Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AM Post - Van Biervliet

Gestart door Peter, 17 november 2016, 12:38:55 PM

Floris

die koppeling is nogal een ellendige vorm om mooi gedetailleerd te spuitgieten, moet je speciaal voor de koppeling nog een moeilijke dure mal met schuifstukjes maken. Kan wel, maar de fabrikant vond het blijkbaar niet lonend. kan ik me wel wat bij voorstellen op zich.

loebaske


Indien alles tot in de puntjes moet zijn, trek dan maar uw geld beugel open Olivier, heb je die van u al ontvangen?
Laat anders eens wat foto's van zien op uw baan...

VBS

Wat die koppeling betreft ,waarom ,zoals Floris aangeeft is dit moeilijk te produceren ,schroeft VBV er geen kadee of plastic [nog goedkoper dan kadee] versie uit de US wereld er op doet het model wel een extra look geven ..
Wat de Cijfers betreft ,heb er nog niet naar gezocht of ze in het begin wel met Univers 67 cijfers gereden hebben ??
Daar komen we nog wel achter ,later kreeg al het materieel een boller cijfer type.
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Sicco

Dit is een model van deze unieke schildering met het nummer 961 dat het tijdens de perspresentatie van de 'nieuwe' poststellen indertijd droeg. Daarvoor zijn de dunne cijfers correct. Het stel kwam uiteindelijk in dienst als de 963 met de dikke cijfers (Univers 67).

Peter

Maar goed dat we Sicco hier op het forum hebben, die van al zo'n dingen zeer goed op de hoogte is.
Zonder hem zou er weeral onterechte kommentaar gegeven worden op een prachtig model.
De koppeling is een kleinigheidje, dat in enkele ogenblikken vervangen kan worden door een Kadee.
Dat beloofd in elk geval voor de AM 54 die nog moet komen. Ook weer een super model
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 19 november 2016, 18:22:02 PM
Maar goed dat we Sicco hier op het forum hebben, die van al zo'n dingen zeer goed op de hoogte is.
Zonder hem zou er weeral onterechte kommentaar gegeven worden op een prachtig model.
+1      maar dan zou je toch denken dat VBV eigenlijk een verkeerde keuze maakt ? :-\

Sicco

Misschien komt deze met het nummer 963 ook nog eens een keer uit...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Sicco op 19 november 2016, 20:31:23 PM
Misschien komt deze met het nummer 963 ook nog eens een keer uit...
toch jammer dat je nu misschien terug met een dubbel gevoel zit als je weet wat Sicco en wij ondertss nu ook weten ! :-\

Sicco

Ik geloof dat ik het hier op het forum al eens uitgeschreven had hoe het zat met de verschillende varianten/opschriften van het poststel. De keuze voor deze variant is vermoedelijk gemaakt op basis van beschikbaar fotomateriaal. Voor de meesten zullen de relatief kleine onderlinge verschillen niet veel uitmaken en die kopen gewoon de versie die ze het mooist vinden. Voor anderen kan er altijd gewacht worden op nieuwe versies die er zeker gaan komen (er zijn nog een stuk of vijf varianten te maken van het poststel). Dat dubbele gevoel, ik snap wel wat je bedoelt, maar het zal er vermoedelijk enkel zijn bij diegenen die wel op de kleinste details letten, maar niet altijd de kennis van die details hebben, en daardoor wellicht een verkeerde aanname doen over de inzetbaarheid of soms zelfs waarheidsgetrouwheid van een model.

itchy

Citaat van: VBS op 19 november 2016, 17:37:39 PM
Wat die koppeling betreft ,waarom ,zoals Floris aangeeft is dit moeilijk te produceren ,schroeft VBV er geen kadee of plastic [nog goedkoper dan kadee] versie uit de US wereld er op doet het model wel een extra look geven ..
Wat de Cijfers betreft ,heb er nog niet naar gezocht of ze in het begin wel met Univers 67 cijfers gereden hebben ??
Daar komen we nog wel achter ,later kreeg al het materieel een boller cijfer type.
Bert.
de imitatie Henricot koppeling kan je volgens mij niet vervangen door een kadee koppeling met NEM-pinnetje vermits de (correct naar model gekozen) hoogte van de imitatie koppeling niet overeenstemt met de (volgens de norm) positie van de NEM-schacht; die laatste zit wat lager. Tenminste dat is wat ik ervaren heb met de tweetjes van Jocadis. Ik neem aan dat dit met de poststelletjes ook zo is
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Floris

Citaat van: VBS op 19 november 2016, 17:37:39 PM
Wat die koppeling betreft ,waarom ,zoals Floris aangeeft is dit moeilijk te produceren ,schroeft VBV er geen kadee of plastic [nog goedkoper dan kadee] versie uit de US wereld er op doet het model wel een extra look geven ..

dat kan, dan heb je een min of meer functionele koppeling, maar met een heel beperkte uitslag opzij, want anders moet je een groot gat in de kop van het treinstel hakken. Maar omdat de koppeling werkt gaan mensen wel twee stellen op die manier aan elkaar koppelen, uitslag van de koppeling is onvoldoende en bij de eerste bocht vliegt alles van de baan, klant boos, gemekker op internet en op de eerstvolgende expo moet van biervliet politie met wapenstok voor hun stand zetten om de woedende massa's op afstand te houden.  ;)

doomslu

Haha, goed gezegd Floris.  ;D

In MSM 164 lees je meer over dit stel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

Reden die stellen trouwens eigenlijk wel gekoppeld met meerdere stellen???  Op foto's zie je altijd maar 1 post stel ...

PeterVG

#28
Als fietsvervoerders tijdens een Gordelfestival.
Toen werd er wel eens gekoppeld gereden.

http://static.skynetblogs.be/media/105966/612_bd9481fbad57df2d38e31269c89e2d42.jpg

VBS

Wat Floris schrijft is leuk ,maar volgens mij ,moet Floris ook weten daar hij ook Kadee op zijn wagens heeft zitten ,het post treinstel heeft geen buffers ,dus net als het US materiaal heb je helemaal geen groot gat nodig ??
dus zie even het nut daarvan niet ??
Stellen reden zelfs gekoppeld met gewone stellen tijdens groot fiets evenement rond brussle [de Gordel ] Als ik het goed heb voor de fietsen mee te kunnen nemen ,[er is weer iemand sneller lees ik net..]
oke is maar een enkele dag in het jaar maar het kan,
Maar in model kan toch alles .......
Bert
Modeltreinen met Belgische sfeer ...