Wat zijn de ervaringen met de Digikeijs DR5000 centrale

Gestart door Belgaboy, 15 november 2016, 17:52:42 PM

robboxxx

Als je de gebruiksaanwijzing download gaat het alleen over configuratie per computer. Iets waar ze zwaar op in zetten. Voor iemand die de centrale zonder computer wil gebruiken is dat niet echt vertrouwenwekkend.

Michel Bikkel

Ik gebruik mn DR5000 met een multimaus voor hand bediening en met een computer met iTrain voor automatisch rijden.
Koppelen met PC gaat via USB en/of Netwerk. Moet dan volgens mij ook met MAC kunnen.

Prima apparaat!
Groet Mies

755philippe

Klopt het dat je deze centrale alleen voor dc kunt gebruiken ? Voor ac-rijders kun je dit apparaat niet gebruiken.
Mvg

755philippe

Ben

Ha Philippe,

Nee dat klopt niet. Ook AC rijders gebruiken deze centrale. Het is echter alleen het DCC protocol wat wordt ondersteund, niet het Marklin Motorola protocol.

Gr, Ben.

INFO

Maar AC of DC rijders gebruiken helemaal geen centrales, die gebruiken gewoon een AC of DC Trafo.  ::) ::) ::)

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

doomslu

Citaat van: INFO op 04 september 2017, 14:27:56 PM
Maar AC of DC rijders gebruiken helemaal geen centrales, die gebruiken gewoon een AC of DC Trafo.  ::) ::) ::)

Groetjes
;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronaldk

Citaat van: robboxxx op 03 september 2017, 19:39:46 PM
Als je de gebruiksaanwijzing download gaat het alleen over configuratie per computer. Iets waar ze zwaar op in zetten. Voor iemand die de centrale zonder computer wil gebruiken is dat niet echt vertrouwenwekkend.

Klopt. De centrale is in eerste instantie bedacht om via software op PC te kunnen rijden / bedienen. Doordat je heel veel handregelaars kan aansluiten is het ding ook goed te gebruiken met wat handregelaars zoals de multimaus, de fred, de z21-app, de wlan-multimaus, enzovoort. Of het goed werkt op een mac weet ik zo niet.

Groet Ronald.

robboxxx

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en heb me de uhlenbrock Daisy II set aangeschaft.