Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AM Post - Van Biervliet

Gestart door Peter, 17 november 2016, 12:38:55 PM

Sicco

Misschien omdat het lastig is om met star (als in: geen ruimte voor beweging van de koppelingschachten) gekoppelde rijtuigen door wissels en bochten te gaan?

De hoogte lijkt me niet zo relevant aangezien je er theoretisch alleen stellen aan koppelt met dezelfde hoogte en geen ander materiaal.

doomslu

Wat Peter schrijft in zijn artikel: "Vooraan zit een niet functionele imitatiekoppeling met daaronder een NEM-schacht. Twee beugelkoppelingen worden in een apart zakje meegeleverd."

Koppelen is dus mogelijk als de Nem-schachten worden gebruikt, met een beugelkoppeling of gelijk welke andere koppeling, vermoed ik.

In het boek van Nicolas Collection zie je trouwens meer dan één foto met gekoppelde stellen, zelfs gekoppeld met andere motorstellen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Klopt, gekoppelde stellen waren in sommige diensten regulier en buiten het reeds genoemde voorbeeld van de inzet voor fietsverkeer reden regelmatig gewone stellen mee als versterking bij groter dan geplande lading, met name rond b.v. feestdagen.

Floris

Citaat van: VBS op 20 november 2016, 10:16:01 AM
Wat Floris schrijft is leuk ,maar volgens mij ,moet Floris ook weten daar hij ook Kadee op zijn wagens heeft zitten ,het post treinstel heeft geen buffers ,dus net als het US materiaal heb je helemaal geen groot gat nodig ??
dus zie even het nut daarvan niet ??

nou, de koppeling hoeft niet bij uitzwenken naar voren te komen zoals bij een trein met buffers, maar hij moet wel een heel eind opzij kunnen uitzwenken, met name voor het ingaan van bogen, of het nemen van een S-bocht. Dat gaat erg moeizaam worden met het kleine "mondje" waar de koppeling uit steekt, het zijn vrij lange bakken. Heb laatst nog met dit soort ellende te maken gehad bij wat nederlands stroomlijnmaterieel op werk... die nederlandse stellen hebben ook geen buffers, alleen een middenkoppeling, die echt onder de neus hangt, met een heel ruim uitgesneden stroomlijnkap eromheen, veel ruimer dan de opening voor de koppeling bij dit stel, en alsnog is het allemaal heel krap aan en moest de stroomlijnkap wat extra uitgesneden worden om alles werkend te krijgen.

Davy

Ik heb gisteren de digitaal sound zien rijden bij VBV. De afwerking mag zeker gezien worden
Ik kijk al uit naar de groene versie :)

Sicco

En we weten hoe sommige van ons modelspoorders zijn: we rijden over totaal onrealistische Märklin-wissels en verwachten dat fabrikanten hun 400 euro dure treinstellen daarop aanpassen.... ;)

Floris

yup.
kuthobby by Floris Dilz, on Flickr

voor het cockerill-terrein exact op schaal zijn marklin-wissels nog te ruim trouwens. Je moet gewoon je voorbeeld een beetje handig kiezen. Maar goed, we dwalen wat af.  ;D

Chrisrail

#37
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

en die stellen reden nu echt niet zoveel rond in Cockerill :-\

Floris

dat klopt. Is er een keer materieel dat realistisch door idiote bogen mag, gaan de fabrikanten dat niet maken en zit je alsnog zelf te klootzakken. Ik zeg wederom...
kuthobby by Floris Dilz, on Flickr

Nouja, moet niet te hard zeuren, laat nou net van biervliet wél een cockerilletje maken... en dat ga ik dan weer niet kopen. ze zullen daar wel aardig het zuur krijgen van die eigenwijze hollanders.  :-X 8)

Jurgen

Conclusie van alles hierboven is dus: het is een correct stel met correcte koppeling en het werd zelden samen met een ander stel ingezet.

Alleen de inzetperiode voor deze versie heb ik nog niet gelezen denk ik, of ik moet erover lezen...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

In bovenstaande wordt het tweede deel van je eerste zin toch echt ontkracht en je tweede zin is ook al beantwoord hierboven  ;D

trainspottingjr

Voor diegene die al een stel in hun bezit hebben, bestaat er een mogelijkheid om eventueel een filmpje te maken.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

factageklerk

Ik ben al blij dat er een model van verschenen is , wie weet had het nog jaren geduurd vooraleer iemand z'n nek uitstak om dit model op de markt te brengen. Goede zet van de fabrikant uit Ingelmunster. En naar ik zo hoorde tijdens m'n laatste bezoek gingen ze toch zeer vlot van de hand. Laat maar komen.... nu de Bud Inox nog ;) 
 

itchy

Hebben er nooit poststelletjes gereden met enkele colliwagens er achteraan? Het is een vraag he (ik weet het dus zelf niet)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail