voor jou dat het uiteindelijk toch zal lukken met een of ander systeem.

Bedankt voor je steun, Michiel.

Het opzet van het project is een kijkdoosje, waarvan de inhoud veranderd.
Deurtje open -> men ziet een kamer -> Deurtje open en dicht -> men ziet schijnbaar dezelfde kamer, maar er is veel veranderd

Huidige struikelblok is dat deurtje, en dat het niet goed open en dicht gaat
... meer ik heb daarnet een nieuw idee om toch die "val"-deur met tegengewicht én minder wrijving te maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marctje

Gerolf
Volgens mij zijde gij toch een soort van Merlijn en ga je toch iets uit uwe hoge hoed toveren.
Ik wacht, zoals velen hier, op wat gaat komen en hoop dat oktober er snel is om het te bekijken (maar niet te snel om het te kunnen maken)
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

doomslu

Citaat van: Johnnytrein op 13 januari 2017, 16:25:16 PM
Marc, Gerolf is tita tovenaar en dan doe iemand dit en staat alles stil. :-)
En dat is nu net het probleem... het moet bewegen!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Citaat van: doomslu op 13 januari 2017, 19:33:41 PM
Citaat van: Johnnytrein op 13 januari 2017, 16:25:16 PM
Marc, Gerolf is tita tovenaar en dan doe iemand dit en staat alles stil. :-)
En dat is nu net het probleem... het moet bewegen!  :o

8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dreha


Gerolf

Bedankt voor het meeleven  :)

Er zijn nog "strubbelingen" die ik moet verhelpen, maar er is nog steeds hoop
Als het mechanisch vlot genoeg loopt, kan ik de elektronica terug aanpakken
  (schakelaars die de beweging stoppen, en dan een eerste filmpje)

Ik had eerlijk gezegd verwacht om al een stuk verder te staan nu, maar het is wat het is  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jean-luc


Gerolf

Citaat van: jean-luc op 15 januari 2017, 18:55:49 PM
Rustig Gerolf, ge zijt goed bezig ...  ;)

Vandaag ging/gaat het redelijk: de mechaniek lijkt toch soepel te zullen lopen, zelfs zonder olie.
Nog één verbinding te maken tussen 3 visdraadjes, en dan kan ik met de schakelaartjes aan de slag ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Geduld en doorzettingsvermogen zijn toch mooie eigenschappen van een modelbouwer hé.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

#70


Met een eerste filmpje: http://meb.gerolf.be/home/bm/micro3/Intern/DeurFilm0.mp4

Dit lijkt op het eerste gezicht niet spectaculair, maar het is voor mij toch een grote stap voorwaarts  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Frits.

Nu, ik hoop dat mijn toekomstige fabrieksdeuren net zo soepel open en dicht gaan.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

loebaske


Ongelooflijk maar waar, hoedje af voor je prestatie Gerolf