"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

sdz1976

De mini Gerolf lijkt me wel chaotischer en minder ordelijk te werk te gaan dan de echte  :)


Grtz,

samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Bedankt voor de vele leuke reacties  8)

Citaat van: doomslu op 26 september 2017, 20:05:41 PM
Ik kan niet geloven dat er zo weinig afval op de vloer ligt.  ;)

Dat kan inderdaad nog een tikje meer ... wordt vervolgd  8)

Citaat van: sdz1976 op 26 september 2017, 21:02:32 PM
De mini Gerolf lijkt me wel chaotischer en minder ordelijk te werk te gaan dan de echte  :)

Je moest eens weten  ::)

Citaat van: B_Modelbouw op 26 september 2017, 20:17:04 PM
En verdomd realistisch. Zelf die oude Jouef set in de meest vele kleuren klopt  ;)

Puur fantasie, hoor - ik had geen merk in gedachte  :)

Citaat van: B_Modelbouw op 26 september 2017, 20:17:04 PM
Hoop het eens een keertje in werkelijkheid te mogen aanschouwen.

Dat kan: Hangar 27 in Edegem op 21 en 22 oktober (nog 24 dagen ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Citaat van: Gerolf op 26 september 2017, 21:56:30 PM
Je moest eens weten  ::)

Het gereedschap is ondertussen over het algemeen wel wat kleiner geworden  ;D

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Volop bezig met de software, en dat is niet fotogeniek.
4 servo's, 4 motoren, ongeveer 70 ledjes, aangestuurd door 6 AtMega8 en 4 DRV8830
alles goed laten samenwerken - niet eenvoudig, maar het begint te lukken

Filmpjes post ik nu even niet  Hoewel ... als je goed zoekt op mijn webstek ...  ::)
Kom maar kijken op de expo http://mtdtreinenclub.be/over/tentoonstelling/index.html
nog 16 dagen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Oh ja ... er is toch nog een foto om te tonen:



Dit ding ben ik nu stap voor stap in gebruik aan 't nemen
10 van de 24 toetsjes hebben al een effect op het project  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

... en de ledjes branden - maar nog niet op commando :





;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

marc goovaerts

Sfeer is er alleszins al ! En de bediening is bijna even groot als het hele projectje...

Pierre

Groet Pierre.


755philippe

En dit is de kroon op het werk. Met de familie naar je eigen diorama staan kijken. Knap werk geleverd.
Die afstandbediening is trouwens ook goed gevonden want in onze hobby vinden we het allemaal leuk om met kastjes te spelen en zaken te besturen.
Mvg

755philippe

Gerolf

Bedankt allemaal  :)
Met de lichtjes aan komt alles meer tot leven - en vond ik het meteen de foto's waard  ;)

Ik debug alvast verder. De volgende twee knopjes (rechtsonder op de zapper) zijn nu aan de beurt  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Een bange "dju toch" daarnet: Mijn hand werd warm toen die boven de master-print hing
... een stuk van de voeding was aan 't verhitten, na nogal lang zoeken de kortsluiting gevonden en verholpen

... dus terug verder met die onderste twee knopjes, en die dienen hiervoor:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

Citaat van: marc goovaerts op 05 oktober 2017, 12:56:01 PM
En de bediening is bijna even groot als het hele projectje...
Nou, daar schrijf je me wat: is er ook een foto te maken met een item dat de grootte van dit project weergeeft? En dan denk ik aan een aansteker, een euro of een doosje lucifers.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing