Sven's Car (and Locomotive) shop - HLV 24 Ex Nord Belge + start HLV29 Jocadis

Gestart door DFS, 19 november 2016, 08:11:22 AM

DFS

De aankoop van een paar Pullmann troop transport wagens in een tweedehandswinkel, is de motivatie geweest om mijn Amerikaanse militaire trein eens onder handen te nemen. De oude platte wagens voldeden niet naar hedendaagse normen, dan maar de Shermans (van minitanks) eraf gehaald en nieuwe platte wagens van Thichy trains besteld.
De platte wagens volgens instructies samengesteld, gespoten en decals van Thichy aangebracht. Vervolgens de Shermans wat gesuperd, geeft dit voorlopig resultaat

Overzicht fototje



detail van de 'Priest'



Sherman 1 (houten blokken tegen het schuiven moeten nog gemonteerd worden)



Sherman 2



De volgende drie wagens liggen klaar om de shermans erop te plaatsen, dit zal voor ergens volgende week zijn, Het superen van nog 3 oude rivarossi wagens + herspuiten zit ook nog in de pipeline alsook een 'sherman dozer' van Artitec, wordt dus vervolgd...

Gerolf

Mooie baan, waar die wagens (na weathering) mooi in passen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stevend

Blijft een interessante belading .
Naar mijn vermoeden werden de tanks niet met houten balken gestut om zijdelingse
verschuiving te voorkomen , maar eerder met kettingen kruisgewijs opgespannen .

Een mooi site hierover :http://www.everyoneweb.com/eddymodelbouw/Pr_Update_Knooppunt_Inhoud.aspx?WebID=eddymodelbouw&BoomID=B1&KnooppuntID=K478&LG= .

DFS

Dag Steven,

Ik heb al redelijk wat op foto's uit de tijd zitten turen, en er waren twee gangbare manieren, ofwel met houten balken, ofwel met kettingen, ik zal morgen eens kijken waar ik 'mijn' foto's gevonden heb,

@ Gerolf, de wagens zijn eigenlijk al geweatherd, alsook de tanks :s hoewel relatief licht, maar de GSM foto is ook niet duidelijk denk ik ...

vandaag wat verder kunnen doen, 4 platte wagens van Rivarossi ontdaan van belettering en aangegoten handgrepen, graatjes geboord, handgrepen geplaatst, 'boxen' voor de koppelingen geïnstalleerd, basis voor rem wiel vastgeplakt, een van deze nog ontvetten en dan kan de nieuwe kleur erop...
Ook nog 3 Artitec traktortjes gemaakt (niet voor de tank sleep ;) ) en de Artitec Dozer is ook klaar voor zijn bad.





Ps, Hier de foto waarop ik mij gebaseerd had voor het vastzetten van de 'lading'



tot de volgende!

Davy

Mooie foto's Sven
Diene Challenger mocht wat meer in beeld komen hoor ;)

Ronald


loebaske

#6
Een mooi vb hoe vast zetten van tanks


Ronald


Ferdi


loebaske


Okay, bedank voor de info, normaal doe ik het via fotobucket maar dat ding werk niet meer goed en veel foto's verdwenen, het iets anders gebruikt maar dus niet voldoende  ;D

DFS

Ondertussen, 6 op een rij...



En de oorzaak van het 'kwaad' de Pullman troop transporters, heb er zo 2 + 1 'troop kitchen car' aan een deftige prijs gevonden in een tweedehands winkel



Uiteraard moeten deze nog 'passagiers' krijgen en licht geweatherd worden.

Ondertussen zijn de andere platte wagens geprimed en klaar om een van deze gespoten te worden, Dan nog beletteren, weatheren en laden met tanks.

Dit zal het totaal van de sleep voorlopig op 12 wagens brengen...


Ronald

Mooie wagens. Zo'n troop sleeper en kitchen car heb ik toen ooit al eens gekocht. Niet wetende dat ze ooit vrij zeldzaam zouden worden. Jammer dat Walthers die niet permanent in het assortiment heeft gehouden.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Ja, nog steeds wat kort die sleep, maar we werken er aan...

Vandaag de Artitec tractors afgewerkt (niet voor deze sleep maar kpost het toch hier)



Alsook de sherman Dozer (het blad zelf moet nog een behandeling krijgen met AK worn effects, volgende week meer daarover...)



De wagons zelf zijn verbeterde Rivarossi's, morgen eens kijken voor de decals

loebaske