"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

Gerolf

Citaat van: Cord op 05 oktober 2017, 17:04:57 PM
Citaat van: marc goovaerts op 05 oktober 2017, 12:56:01 PMEn de bediening is bijna even groot als het hele projectje...
Nou, daar schrijf je me wat: is er ook een foto te maken met een item dat de grootte van dit project weergeeft? En dan denk ik aan een aansteker, een euro of een doosje lucifers.

Ik heb al wel (detail)foto's met een referentie-object gemaakt  ::)
Maar voor de "grote" afmetingen: elke kamer is 8 cm breed, 7 cm diep en 9 cm hoog  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Gerolf, je hebt jezelf weer overtroffen deze keer...

hoedje af  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Pierre

Citaat van: Gerolf op 05 oktober 2017, 17:11:02 PM
Maar voor de "grote" afmetingen: elke kamer is 8 cm breed, 7 cm diep en 9 cm hoog  ;)

Pfff ...  :o Da's de inhoud van ongeveer een tennisbal. Onvoorstelbaar knap werk!! ;)
Groet Pierre.


Gerolf

De kamers werken op zich, nu de liftkoker terug bouwen
  Door teveel manipulaties is dat eigenlijk een bouwpakket geworden  ::)

Omdat vorige donderdagavond ook de beweging aan de achterkant een blikvanger was,
   en omdat die uiteindelijk niet meer te zien zal zijn, een filmpje/teaser:
   http://meb.gerolf.be/home/bm/micro3/Intern/KF2.mp4

;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Nog 7 dagen en 90 minuten tot de opening van de tentoonstelling ...

Gisteravond een stevig joepie-moment: alles werkt
Wat heb ik nog te doen
- verder automatiseren, zodat er een volledige "show" kan lopen
- zorgen voor de presentatie (buitenmantel, om de techniek te verbergen)
- kistje - voor een veilig transport

;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Gerolf, je vergeet de aanhangwagen om alles te vervoeren. Ik zal het spektakel komen aanschouwen volgend we.
Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter


Gerolf

Bijna klaar voor de expo van MTD dit weekend:



... maar uiteraard gaan er nog wat dingen niet zoals het hoort ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Daar staan ze. De terechte trots straalt er vanaf. En niets laat de complexiteit en dynamiek vermoeden die achter en onder de scenes schuilen. Ik ben heel benieuwd om na de show, een filmpje te zien van je laatste creatie "Ooit... zal het klaar zijn". Jammer dat je steeds "buiten competitie" meedoet, want een prijs heb je echt verdiend.

Ik elk geval, Gerolf, geniet van de komende dagen, en succes met je pareltjes.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

Citaat van: Michiel op 19 oktober 2017, 08:42:56 AM
Daar staan ze. De terechte trots straalt er vanaf. En niets laat de complexiteit en dynamiek vermoeden die achter en onder de scenes schuilen. Ik ben heel benieuwd om na de show, een filmpje te zien van je laatste creatie "Ooit... zal het klaar zijn". Jammer dat je steeds "buiten competitie" meedoet, want een prijs heb je echt verdiend.

Ik elk geval, Gerolf, geniet van de komende dagen, en succes met je pareltjes.

+1

moiee succes
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Bedankt voor de aanmoedigingen  :)

Toch nog wat last-minute herstellingen nodig, vooral aan de micro-treintjes ...
- Parkbaan van "Revolte" loopt stroef en sommige karretjes zijn wel erg onstabiel
- loc én busje in "Klaar"-kamer zijn ontspoord
Goed dat ik nog een beetje tijd heb - vooral om de "lijm" te laten drogen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

loebaske


Geert kom je naar MTD ? Wil dan wel eens met je persoonlijk kennis maken, sta er met men minibaantje...

Gerolf

http://meb.gerolf.be/home/bm/micro3/show.mp4 (lang filmpje)

Jammer genoeg was dit vandaag door technische problemen geen werkelijkheid ... misschien morgen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter