Het modelspoor-virus blijft de kop opsteken ;-)

Gestart door Laheki50, 09 november 2016, 19:27:26 PM

Laheki50

Goedenavond allemaal,


Graag wil ik mij even voorstellen als nieuw forumlid:
Mijn naam is Lars, ben 54 jaar en woon in de buurt van Sittard in Nederland.
Sinds jaar en dag heb ik een Fleischmann H0 modelspoorbaan gehad maar ben er 2 jaar geleden mee gestopt, alles verkocht ???
Nu toch maar weer opnieuw begonnen, blijkbaar heb ik nog steeds het modelspoor-virus, het 'kriebelde' al een hele tijd om toch weer te beginnen.

Gestart met een z21 'Start' set van Fleischmann omdat ik met de laatste techniek wilde beginnen en heb er meteen een 10814 WLAN-set bijgekocht om de baan via tablet en Smartphone te besturen. Daarnaast heb ik RocRail op de PC geïnstalleerd, dat werkt prima icm de z21 'Start'. Nu dus langzaam aan weer alles (her)opbouwen.

Hoop op een prettige manier gebruik te maken van dit forum en zal zeker reageren als er topics zijn waar ik van nut/hulp kan zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties mochten er van mijn kant vragen zijn.

Groet,
Lars
Fleischmann H0 icm z21 'Start' en WLAN set 10814.

Metpetergaathetbeter

Lars alvast welkom hier en hopelijk vind je hier antwoorden op vragen van U

Groeten Peter ;)

Snobby Crash


Steam.N

Welkom op ons forum, Lars.
Ik ga met argusogen je ervaring met de Z21 volgen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Laheki50

#4
Hoi allemaal, bedankt voor jullie fijne reacties.


Citaat van: Steam.N op 09 november 2016, 20:44:00 PM
Welkom op ons forum, Lars.
Ik ga met argusogen je ervaring met de Z21 volgen !


Ja Steam.N, daar kreeg ik meteen eentje voor mijn 'kiezen': na het aansluiten van de z21 via de PC met RocRail werkte opeens de verlichting van de lok niet meer :( . Even gezocht op internet bij Fleischmann, bleek dat ik het aantal rijstappen van de decoder in de lok via RocRail aangesloten aan de z21, had ingesteld op '14' terwijl deze '128' moet zijn. Aangepast en voila! de verlichting doet het weer :) . Eerste probleem opgelost!
Fleischmann H0 icm z21 'Start' en WLAN set 10814.

Steam.N

Voor alleduidelijkheid:  jehebt een "witte" z21, geen zwarte Z21?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ThierryDS


Laheki50

Citaat van: Steam.N op 09 november 2016, 21:09:32 PM
Voor alleduidelijkheid:  jehebt een "witte" z21, geen zwarte Z21?

Yes, een "witte" z21. Zelfs een "witte" 'z21 Start' die alleen geleverd wordt bij een startset.
Fleischmann H0 icm z21 'Start' en WLAN set 10814.