Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hoe gaan we om met een beperkte hobbyruimte ?

Gestart door Ronald, 10 november 2016, 18:50:31 PM

59erke

Hier thuis is er ook praktisch geen plaats, wat vooral te maken heeft met mijn bijberoep 'zijnde dj' waardoor veel ruimte wordt ingenomen door klank en lichtmateriaal.

Mijn baantje staat dan ook in een hoekje in de slaapkamer, de beschikbare ruimte is niet groter dan 1.5m x 0.60m en wordt dan ook volledig ingepalmd door de baan.

Voordeel is wel dat wanneer je in uw bed ligt nog een beetje  kunt wegdromen bij het zien van de nieuwe aanwinsten voor het slapengaan  ;)

Het bouwen aan huisjes en andere werken gebeuren vooral op de bureau.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

jean-luc

Toen we ons huis bouwden kwam de treinkamer naast de living te liggen.
Op die manier zijn we altijd binnen gehoor- en praat afstand.  ;)

Steam.N

Ik heb thuis ook een "hobby-kamer" ...
Enige plaats waar nooit aan modelbouw of hobby gedaan werd ...
Fietsen, BBQ, kussens, ... kamer staat vol  ::)

Gelukkig heb ik een zolder ...  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

knightofthepem

Vanwege mijn beroep regelmatig moeten verhuizen.
Heb ooit besloten niet groter te bouwen dan 3 meter breed.
Tot het moment dat de kinderen gingen studeren toen raakte ik mijn laatste uitwijkplek, de zolder, kwijt.
Ben vanaf 2006 micro-layouts gaan bouwen.
Kan aan de keukentafel, maar na 4 banen is de opslagschuur nu echt vol.
Ondertussen is een van de jongens uitgewaaid en zou ik de zolder van 9 bij 3,50 meter kunnen gaan gebruiken.
Slechte rug en knieƫn werken in dit geval niet mee.
Heb nu een kamer van 3,30 bij 3 meter waarin een baan wordt gebouwd in schaal 0e  van 3,25 bij 0,60 meter.
Dit omdat ik een fantastische vrouw heb die mij de hobby gunt.
 

Ronald

En dat laatste is de meest belangrijke factor :) Hier dezelfde gun-factor! 8) :)

Kautenbach

De lolfactor speelt zich hier af op een zolderkamertje  van 2,5 bij 3,5 meter.....daar past een baan van 10 meter in 8)

En een eetkamer tafel ;)

Paar keer per jaar los in een echt grote ruimte,

OlivierV

Vaste treinkamer met een soort van Trapezium als nuttige ruimte waar een baan in staat tussen 1m10*3m60 en een langer stuk van 1m70 breed.

Baan lijkt gigantischer dan ze is natuurlijk, iets wat iedereen zegt die hier al eens geweest is. uiteraard ook minder afgewerkt dan nu het geval is.

Full house

Voor de rest doe ik de knutselwerkjes aan mijn bureau op mijn kamer met voorbeeldplaatjes bij of buiten of beneden, naargelang mijn muts staat.

Vreugde ende vermaeck in overvloed dus!  8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan