Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Alles over de Uhlenbrock Intellibox (ex-FAQ)

Gestart door svvander, 27 december 2004, 10:31:05 AM

n/a

Sven,

citaat:
Een groot geluk dat er mensen zijn die weten hoe je de basis moet instellen. Heb het boekje helemaal van boven naar onder, van onder naar boven en van links naar rechts (bij wijze van spreken) gelezen, maar heb dit toch nergens gevonden.


Wat heb je dan bijvoorbeeld niet kunnen vinden? Misschien dat ik het je kan aanwijzen in het boek? Want het staat er allemaal in.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk

svvander

citaat:
Geplaatst door Rosoft

Sven,

citaat:
Een groot geluk dat er mensen zijn die weten hoe je de basis moet instellen. Heb het boekje helemaal van boven naar onder, van onder naar boven en van links naar rechts (bij wijze van spreken) gelezen, maar heb dit toch nergens gevonden.


Wat heb je dan bijvoorbeeld niet kunnen vinden? Misschien dat ik het je kan aanwijzen in het boek? Want het staat er allemaal in.

Mvg



Wim Ros


www.rosoft.tk



Dit gedeelte bijvoorbeeld:
Maak je gebruik van Motorola decoders en DCC decoder dan moeten er een aantal speciale optie 'SO' anders gezet worden.

SO 25 op waarde 1 en SO 907 op waarde 5.


Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

citaat:
Geplaatst door svvander
Dit gedeelte bijvoorbeeld:
Maak je gebruik van Motorola decoders en DCC decoder dan moeten er een aantal speciale optie 'SO' anders gezet worden.

SO 25 op waarde 1 en SO 907 op waarde 5.


Sven Vandersmissen



Sven,

Dat staat op bladzijde 66 t/m 68 van de Nederlandstalige handleiding.[;)]

Mvg
Wim Ros




www.rosoft.tk

erik de noorman

Sven,

Indien motorola standaard ingesteld SO 25 op O zetten.
O = DCC signalen alleen naar behoefte uitsturen(fabrieksinsetlling)

SO 907 op 3 = motorola en dcc

Erik

n/a

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Sven,

SO 907 op 3 = motorola en dcc

Erik



Erik,

Het spijt me maar dat is niet juist.
Hier is een completere lijst met hun betekenissen.

Examples of Practical Combinations
Below examples of combinations of Special Option settings for some commonly used environments:


Option Value Description

M?rklin/Motorola only environment
22 0 or 6 Number of M?rklin/Motorola and DCC idle packets after power on.
25 2 Always send a M?rklin/Motorola loc signal.
907 1 Only Motorola idle signal.


DCC only environment
22 0 Number of DCC only idle packets after power on.
25 1 Always send a DCC loc signal.
907 4 Only DCC idle signal.


Mixed M?rklin/Motorola and DCC environment
22 7 Number of M?rklin/Motorola and DCC idle signals after power on.
25 1 Always send a DCC loc signal.
907 5 Both Motorola and DCC idle signals.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk

erik de noorman

Rosoft,

In mijn handboek (nederlandstalig zat bij ingesloten bij de IB) eveneens van p.66 tot 68 staat het zo aangegeven. Mijn IB is ook zo ingesteld en werkt ook op deze wijze.
Indien bij mij SO 25 op nr 1 wordt ingesteld wordt er altijd een dcc signaal uitgestuurd en dit is niet nodig. Enkel als ik een loc oproep met een dcc decoder wordt het signaal uitgestuurd.
Bij SO 907 zijn bij maar 3 opties mogelijk:
1= motorola (fabriekinstelling)
2= DCC
3= motorola en dcc
Is het mogelijk dat er verschillende versies bestaan van de IB?
Nu sven moet maar zien welke van de twee best werkt.

Erik


n/a

Erik,

Kijk ook maar even op blz 80 van de Duitstalige versie. Ik heb het sterke vermoeden, weet het wel zeker, dat het in de Nederlandstalige versie verkeert staat.

Mvg
Wim Ros



www.rosoft.tk

bartie

Lijkt me toch niet zo eenvoudig die IB. Waar staat die I voor?[;)]

Bart.

n/a

citaat:
Geplaatst door bartie

Lijkt me toch niet zo eenvoudig die IB. Waar staat die I voor?[;)]

Bart.



Bart,

Die 'I', staat voor de begin letter van de naam van de centrale unit van Uhlenbrock, in dit geval. En niemand heeft gezegd dat digitale trein besturing in het algemeen eenvoudig is.

Mvg
Wim Ros



www.rosoft.tk

svvander

Nu het is wel eenvoudig, je moet het gewoon maar weten. Ik vermoed dat er een deel niet juist of onvolledig is overgenomen tijdens de vertaling naar het Nederland, uit het Duits.

Echt waar, nu rijden mijn loc's perfect. En makelijk te bedienen. Eigenlijk verschilt er qua bediening zelf, niet veel met het oudere M?rklin-systeem. Maar je kan er gewoon veel meer mee doen, vanuit 1 (i.p.v. 3,4 of zelf 5 bij M?rklin) modules. Met de IB heb je; de besturing van de loc's, de besturing van de wissels en een memory in 1 bediening. Komt er nog bij dat je dan bijvoorbeeld DCC en Motorola door elkaar kan bedienen en nog leuker, dat je dubbeltractie kan rijden.
Dus Bartie, die "I" staat dus voor Intellibox en die Intelli staat waarschijnlijk voor het feit dat dit een intelligent doosje is! [:D]

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bartie

Sven,

Zoals dat met de meeste nieuwe zaken is dat je koopt is het altijd even zoeken en proberen. Ik ben blij voor je dat je eruitgekomen bent en dat je locs nu (digitaal) rijden.[:)]

Groetjes Bart.

svvander

Blijkt dat ik een beetje te snel tevreden was. Vandaag heb ik bijna heel de dag kunnen rijden op mijn baan (wat wel heel leuk was), tot mijn IB kuren begon te krijgen... Op een gegeven moment, zonder enige reden (lees er stonden geen loc's of wagons op de baan), sluit het systeem zich af en herstart. Dit meerdere malen na elkaar. (lijkt op een fout die in een lus zit en er niet uit geraakt.) Alles nagecheckt, niets fout, geen draden die fout liggen of elkaar raken. Ineens ging alles terug normaal en dan na 10min terug hetzelfde...

Wat is dit? Een software-fout? Hoe kan ik dit voorkomen?

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Sven,

Toch een staartje van het programmeerspoor verhaal vermoedelijk. Als je IB dit blijft doen, zit er niets anders op hem in de doos te stoppen, en hem rechtstreeks te sturen naar Uhlenbrock Elektronik GmbH
Mercatorstr. 6
D- 46244 Bottrop.
Copie van de aankoop bon erbij en 4 tot 6 weken wachten, tot hij terug is. Je hebt 2 jaar garantie.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk

svvander

citaat:
Geplaatst door Rosoft

Sven,

Toch een staartje van het programmeerspoor verhaal vermoedelijk. Als je IB dit blijft doen, zit er niets anders op hem in de door te stoppen, en hem rechtstreeks te sturen naar Uhlenbrock Elektronik GmbH
Mercatorstr. 6
D- 46244 Bottrop.
Copie van de aankoop bon erbij en 4 tot 6 weken wachten, tot hij terug is. Je hebt 2 jaar garantie.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk



Ik vrees dat ik geen garantie heb... heb hem via E-bay gekocht (2de hands dus).


Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Sven,

Dat is dan een typisch geval van jammer, maar als je IB dit blijft doen, zul je hem toch moeten opsturen. En hopelijk heb je er niet al teveel voor geboden en betaald.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk